Rätt hoj

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tjenixen håller just på att ta kortet. Men eftersom jag redan har två bilar börjar försäkringskostnaderna bli lite höga. Skulle vilja ha tips på en 600 kubikare som inte är för dyr att försäkra (sthlm 30 år)? Helst en sport modell ingen cruiser.
// Daf

Tjenixen håller just på att ta kortet. Men eftersom jag redan har två bilar börjar försäkringskostnaderna bli lite höga. Skulle vilja ha tips på en 600 kubikare som inte är för dyr att försäkra (sthlm 30 år)? Helst en sport modell ingen cruiser.
// Daf

cb600 sf hornet, mycket billig med if

Titta på Bandit 600 eller SV650, bra nybörjarhojar som inte är speciellt dyra att äga.

Sen kan du ju skita i inläggen från dom som inte är läskunniga eller inte förstår skillnaden mellan 600 och 1000... :rolleyes:

Gixxer 600 -97 om du vill ha en 10 år gammal hoj. Annars det som Hoztic skrev bra val.

Last edited:
Kawasakis ER-6 måste vara den ultimata hojen i den klassen. Köp ny för beg pengar, kostar säkert nästan inget i försäkring.

Tackar tackar får kolla upp det där med kawan. När jag kollade med en Ninja skulle trygg hansa ha nästan 16 papp. Annars verkar Honda ha sjysta dealar.

//Dafe

Bmw f800 har smaskiga försäkringspremier.

Honda är såklart ett bra val!

Jag provkörde både bandit 600/650 innan jag fastnade för Honda VFR. Nu är kanske ingen av dem uttalade sporthojar... men släng ett öga på den senare!
De är lite dyra i andrahand, men du får en fin 97:a för 40 - 45 000:-.

Eftersom du inte skrev vad du ville lägga så är det svårt att hitta bra tips. :)

Iom att du nyss tagit körkort och bor i sthlm blir de flesta hojar rätt dyra att försäkra. De motorcyklar som brukar komma på förslag när det gäller rimliga försäkringspremier är:

- Suzuki GSF Bandit
- Suzuki SV 650
- Honda Hornet (särskild hondaförsäkring hos IF)
- Kawasaki ER6-n/f
- Hyosung GT650r
- Yamaha FZ6

De är inte sporthojar utan snarare nakna hojar med en sportig framtoning. Tyvärr är det många på det här forumet som inte kan tänka sig något under 1000 kubik och tycker att allt annat är en trimmad moppe. Ovanstående hojar är nog de som ger mest kul per krona både när det gäller inköpspris och försäkringspremie.

Äldre sporthojar brukar inte heller vara så fasligt dyra att försäkra. Då gäller det de som är mer än 10 år gamla, tex äldre zx9r eller fireblades.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park