Slappa skrev:
Tråkigt tråkigt...
Skit i det där med maten, du klarar lätt att inte käka så mycket under ett par veckor, slappna av och käka det du är sugen på.
Pallar du så berätta för arbetskollegor och sånt, det är rätt skönt att ha stöd på jobbet, du blir säkert överraskad över hur förstående alla är. Nästan alla har varit i din sits.
Att du har problem att sova gör inte heller så mycket så länge det inte går ut över ditt jobb eller plugg, gör det det så gå till doktorn och få lite lugnande så sover du mums mums sen!
Som någon skrev, motionera! Varje dag. Minst 30 min. Det är en regel i ditt liv just nu, jag kan inte förstå något som skulle vara viktigare. Motion har en sjukt bra effekt när man mår som du, varför?
Det som händer när du får panikkänslor och hjärtklappning är liknande det som händer när du rör på dig. Pulsen ökar, adrenalinet ökar, MEN kroppen kan ta ut det i musklerna där det behövs i stället för i huvet som bara gör att du mår kass. Spelar ingen roll om du går eller springer eller gymmar men du måste röra dig varje dag, det hjälper sjukt bra. Hjälper dig dessutom att bli hungrig och trött.
Tro mig, träna varje dag och berätta sen om det hjälpte eller inte.
Självklart, utnyttja dina polare så mycket de orkar.
När jag har saker jag ältar om och om igen så brukar jag tänka så här. Okej, nu skiter jag i det men om två timmar så slutar jag jobbet då ska jag inte göra något annat än tänka på det i en hel timme för att sen skita i det ett par timmar till. Brukar funka bra.
Testa att skriva ner och skissa vad du tänker på och vad du kommer fram till.
Sen om två-tre veckor när du kommer må lite lite bättre är det skönt att blicka tillbaka och känna att du är på rätt väg.
Vill du verkligen ha tillbaka henne så give it a try.
Håll dig undan och låt henne vara för sig själv, jag vet att det är skitjobbigt och på gränsen till omöjligt men det kan göra mirakel. Du får inte tillbaka henne oavsett hur mycket du tänker på det.
Om en tjej får ett NEJ i skallen så går det liksom inte att få ur henne det genom att resonera (detta får jag nog äta upp) oavsett vad din motivering är. Hon måste få tid att lugna sig och börja tänka (kan ta tid) innan hon ens kan överväga alternativet.
Vänta två veckor utan någon kontakt och skriv ner ett brev till henne vad du tycker och känner, skicka det på posten (lovar att hon läser det). Är det du som gjort en groda så berätta hur du tänkt lösa det i fortsättningen så att det inte händer igen. En bra tjej lyssnar nog på det. Klart det beror på vad som har hänt.
Tänk på att du bara kan ändra på dig själv!
Även om det känns botten nu så kommer du inte alltid må såhär.
Fråga dej, finns det något som du alltid velat lära dig? Ett nytt språk? Redigera video? Spela datorspel? Då är det dags att engagera dig i det nu...
Tänk att det är din bästa polare som är i samma sits som dig, vad skulle du ge honom för råd? Fundera på det och gör därefter! Det är enklare att råda andra än sig själv!
Det ÄR jobbigt att göra slut, det GÖR ont, så är det bara.
Lycka till...
/Anonym
ps. Det är inte killen i filmen som skrivit inlägget!