Qatar GP.

2ono skrev:
Sete stoppade mitt på banan och var mer uppenbart , Biaggi körde in i depån.
Hur ska man tolka det?
Problemet med Biaggi är att han ger upp när motgångarna kommer , hela hans personlighet präglas av ett latinskt primadonna komplex.
Ska ha allt men vill inte ge något.
Kass på samtliga FP och QP och i race och utgången är given.
Därför kan man tveka till hans officiella förklaring som orsak till hans depåbesök samt att inte många RC211 har tekniska problem som orsak till DNF. :tummenupp

Säga vad man vill om Max Biaggi, men inte fan är han känd för att ge sig i första taget, inte ens när läget är som mest hopplöst. Max ger alltid 100% oavsett om det är vinst eller 9:e plats som nalkas. Hanhar gjort ett par riktigt grymma uppkörningar från långt nere i fältet och dåliga kvalplaceringar tidigare i år. Varför skulle han helt plötsligt åka in i depån och bjuda in folket bakom till fighten om andraplatsen?

2ono skrev:
Hur ska man tolka det?
Problemet med Biaggi är att han ger upp när motgångarna kommer , hela hans personlighet präglas av ett latinskt primadonna komplex.
Därför kan man tveka till hans officiella förklaring som orsak till hans depåbesök samt att inte många RC211 har tekniska problem som orsak till DNF. :tummenupp
Om man hela sin karriär har skrävlat om att man ska vinna VM, och kallar sig för Kejsaren av Rom (hur man nu kan göra det, med 13:e plats på gridden :rofl ), blir man nog så illa tvungen att ta till alla ursäkter som finns när man inser att man aldrig kommer vinna någonting. Oavsett hur mycket hår som limmas på.

2ono skrev:
Hur ska man tolka det?

Tror knappast att han ger bort några poäng i kampen om andraplatsen i VM genom att köra i depån och tjura.

Sen så bröt ju Tamada med elektriska problem han med så inte ens en Honda är problemfri.

sleven skrev:
Sen så bröt ju Tamada med elektriska problem han med så inte ens en Honda är problemfri.

För att inte glömma setes soppatorsk. Biaggi hade bra häng i början, inte fanken gav han upp frivilligt.. Dessutom körde han på warm-up'en de tiderna som Rossi, Hayden och melandri körde större delen av rejset.

valmers skrev:
Om man hela sin karriär har skrävlat om att man ska vinna VM, och kallar sig för Kejsaren av Rom (hur man nu kan göra det, med 13:e plats på gridden :rofl ), blir man nog så illa tvungen att ta till alla ursäkter som finns när man inser att man aldrig kommer vinna någonting. Oavsett hur mycket hår som limmas på.

En jämförelse mellan Biaggi och Hayden är på sin plats. Jämförelsen är för Haydens del närmast pinsam.

Biaggi
42 VM segrar
56 Pole positions
110 Pallplatser
4 st VM-titlar
2:a i VM 3 gånger
3:a i VM 3 gånger
4:a i VM 2 gånger
5:a i VM 1 gång
1 st EM-titel

Hayden
1 VM seger
1 Pole position
7 Pallplatser
8:a i VM 1 gång
1 st seger i Kalle Anka Cup

Chris Ash skrev:
En jämförelse mellan Biaggi och Hayden är på sin plats. Jämförelsen är för Haydens del närmast pinsam.

Biaggi
42 VM segrar
56 Pole positions
110 Pallplatser
4 st VM-titlar
2:a i VM 3 gånger
3:a i VM 3 gånger
4:a i VM 2 gånger
1 st EM-titel

Hayden
1 VM seger
1 Pole position
7 Pallplatser
8:a i VM 1 gång
1 st seger i Kalle Anka Cup
Jaha, vad har segrar i 250 med MotoGP att göra? Vi pratar nutid här, och den gode Biaggi verkar ha mycket svårt hänga med nuförtiden.

Edit: Herregud, detta eviga tjat om Biaggis segrar i 250; det är ju för fan snart 10 år sedan karln vann någonting.
Att förlöjliga en kille som kontrakterats av Hondas fabriksteam, och som slagit Rossi fair and square i år, kastar snarare ett löjets skimmer över dig.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Det är för att de misstag som Rossi gör jämnt och ständigt, på dagens snälla maskiner gör att han tappar kanske 20 meter till sin konkurrent och går lite brett.

På en Suzuki RGV500 från 93 hade de resulterat i benknäckande highsiders. Precis som Schwantz fick erfara.....

Rossi vann ju visserligen även på en 500.
Mc-Coy däremot, kunde bara bemästra tvåtakts 500:or, men betydligt starkare fyrtaktare, som dagens moto-gp hojar, klarar han inte av.

valmers skrev:
Jaha, vad har segrar i 250 med MotoGP att göra? Vi pratar nutid här, och den gode Biaggi verkar ha mycket svårt hänga med nuförtiden.

Edit: Herregud, detta eviga tjat om Biaggis segrar i 250; det är ju för fan snart 10 år sedan karln vann någonting.
Att förlöjliga en kille som kontrakterats av Hondas fabriksteam, och som slagit Rossi fair and square i år, kastar snarare ett löjets skimmer över dig.
Även om man räknar bort Biaggis 250 tid och tid i 500 och enbart jämför de säsonger som Hayden och Biaggi har kört tillsamamns i MotoGp så är det tydligt vem som är den bättre föraren.

Biaggi.
3 segrar
11 andraplatser
8 tredjeplatser
2 pole
Trea, trea och tvåa i VM

Hayden
1 seger
6 tredjeplatser
2 pole
femma, åtta och femma i VM

Ludde78 skrev:
Mc-Coy däremot, kunde bara bemästra tvåtakts 500:or, men betydligt starkare fyrtaktare, som dagens moto-gp hojar, klarar han inte av.
McCoy klarar visst av en MotoGP-hoj men han fick ju bara köra den sämsta hojen i fältet när Kawasaki famlade i mörkret i början. McCoy lade lika feta sladdar som vanligt men hojen sög gigantiskt elefantdiskoballe.

Ludde78 skrev:
McCoy har aldrig fått chansen att köra en duglig MotoGP-maskin. Första generationens Kwaka var en ren utvecklingsmaskin, och fjolårets Aprulla var bara snäppet bättre än en R1 med bortslipade ram- och motornummer*

*En WCM alltså

Goodstuff skrev:
Även om man räknar bort Biaggis 250 tid och tid i 500 och enbart jämför de säsonger som Hayden och Biaggi har kört tillsamamns i MotoGp så är det tydligt vem som är den bättre föraren.
Det hjälper inte, Valmers är på hugget nu när Biaggi har ett sämre resultat än Hayden i senaste racet. Märkligt nog är han mycket mer diskret de gånger det omvända är sant, och med tanke på tabelläget händer ju det oftare även om man inte kan tro det med tanke på mängden galla han spyr. :fyllisar

Biaggis förtjänar stor respekt som förare iom titlarna i 250 men han är överskattad i Moto GP sammanhang.
Har aldrig på allvar hotat Rossi och nu är trenden tydligt nedåt då dessutom flera ur den yngre generationen MotoGP förare kör snabbare på samma material.
Enligt mitt tycke så sjönk hans värde som idrottsman när han pucklade på Rossi och när hans farbror gjorde samma sak på Melandri.
Då insåg man hur maffiaklanen Biaggi resonerar :rolleyes:

2ono skrev:
Biaggis förtjänar stor respekt som förare iom titlarna i 250 men han är överskattad i Moto GP sammanhang.
Har aldrig på allvar hotat Rossi och nu är trenden tydligt nedåt då dessutom flera ur den yngre generationen MotoGP förare kör snabbare på samma material.
Enligt mitt tycke så sjönk hans värde som idrottsman när han pucklade på Rossi och när hans farbror gjorde samma sak på Melandri.
Då insåg man hur maffiaklanen Biaggi resonerar :rolleyes:
Jag begriper inte det här resonemanget. Vem, förutom Rossi, kör fortare än Biaggi över en längre period än ett enstaka race då han är 2:a i tabellen?

Och varför är Rossi oskyldig i deras bråk, för att han kör fortare?

Och hur är Biaggi skyldig till vad hans farbror gör?

Räcker det inte att hylla Rossi? Måste man svartmåla alla andra också?

Neutral skrev:
Jag begriper inte det här resonemanget. Vem, förutom Rossi, kör fortare än Biaggi över en längre period än ett enstaka race då han är 2:a i tabellen?

Tja, om man tycker det är okej att trycka folk av banan med armbågen, och åka i mål och göra segergester när man varit svartflaggad de senaste 180 varven, är säkert Biaggi en bra kille.
En loser och en idiot i samma person.

valmers skrev:
Tja, om man tycker det är okej att trycka folk av banan med armbågen, och åka i mål och göra segergester när man varit svartflaggad de senaste 180 varven, är säkert Biaggi en bra kille.
En loser och en idiot i samma person.

Du kan inte hitta nått som är ännu äldre att dra upp? Jag ska se om jag inte kan snoka fram nått riktigt vidrigt som Rossi gjorde när han körde minimoto nån gång under förra århundradet...

Efter att ha sett racet på MotoGPsidan så kan man konstatera följande.

1. Melandri är en blivande världsmästare. Grymt bra klrning och stenhårda omkörningar. Imponerande.
2. Gibernau missade själv och körde av, skylla på Melandri? :va
3. Snacket om att Hondan är så jävla mycket bättre än Yamahan kan ju läggas ner nu, det var ju knappt Melandri kunde slipstreama Rossi så att han kunde bromsa förbi.
4. Hayden körde bra men hans problem är att han inte kan få däcken att hålla hela racet. Han kvalar ofta bra, startar bra men jag har aldrig sett honom köra upp sig från trettonde på första varvet eller sätta varvrekord på sista varvet som Rossi gjorde på Catalunya utan han faller ofta sakta men säkert tillbaka ner i fältet.
5. Roberto Rolfo gör ett fantastiskt race! Han kör en fjolårs-Ducati med Dunlopdäck och är bra med i början före fabriksduvccarna och avslutar med stil. Imponerade på mig med tanke på förutsättningarna.
6. Jag vill ha engelska kommentatorerna NU! De talar om vad som sker, är kunniga, pålästa och observanta. En dröm att lyssna på.

Don Quixote skrev:
Du kan inte hitta nått som är ännu äldre att dra upp? Jag ska se om jag inte kan snoka fram nått riktigt vidrigt som Rossi gjorde när han körde minimoto nån gång under förra århundradet...
:hihi

Last edited:
Neutral skrev:

Rivaliteten mellan Biaggi och Rossi är lång och väldokumenterad och the roman emperor som han kallar sig har aldrig accepterat att vara tvåa och tagit till alla medel för att vinna utan att lyckas.
Ett ex på hur hur osportslig Biaggi är tex på Suzuka med den berömda armbågs/visa fingret incidenten :hihi
Biaggi på yamaha 500 trycker medvetet ut Rossi och hans Honda 500 av banan med armbågen en livsfarlig manöver som kunde sluta mycket illa, dock kommer Rossi upp på banan och passerar och visar fingret och vinner racet.

Rivaliten är naturlig som mellan schwants vs rainey eller Rossi vs Melandri vs capirossi vs Sete men racingen är ren och bäste man vinner. :tummenupp

2ono skrev:
Rivaliteten mellan Biaggi och Rossi är lång och väldokumenterad och the roman emperor som han kallar sig har aldrig accepterat att vara tvåa och tagit till alla medel för att vinna utan att lyckas.
Ett ex på hur hur osportslig Biaggi är tex på Suzuka med den berömda armbågs/visa fingret incidenten :hihi
Biaggi på yamaha 500 trycker medvetet ut Rossi och hans Honda 500 av banan med armbågen en livsfarlig manöver som kunde sluta mycket illa, dock kommer Rossi upp på banan och passerar och visar fingret och vinner racet.

Rivaliten är naturlig som mellan schwants vs rainey eller Rossi vs Melandri vs capirossi vs Sete men racingen är ren och bäste man vinner. :tummenupp
Inget du nämner är nytt för mig och inget besvarar någon av mina frågor.

Don Quixote skrev:
När vi ändå snackar om tio år gamla meriter, som ofta blir fallet när Biaggis färdigheter diskuteras, tyckte jag att några av hans idiotiska tilltag kunde grävas upp ur historien.

Ludde78 skrev:

Haha du påstår alltså att det är för att hojen är starkare som McCoy körde dåligt? Vilka svampar käkar du? Fråga vilken förare som helst i fältet som var med på 500-tiden vilka hojar som var elakast/mest svårkörda.

2ono skrev:

Armbågen var helt rätt, man försöker inte köra om nån där det inte finns plats. Rossi hade enbart sig själv att skylla.

Back