Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sluta jag dör...![]()
Mellan rödljus är sportster faktiskt rätt slagkraftiga jämfört med de bakhjulsbenäga sporthojarna, betänk att ett kvarter är ju bara kanske 100 meter. En duktig förare kan skyffla på så mycket mer i starten med en sportster än med en (ofta potentare) sporthoj utan att sportstern går upp på bakhjulet. Dessutom har sportstern en lätthanterlig och fyllig vridkurva att starta på.
Jag vet att det låter osannolikt, men jag chockade ofta många mycket duktiga sporthojsförare på literhojar de första 50 metrarna även när jag hade "lilla" 1200 snurran i min sportster förr om åren:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2899267&postcount=269
Men jag antar att både jag och den andre sportsterkollegan i tråden är otydliga med att vi omedvetet förutsätter att man skruvat till sin motor lite när man pratar prestande. En HD kör man ju inte i originalkonfiguration i motorn, det är nog bara handlarnas provkörningshojar som är sådana.
Mvh
Jörgen
Så din är trimmad och sånt? Då vill jag gärna testa den.
Min hoj testar bara en mycket liten skara människor

Men vi kan köra 201 meter mot varann!

Nu ska jag sluta förstöra den hör tråden som ska handla om billiga långfärdshojar. Back to topic.
Mvh
/J
Last edited: