Rätt hoj för ändamålet

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Buell XB9R, KTM 1290 SAS, Suzuki DR650 avverkat: olika
Jag tittade på äventyrare (?) på Youtube och konstaterade att det gör livet lättare om man väljer rätt redskap för det man vill göra.
Lite för asfaltsinriktad cykel på grus med en förare som inte känner sig säker

Behändigare cykel med förare som är van vid underlaget

Det är absolut inte menat att hacka på Lasse utan mer att diskutera skillnaden.

.
Nu blev väl åkaren det här fallet lurad in på dålig väg av GPS
Nästa grej är väl att ha med en 125:a grushoj bak på hojen:)
Skulle säkert funka på en BMW GS så mycket skit de släpar med sig:rolleyes:

Helt riktigt. I mitt fall så är ju den typen av vägar inget jag vill köra. Vanliga grusvägar är inget problem, men branta sönderregnade vägar, med djupa fåror är inget för mig. Skulle ha vänt i tid, men det är lätt att vara efterklok.

Vi gjorde en studie på det här för flera år sedan för att svara på frågan hur många hojar man man ska ha i garaget. Den gamla formeln är 1+N vilket vi tyckte var luddigt så vi räknade ut att det ideala antalet är 11, då täcker vi alla behov.

Det svåra blir dels att välja vilken hoj man ska ta för en viss resa och som förlängning på problemet hur man ska få med sig alla 11 beroende på hur resan utvecklas. Det kan dock vara problem att få med sig alla 11, även på en GS...

Helt riktigt. I mitt fall så är ju den typen av vägar inget jag vill köra. Vanliga grusvägar är inget problem, men branta sönderregnade vägar, med djupa fåror är inget för mig. Skulle ha vänt i tid, men det är lätt att vara efterklok.
Det hördes en bra bit innan att du inte trivdes med situationen. Det var bra att det bara var hastighet i sidled när det väl gick snett.

Som Nathan säger är topbox vikt på fel ställe.

Vi gjorde en studie på det här för flera år sedan för att svara på frågan hur många hojar man man ska ha i garaget. Den gamla formeln är 1+N vilket vi tyckte var luddigt så vi räknade ut att det ideala antalet är 11, då täcker vi alla behov.

Det svåra blir dels att välja vilken hoj man ska ta för en viss resa och som förlängning på problemet hur man ska få med sig alla 11 beroende på hur resan utvecklas. Det kan dock vara problem att få med sig alla 11, även på en GS...
Vill även flika in med att om man ska klara sig på 11 hojar, då måste man vara disciplinerad i sina beslut.
Jag har inte klarat av att ta dessa svåra beslut, så trots att siffran 11 är överskriden....så måste jag fortfarande komplettera pusslet.
Men...jag försöker verkligen att göra mitt bästa. 🤷‍♀️

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage