RacerRaffe
MR Wheeler( Långbens alter ego)
Jupp - vi har en "dialog" med båda VV & VTI om detta..
Som flera tycker är dom "små räfflor" mitt på vägen Ok - Vi bjev bjudna att testa dessa för några år sedan innan allt drog på. Funkar Ok, tycker dom flesta inkl. jag.
Sen har vi börjad se dessa mega räfflor bredvid motorväg, ex. E6.
Har pröv åkt på dessa i regn och haft lite bromsövningar.. Jag är bergis på att detta kommer skrämma skiten ur dom flesta motorcyklister. Så älgen lå där vart dessa räfflor ska vara, på en bvild från gårdagens dödsolycka i Skåne - så ibland får man nog bromsa där med MC´n..
Och nu vill man göra / testa dessa mega räfflor mitt i körfältet - jag får istämme med Racerraffe - sanslöst!!
För MC ser jag endast problem om man ska fälja alla direktiv med att köra mitt i körfält, etc., kolla i Racerraffes inlägg - exackt vad jag har mauilad med VV om..
- Vi får hoppas att detta stannar som endast ett försök, som igen gick snett - för man glömde att ta hänsyn till 300.000 MCs som far runt ute i trafiken..
Snälla Jesper kan inte du och kanske Niklas göra ett besök uppe hos VV region Norr och framföra era åsikter direkt till dessa galenpannor innan jag och mina polare i HA åker dit