...så det kan gå.. ...de kanske ska vara glada att de inte dömdes USA för då är risken stor att flera redan avrättats...
http://www.expressen.se/index.jsp?a=480402
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
korvgubbe skrev:...så det kan gå.. ...de kanske ska vara glada att de inte dömdes USA för då är risken stor att flera redan avrättats...
Dr.Bike skrev:De var ju oskyldiga på riktigt!

Har du verkligen läst inläggetDr.Bike skrev:Har du verkligen läst artikeln?
De var ju oskyldiga på riktigt!

Peka - skjut, peka - skjut, peka - skjut, eehh vänta nu... erm.. ojdå.korvgubbe skrev:...så det kan gå.. ...de kanske ska vara glada att de inte dömdes USA för då är risken stor att flera redan avrättats...[/url]
Å andra sidan har dom inte dödsstraff för våldtäkt i USA, så risken hade varit noll.korvgubbe skrev:...så det kan gå.. ...de kanske ska vara glada att de inte dömdes USA för då är risken stor att flera redan avrättats...
SSB skrev:Å andra sidan har dom inte dödsstraff för våldtäkt i USA, så risken hade varit noll.
Pffftttt...efterkonstruktion, erkänn!Jag tolkade " våldtagit och torterat 18 barn" som att de även mördats... men vilken tur att du tillrättavisade mig!.. =)

SSB skrev:Jag förstod precis vad du ville ha sagt, jag ville bara påpeka att du använde dig av fel exempel för att åskådliggöra detta![]()
korvgubbe skrev:Att uppnå 100%:ig rättsäkerhet är en omöjlighet och därför kan jag aldrig förstå hur folk så bestämt kan argumentera för ett straff som är 100% omöjligt att återkalla.
Markus skrev:Men vissa fall måste man väl säga är 100%:iga, är det okej me dödsstraff i de fallen?
Markus skrev:Men vissa fall måste man väl säga är 100%:iga, är det okej me dödsstraff i de fallen?
Så här på rak arm kan jag inte komma på något fall som skulle kunna vara 100% säkert. Men det kanske är nån som har ett bra exempel?Markus skrev:Men vissa fall måste man väl säga är 100%:iga, är det okej me dödsstraff i de fallen?
Jag vidhåller att exemplet var dåligt och raljerande eftersom när du hävdar attkorvgubbe skrev:...med tanke på att de var i Frankrike så hade ju aldrig dödstraff varit aktuellt heller.... Men jag tycker ändå att exemplet visar på hur rättsäkerheten alltid kommer ligga i människors händer... Domaren, juryn, åklagare och advokater som ska tolka lagar och regler samt lägga fram bevisning o.s.v.... Vittnen, offer och förövare som skall lägga fram sin bild av vad som skett.
Att uppnå 100%:ig rättsäkerhet är en omöjlighet och därför kan jag aldrig förstå hur folk så bestämt kan argumentera för ett straff som är 100% omöjligt att återkalla.
så framstår det som att man inte kan överklaga sin dom i USA.de kanske ska vara glada att de inte dömdes USA för då är risken stor att flera redan avrättats...

SSB skrev:Jag vidhåller att exemplet var dåligt och raljerande eftersom när du hävdar att så framstår det som att man inte kan överklaga sin dom i USA.
korvgubbe skrev:Nope...

Orca69 skrev:Men det kanske är nån som har ett bra exempel?
Det skall vara dödsstraff för meneddäremot slog det mig hur läskiga konsekvenserna skulle kunna bli när folk vittnar falskt...

SSB skrev:Det skall vara dödsstraff för mened![]()

Vittnesmål och erkännande kan man ha men det säger inte att det är sanningsenliga. Teknisk bevisning kan likaså fela då någon trots alls måste handha det, och motiv kan många ha.Markus skrev:Ja, Arklöv t.ex:
Teknisk bevisning, vittnesmål, erkännande, mordvapen, brottsplats, motiv. Allt lirar.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |