Samma här...3063579Fan vilken tur att ni sa det! har heller ingen ventilhatt fram!
Ska till gummiverkstaden nu!
/Martin
Inte ofta det går över 250, men det händer ju...
Samma här...3063579Fan vilken tur att ni sa det! har heller ingen ventilhatt fram!
Ska till gummiverkstaden nu!
/Martin
En sak e bra med sånna överraskningar. Man får ialla fall reda på att ringmuskeln funkar som den ska... PULS PULS PULS!!!!
Aha, då måste det ha varit det som hände mig för någon månad sedan. Hojen betedde sig riktigt märkligt, och när jag kollade så hade jag bara 0,8 i bak. Rondeller blir väldigt spännande med sådana däckstryck... Samma här, fyllde upp och sedan höll det tätt. Jag trodde att någon gått och luftat för att sabotera, men detta låter mer troligt. Blir byte till tätade hattar.Vad har du för ventilhatt? Är den tätad eller av vanlig plast? Ju snabbare du kör desto högre kraft verkar på ventilen i och med centrifugalkraften. Detta kan få till följd att ventilen börja småpysa luft eftersom den inte kan hålla tätt. Har du en ventilhatt som är tätad (med gummipackning) kommer den hålla inne luften och däcket hålla sitt tryck.
Så..fixa en ny ventilhatt bak nu =) ska kolla trycket imån oxo.
/Martin
En liten varning för sånna där " bling bling " hattar , eloxerade kolvar med mera
Dessa blir för tunga i högfart och kan få gummiventilen att gå av
Har provat detta
750n ska ju på pappret uppnå 250-260km/h, vågar man köra i den hastigheten med ventilhattar för 2 kr styck? (köpte fem för 9,90)
Vad skulle luftmotståndet ha med saken att göra?omg, de räcker med vanlig plast ventilhatt för att hålla luftmotståndet borta från ventilen så den håller sig stängd.
det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.Vad skulle luftmotståndet ha med saken att göra?
Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.
Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?
Nej, i så fall skulle ventilen sugas fast ännu hårdare.det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.
Japp, helt korrekt, så är det!Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?
En liten varning för sånna där " bling bling " hattar , eloxerade kolvar med mera
Dessa blir för tunga i högfart och kan få gummiventilen att gå av
Har provat detta
Jaja, jag skruvar på dom feta aluhattarna då, så kan jag byta om jag får något vettigt svar. Ska ju inte köra "fort" förens nästa sommar ändå
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
KTM 990 RC R på gång
KTM har presenterat prototy... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024
Söndagen den 19/5 var det d... |
|
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |