Råkade välta motorcykeln

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vad är det för försäkringsbolag som har 1500:- i självrisk på vagnskada?

I övrigt stämmer jag in i kören, bara att ta det på försäkringen. När min Aprilia välte omkull på parkeringen pga mjuk asfalt så hade jag 6000:- i självrisk. Sved en aning och sedan dess har jag alltid sett till att ha ett underlägg under stödet om det finns minsta lilla risk att asfalten kommer ge med sig.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Åh fan?!
Undrar vad jag gjort för att bli särbehandlad?

1711362364629.png


Undrar om det är en sån där sak som kan variera beroende på om man prioriterar en låg årspremie eller låg självrisk?

*Edit: Japp, jag har tydligen aktivt valt en dyrare självrisk för att spara ett par hundringar om året. Känns knappast värt det så jag vette fan hur jag tänkte där egentligen.
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ingen aning.
Jag kanske inte lämnar in hojen för att den har fått sig en liten "medalj"?
Men, nej, vet inte vad det baseras på, det är ju även valbart till viss mån.

Svedea_1.png
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
När jag tappade min cb250 -82 (ungarna skulle provsitta den...) syntes ingen skillnad. Den var lika rostig, ful och sprucken som innan fallet.
Cool story. :tummenupp

Är det alltså du som samlat på dig alla CB250 och drivit upp priserna på marknaden? Kunde man gett sig fan på.
 

FearCat

Medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
stockholm
Hoj
-09 Honda CB600F
Lämnade in den idag, det var lite mer skador än det jag såg. Jag har Svedeas märkesförsäkring 🙂. Kommer behövas massa nya delar så blir bäst att lämna in cykeln och hoppas den blir färdig innan säsongen börjar. Även bett de montera puckar så jag slipper huvudvärken ifall den åker i backen igen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Åh fan?!
Undrar vad jag gjort för att bli särbehandlad?

View attachment 496596


Undrar om det är en sån där sak som kan variera beroende på om man prioriterar en låg årspremie eller låg självrisk?

*Edit: Japp, jag har tydligen aktivt valt en dyrare självrisk för att spara ett par hundringar om året. Känns knappast värt det så jag vette fan hur jag tänkte där egentligen.
Det är ju en fråga om att göra en uppskattning om hur ofta man kommer använda försäkringen och vilket som är bäst val ekonomiskt. Om man inte använder försäkringar ofta så är det ju bättre med en högre självrisk.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Det är ju en fråga om att göra en uppskattning om hur ofta man kommer använda försäkringen och vilket som är bäst val ekonomiskt. Om man inte använder försäkringar ofta så är det ju bättre med en högre självrisk.
Jo, det är väl förmodligen så jag resonerat. Men med tanke på att jag behöver gå skadefri i ca 10 år innan jag går jämnt upp så känns det som om det kunde kvitta.

Men det är klart, ska man räkna kronor och ören så kan man såklart också ifrågasätta rimligheten att jag har hojen helförsäkrad året runt när jag bara snittat ca 100 mil / säsong de senaste tre åren. Det bästa är nog att inte fundera så jäkla mycket.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Cool story. :tummenupp

Är det alltså du som samlat på dig alla CB250 och drivit upp priserna på marknaden? Kunde man gett sig fan på.


Vilken tur att jag då hunnit lägga beslag på tre stycken av dessa eftertraktade hojar. Till alla originaltalibaners stora förskräckelse har jag ju redan vanhedrat en med kompressor och den andra på gång att förstöras med turbo😉

Jag visste väl att någon skulle bli imponerad.

Nej. Av någon anledning så verkar just gamla cb250 ha undgått samlarnas intresse.

Som ägare av tre stycken CB250N är jag väl kanske inte direkt förvånad att det inte finns nåt större intresse för dessa hojar.


Förövrigt tråkigt med hojen som ramlat, hoppas det löser dig på bästa sätt.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Vilken tur att jag då hunnit lägga beslag på tre stycken av dessa eftertraktade hojar. Till alla originaltalibaners stora förskräckelse har jag ju redan vanhedrat en med kompressor och den andra på gång att förstöras med turbo😉
Helt rätt hoj att bygga om och experimentera med. Det finns inte så mycket att bevara för framtiden. Det är absolut ingen dålig motorcykel, det är mer att den saknar det där lilla extra som framkallar habegäret.
Som ägare av tre stycken CB250N är jag väl kanske inte direkt förvånad att det inte finns nåt större intresse för dessa hojar.


Förövrigt tråkigt med hojen som ramlat, hoppas det löser dig på bästa sätt.
Inga problem, den blev snarast snyggare av fallet. Den tidigare sneda framskärmen ser nu rak ut igen.
 

GundeSvan

Medlem
Gick med
3 Jul 2023
Hoj
Aprilia RS660
Såg att du fått besked om att det var lite andra skador. Vad mer vad det som dom ansågs behövdes bytas?
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Herregud! Plastraketkillarna är inte kloka.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top