Ny säsong.

Nu har jag eget hojkort, och kör mest själv.

Men jag har inte helt övergivet bönpallen. Tänkte att jag skulle dela med mig av lite nya erfarenheter.
Första lektionen på trafikskola blir man skjutsad av sin trafiklärare. I mitt fall var det på en Yamaha XJ6. Det var min första upplevelse av att bli skjutsad på en hoj med upprätt körställning. Det var läskigt!

Jag hade bara läraren att hålla i och nådde inte tanken! Tacka vet jag sporthoj!

Så småningom kom även jag till Risk2an och då var jag inte bara passagerare utan fick även skjutsa själv på en Ducati Monster. Tja, det gick ju, men det var inget jag gillade.
Så jag har lärt mig att det spelar VÄLDIGT stor roll vad det är man sitter på.

Så en del av det jag betraktat som självklart när man är passagerare fungerar ju helt enkelt inte på många hojar.
Det är inte bara valet av hoj som påverkar upplevelsen heller.

Av en tillfällighet fick jag chans att åka med en annan förare som hade en exakt likadan hoj som min man. Naiv som jag är trodde jag att det skulle bli som vanligt. Men vad visste jag.

Min man är precis lagom stor (normallängd 178)

, den andra föraren var större. Han hade en annan sittställning och plötsligt fick jag svårt att nå tanken!
Så det är dags för mig ödmjukt erkänna att mina råd bara funkar på rätt hoj med rätt förare.
View attachment 385176
Edit: min man tog fotot, så det är INTE han som kör