Rättsskandal

Markus skrev:
Ja, nu var det ju inte så att du tvunget behövde tolka inlägget som ett angrepp på din person och (obefintliga) integritet.
Vore kul att se de som alltid opponerar sig mot högre straff försöka orma sig dock.

Jag såg det iofs inte som något angrepp...

Är det f.ö. någon här som någonsin opponerat sig mot hårdare påföljder för denna typ av brottslighet?

korvgubbe skrev:
Är det f.ö. någon här som någonsin opponerat sig mot hårdare påföljder för denna typ av brottslighet?
Skojar du? Varenda en av stenkastarna förutom du, dvs Panduro-boy, Skeleton, Chewie, Sagomästaren, The Milk Whigger, White Rich Kid with Motard och säkert några andra fåntrattar.

Jag har egentligen som policy ( :rolleyes: )att inte länka till Aftonbladet, men denna nyhet rapporteras i både DN och SvD så då har den legitimitet. :D

Här har ni för normupplösning:

16-åringen våldtogs – i badhuset

Jag gillar polisens slutsats:
Det verkar vara ett ställe där frestelserna är stora, säger Gert Fredlin.

Ja, det måste vara badhuset det är fel på. :rofl

korvgubbe skrev:
Jag vet inte? Är det?

Så vitt jag vet, ja.
Tror inte jag har varit på ett bad där man kan gå förbi en pågående våldtäkt och låtsas som ingenting, det krävs ett Husbybad för det, det är jag alldeles övertygad om.

korvgubbe skrev:
Linköping och falun verkar oxå ha husbybad

Ju mer du länklar, ju mer stöder du min tes - tack. :)
Jag har aldrig skrivit att det är unikt för Husby, kan tänka mig att t.ex. Södertäljes äventyrsbad kan bjuda på ett och annat överraskande "äventyr" likaså.

Men somna om du, det pågår inget märkligt när man bland flera olika badgäster kan våldta ett barn. Allt är normalt. :tummenupp

korvgubbe skrev:
Denna gunbritt blev våldtagen -64 i ett badhus... Måste haft stora problem med multikulti redan då..
http://www.styvbarn.se/gunbritt.htm

Vi drar i ah-lizern igen:
- "Får se hur gott du sover när även du blivit berikad!"

Självklart förstår ju varenda tänkande individ att det förekommit både mord, våldtäkter, rån och stenkastning sedan Jesu tid. Att det förekommit en kursändring i samhället kan jag uppenbarligen inte övertyga dig om, en våldtäkt hit eller dit är inte ett tecken på det dock. Om det var det du trodde att jag menade så trodde du fel.

korvgubbe skrev:
En sak som jag fann en aning intressant i ett reportage på nyheterna för någon vecka sedan var att akutmotagningarna inte kunde raportera någon ökning antalet knivskurna, de senaste 20 åren, trots att vi matas med nyheter om att det skulle vara så vansinnigt mycket mer knivvåld senaste åren.

Jaha, det är ämnesbyte igen - här går det undan. :banana
Hur som helst, man kan ju läsa statistik hur man vill - här har du ett sätt:

Antal polisanmälda misshandel eller grov misshandel i Stockholm 1989: 11536
Antal polisanmälda misshandel eller grov misshandel i Stockholm 2004: 17875

En ökning á 55%.

Så, vi kan somna om. :banana

Halogen skrev:
Är det ett tecken på den pågående normupplösningen då?

Nej, det är det så klart inte. Men detta är en del av ett mönster som jag kan/vill/väljer att se som många andra kan/vill/väljer att inte se.

Markus skrev:
Skojar du? Varenda en av stenkastarna förutom du, dvs Panduro-boy, Skeleton, Chewie, Sagomästaren, The Milk Whigger, White Rich Kid with Motard och säkert några andra fåntrattar.

Hahaha, det roligaste med dig är alla fantasifulla smeknamn du hittar på. De säger nog mer om dig än om dem som smeknamnen syftar på...

Apropå ditt trådlyftarinlägg så håller jag nästan med dig ang. 19-åringen. Men 13-åringen, frågan är om han (?) fattar vad han håller på med? Hårdare (fängelse?)straff lär inte hjälpa iaf.

Jag tror iofs inte att hårdare straff kommer göra dem till bättre människor men som markering är det viktigt att visa att samhället inte accepterar dessa företeelser.

-edit- kärt barn har många namn sägs det. då måste du vara kär i massa folk här på sporthoj.com, markus... :7peta

Last edited:
Markus skrev:
Nej, det är det så klart inte. Men detta är en del av ett mönster som jag kan/vill/väljer att se som många andra kan/vill/väljer att inte se.

Ett mönster som du "vill" se? Du plockar nyhetskorn i meda som passar in i mönstret eftersom du "vill" att de ska göra det? Det var inte så du menade, right? :3freak

Markus skrev:
Jaha, det är ämnesbyte igen - här går det undan. :banana
Hur som helst, man kan ju läsa statistik hur man vill - här har du ett sätt:

Antal polisanmälda misshandel eller grov misshandel i Stockholm 1989: 11536
Antal polisanmälda misshandel eller grov misshandel i Stockholm 2004: 17875

En ökning á 55%.

Så, vi kan somna om. :banana

Hur ser befolkningsökningen ut för motsvarande period ut? Hur har andelen fattiga av stockholms totala befolkning ändrats under motsvarande period?

Halogen skrev:
Ett mönster som du "vill" se? Du plockar nyhetskorn i meda som passar in i mönstret eftersom du "vill" att de ska göra det? Det var inte så du menade, right? :3freak

Nej, det var inte så jag menade. Menar du att våldsbrotten blri färre och mindre grova? Menar du att de badhus du besökte som barn med dina föräldrar skulle kunnat rymma pågående våldtäkter - med vittenen runt omkring som inte reagerar?
Menar du att Nalin Pekgul (s-kvinnorna, tillika muslim) har fel i sin analys att det i hennes (numer före detta) hemort tensta nu för tiden är okej att våldta "horor", medans när hon var "ung" så var det hetsjakt efter de som ofredade kvinnor?

Coola Ola skrev:
Hur ser befolkningsökningen ut för motsvarande period ut? Hur har andelen fattiga av stockholms totala befolkning ändrats under motsvarande period?

Jag vet inte, men du erkänner att siffrorna tyder på något allvarligt för samhället och individer?
Jag tror inte fattigdomen ökat med 55% i alla fall, med tanke på att vi inte har fattigdom alls i sverige*.

*=Det kan ju så klart vara svårt för någon som dig att förstå, men vi i medelklass eller arbetarklass ser oss inte som fattiga bara för att vi inte som du är uppväxta på ett gods med privatchaufför till privatskolan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg