Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de hade den guldiga med blommor på MC-huset i malmö sist jag var där!Josafan skrev:Som ni säkert har sett så har jag också postat en tråd angående hjälmar. Jag är nyfiken på var jag kan hitta en specifik hjälm, Soumy Extreme, eller Spec1R Flower. Den guldiga med massa blommor och skit på. Jag är intresserad av både sverige och usa-webbadresser, jag har redan fått ett tips om gsm motor, så dom skall besökas snarast, men fler tips emottages.![]()
R2 skrev:[---]
Saker att tänka på, INTE plasthjälm, D-ring hakband.
[---]
Robban W skrev:Kolla så det finns såna visir du vill ha till den hjälm modellen innan du köper den. En jobbarpolare köpte en Shoie-hjälm nyss o till den finns det inte svart visir, lite surt.
dåligt formulerat av mig man ska absolut ha D-ring...RacerX skrev:Varför inte D-ring?Har alltid hört att det är bra!?
Förvisso klämdes min "dubbehaka" fast i d-ringarna när jag vurpade en gång så att jag fick ett djupt jack i hakan...
Hade varit intressant att veta vad du menar. De flesta "dyrare racehjälmarna" har ju just D-ring.
I övrigt kan jag bara instämma med tidigare. Snåla inte! Oc prova många hjälmar för att hitta den som passar just dig!![]()
R2 skrev:dåligt formulerat av mig man ska absolut ha D-ring...
No1 skrev:Har både AGV's (samma som Rossis) värsting (hel svart) samt OGK's "David Jeffries replika" i lager vilka är super hjälmar!!!
OGK 5500-5995kr, mitt pris 3300kr.
QUOTE]
Nypris i England £100-£130.
FF4GP går att hitta i europa för <3000
//jaG
Fel!brinckis skrev:Helt rätt.
Tydligen skall Shoei passa dem med ett mer avlångt huvud (skandinaver) och Arai och bl.a. OGK passa dem med ett mer runt huvud.
Vad sedan AGV, Nolan, Suomy, KBC osv passar vet jag ej.
Det bästa är ju att testa själv och se vilken som känns bäst. Men mitt tips är fortfarande att prova här, köp där (USA, Europa).
ErikssonR2 skrev:eriksson
No1 skrev:Har både AGV's (samma som Rossis) värsting (hel svart) samt OGK's "David Jeffries replika" i lager vilka är super hjälmar!!!
Nypris i butik: AGV 5000-5500kr, mitt pris 3300kr.
OGK 5500-5995kr, mitt pris 3300kr.
Är det något man INTE skall snåla på så är det hjälmar då huvudet är svårt att fixa till efter skada...
Patrik...
thopa skrev:Måste fråga en dum fråga då jag inte skaffat mig en hoj än. När ni nämner "tysta" hjälmar. Läcker dessa bara igenom en massa buller/motorljud etc, eller brusar/viner det om dessa hjälmar i höga farter? T.ex då man har fönstret öppet nån cm så brukar det ofta vina då det blåser.
Men hjälmarna borde väl vara såpass lufttäta att de inte påverkas utav det sistnämda, eller?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |