Punktering på framdäcket i 270 blås...

Hur är det med det här egentligen? Har de klassiska sexkantiga ventilhattarna i alu (typ Biltema) på 125an, men den uppnår ju inte någon högfart, och har även köpt till 750n, men tvekar på att montera dem. Vad räknas som högfart i det här fallet?

750n ska ju på pappret uppnå 250-260km/h, vågar man köra i den hastigheten med ventilhattar för 2 kr styck? (köpte fem för 9,90):va Dom är ju bra mycket snyggare än original i alla fall:tummenupp :)

edit: såg nu att dessa även har en tätningsring i gummi i "botten":tummenupp

Biltemas ALU-hatter väger knapp 2 gr mer än små original plasthattar, så de bör inte orsaka några problem. Sedan finns hattar med inbyggd tryckindikator med de väger MYCKET mer och är inget som jag skulle vilja använda annat än på EU-kärra :)

Körde med bensin i däcken förra året men gick över till etanol då man tydligen kan ladda på hårdare utan att få spikar i däcket. :va

edit: Finns också på välsorterade mackar.

haha :rofl
för den okunnige är de inlägget nog ett mysterium! klockrent!

Dessutom är det ingen skatt på det.

Än. :rolleyes:

Precis! Det för djävla bra!

Handlar man den här inne i stan så har den dessutom lite sot- och partikelinblandning, så att man lättare kan hitta läckor. Inte som det där överskattade transparenta alprunket.

Last edited:
Apropå Kvävefyllda däck - I våras såg jag att en däcksfirma skröt om att de fyllde på däcken med kvävgas för att den inte sipprar ut lika snabbt som syret gör.
Borde inte det innebära att alla åker omkring med näst intill 100% kväve i däcken om de haft däcken länge, eftersom syret då pyst ut och lämnat kvävet kvar...

Ringmuskel fungerar om den stänger efter att den har öppnat :)

Precis! Det för djävla bra!

Handlar man den här inne i stan så har den dessutom lite sot- och partikelinnehåll, så att man kan hitta punkteringar. Inte som det där transparenta alp-skitet.

Bra tips det där! :tummenupp

Dock föredrar jag personligen att hämta blandningen ute i skogen. Mina högst amatörmässiga undersökningar i ämnet har kommit fram till att nyutslagen bokskog ger bäst resultat. :nicka

E det inte kväve dem har i däcken på flygplan?
För att klara temperaturskillnaden som går så fort när de landar...

Något sådant är det...

E det inte kväve dem har i däcken på flygplan?
För att klara temperaturskillnaden som går så fort när de landar...

Något sådant är det...

Jag har hört att det är helium. Det är tack vare detta som flygplanen kan flyga. Man måste dock fälla in däcken i vingarna direckt efter att planet har lyft, annars kommer planet straxt att hänga uppochned i däcken och aldrig mer kunna landa.

I vingarna finns bensinet.

Men jag kan ha fel :gnissla

Jag har hört att det är helium. Det är tack vare detta som flygplanen kan flyga. Man måste dock fälla in däcken i vingarna direckt efter att planet har lyft, annars kommer planet straxt att hänga uppochned i däcken och aldrig mer kunna landa.

I vingarna finns bensinet.

Men jag kan ha fel :gnissla

Det låter rimligt, men vad ska dom med bensinet till om det är heliumet som får planet att lyfta :va
kan vara till centralvärmen ombord, eller till passagerarna
För dom flesta charterresorna jag varit med på så har dom flesta stigit av duktigt tankade

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan