powerglide
Glad amatör
Den är int borta, vad snackar du om? Vimeo håller jag dock med om![]()
Helt väck

Fungerar inte ens att söka på
v=tMNsPattntM
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den är int borta, vad snackar du om? Vimeo håller jag dock med om![]()
Har man en stadigt återkommande passagerare rekommenderar jag att han/hon förljer med på en bankörning. Storbana eller KNIX spelar nog inte så stor roll. Själv har jag bara haft co-pilot på KNIX. Men oj vad kul det var! En ny dimension skulle man kunna säga. Bortsett från att det utvecklade oss båda. Förstår varför en del fastnar för dans, underbart att jobba i harmoni med en annan person. Instruktörerna kom med många nyttiga tips, både till mig och passageraren.
OT:
Skulle aldrig våga åka med mig själv i de nedläggen jag kör. Andra tillfället på Gröndal hon var med var hon ner i asfalten med knäpucken tillsammans med mig.![]()
(Inte för att det behövdes. Hon ville och vem är jag att neka en söt blondin?)
Tillbaka i depån var instruktören och jag överens om att hon har mer stake än alla killar där tillsammans. Nästan litet tråkigt att hon kommer ha egen lapp till sommaren. Bild från vår första körning tillsammans finns i mitt garage.
Ett väldigt enkelt tips förutom en hel del andra bra, följ med på vägen och sätt huvudet på den sidan dit man svänger och sitt nära han som kör och håll nerverna i styr och lita på den som kör.
Helt väck
v=tMNsPattntM
Med hålla om hoppas jag du menar hålla *runt* om.Bättre o hålla om den som kör och man har då även möjligheten att hålla emot vid en rejäl inbromsning.
Som instruktör var det förbannat skoj att ligga bakom och se när ni körde... men också lite med hjärtat i halsgropen i början när man ser nedläggen där båda två sätter knät i backenmen det såg kontrollerat och bra ut så det var väl bara fortsätta.
![]()
Helt väck
v=tMNsPattntM
Helt väck
v=tMNsPattntM
Funkar med datorn men inte iphone/ipad.
Skulle visa för tjejen och skrämma henne lite men funka ej.
Med hålla om hoppas jag du menar hålla *runt* om.
Som förare har jag ingen möjlighet att hålla emot extra tyngd i ryggen utan att hålla emot mot styret, vilket är ett big No No.
Det får inte bli att man riskerar att gå omkull får att man fortplanter inbromsningskrafterna ner i styret.
Skulle visa för tjejen och skrämma henne lite men funka ej.
Min särbo kom med ett bra påpekande i veckan.
När man kör över gupp eller hålor så känns det mkt värre för passageraren.
Så det gör mer ont och man flyger högre än föraren. Detta i kombination med sämre förankring kan göra saker och ting riktigt otäcka för passageraren.
Min särbo kom med ett bra påpekande i veckan.
När man kör över gupp eller hålor så känns det mkt värre för passageraren.
Så det gör mer ont och man flyger högre än föraren. Detta i kombination med sämre förankring kan göra saker och ting riktigt otäcka för passageraren.
brukar jag efter föreläsningen ge den nye passageraren en kort försmak, dvs. en kortare runda i blandad fart
Jag vill att mina passagerare ska känna sig trygga och snackar FÖRST basic. Sedan när de blir lite varmare i kläderna ökar jag tempot efter några ggr och stämmer av läget lite då och då.
Om passageraren blir rädd eller tappar förtroendet så lär det bli svårt att få till fler turer.
Jag vet vad jag kommer att hitta på under körning. Passageraren kan bara gissa.
Jag kör aldrig med en passagerare som när jag kör solo.
Går visst att hantera en hoj med passagerare, det är bara att lära sig om man nu villBlir lite avis när jag läser det. Själv fick jag tjata ganska mycket innan jag fick följa med. De instruktioner jag fick var: 'sitt still'.
Det gör inte min man heller. Tyvärr tycker jag, men jag kan förstå det. Det finns två anledningar skulle jag tro. Dels för att våra gemensamma barn inte är så stora, coh då gäller det att hålla nere riskerna. Dels för att det tydligen inte går att hantera hojen på samma sätt med den extra vikten.
Men jag tycker det är jävligt synd. Jag känner mig lite grann som en belastning som hindrar honom från att ha kul...![]()
Eftersom jag endast brukar ta med förstagångsåkare på en intro-runda så de får känna på hur det känns att sitta på en båge så skulle jag säga de flesta. Tro det el ej, men någon som aldrig åkt MC tidigare och får uppleva bara en hastig 0-90 acceleration och en motorbromsning från liknande fart brukar faktiskt känna ett pirr i magen medans man som van bara rycker på axlarna.Hur många brukar skita ner sig på din kortrunda?![]()
Precis vad jag skrev, ge praktik efter teori. Det ger båda en chans att stämma av och man kan därefter höja nivån ju varmare de blir i kläderna.Jag vill att mina passagerare ska känna sig trygga och snackar FÖRST basic.
Det har själv inga problem med så länge passageraren gör vad de ska, dvs. agerar bagage. Jag kör iofs inte som en fjunig dåre i vanliga fall heller så det minskar svårighetsgraden för mig.Jag kör aldrig med en passagerare som när jag kör solo.
Eftersom jag endast brukar ta med förstagångsåkare på en intro-runda så de får känna på hur det känns att sitta på en båge så skulle jag säga de flesta. Tro det el ej, men någon som aldrig åkt MC tidigare och får uppleva bara en hastig 0-90 acceleration och en motorbromsning från liknande fart brukar faktiskt känna ett pirr i magen medans man som van bara rycker på axlarna.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |