Kanske för att hon i så fall måste erkänna att det hon sumpade - för det var hon som sumpade det - var något bra?
Visst blev du blåst, men du är vinnaren. Idag är du utan henne och hon utan dig. Ta det som en drivkraft att höja dig själv ännu mer över hennes nivå. Tänk på att medan du bara blivit av med en otrogen tjej så har hon blivit av med dig, oavsett om hon ser det så eller inte. Vems är egentligen den stora förlusten?
Mitt råd är: Låt henne förstå att du har filmerna. Bränn ner dem och skicka till henne. Prata sedan aldrig med henne igen utan låt henne ha det under huvudkudden varje kväll att de finns och att hon inte har kontroll över dem. Gör inget med dem, lägg dem bara i en låda och ta fram för att skratta åt.
Gör sedan något för dig själv. Ta den energi du slängt på henne och förbättra dig med. Träna, plugga, bli bättre på något, se till att lyckas på jobbet och fixa löneförhöjning. Hon blev av med dig. Du har chansen att göra ditt liv bättre - samtidigt som du ser till att du gör hennes förlust större. Sen ser du till att hitta en tjej som förtjänar dig nästa gång.
Kaka söker maka. Jag har funnit att de i bekantskapskretsen som är notoriskt otrogna även hittar notoriskt otrogna partners. Återigen, vilka är förlorarna?
De får gärna leka den leken själva, själv är jag glad att jag slipper dem. Att det sedan kan bli en och annan dyr minnesbeta längs vägen är kanske tyvärr något man får räkna med. Du har just fått en, lär och gå vidare.