Samma här...3063579Fan vilken tur att ni sa det! har heller ingen ventilhatt fram!
Ska till gummiverkstaden nu!
/Martin
Inte ofta det går över 250, men det händer ju...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Samma här...3063579Fan vilken tur att ni sa det! har heller ingen ventilhatt fram!
Ska till gummiverkstaden nu!
/Martin
En sak e bra med sånna överraskningar. Man får ialla fall reda på att ringmuskeln funkar som den ska... PULS PULS PULS!!!!![]()
Aha, då måste det ha varit det som hände mig för någon månad sedan. Hojen betedde sig riktigt märkligt, och när jag kollade så hade jag bara 0,8 i bak. Rondeller blir väldigt spännande med sådana däckstryck... Samma här, fyllde upp och sedan höll det tätt. Jag trodde att någon gått och luftat för att sabotera, men detta låter mer troligt. Blir byte till tätade hattar.Vad har du för ventilhatt? Är den tätad eller av vanlig plast? Ju snabbare du kör desto högre kraft verkar på ventilen i och med centrifugalkraften. Detta kan få till följd att ventilen börja småpysa luft eftersom den inte kan hålla tätt. Har du en ventilhatt som är tätad (med gummipackning) kommer den hålla inne luften och däcket hålla sitt tryck.
Så..fixa en ny ventilhatt bak nu =) ska kolla trycket imån oxo.
/Martin
En liten varning för sånna där " bling bling " hattar , eloxerade kolvar med mera
Dessa blir för tunga i högfart och kan få gummiventilen att gå av
Har provat detta![]()
750n ska ju på pappret uppnå 250-260km/h, vågar man köra i den hastigheten med ventilhattar för 2 kr styck? (köpte fem för 9,90)![]()
Vad skulle luftmotståndet ha med saken att göra?omg, de räcker med vanlig plast ventilhatt för att hålla luftmotståndet borta från ventilen så den håller sig stängd.
det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.Vad skulle luftmotståndet ha med saken att göra?![]()
Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.
Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?
Nej, i så fall skulle ventilen sugas fast ännu hårdare.det är luftmotståndet som öppnar ventilen som släpper ut luften om du inte har ventilhatt på.
Japp, helt korrekt, så är det!Är det inte så att det är centrifugalkraften som trycker in ventilkäglan så att luften pyser ut, och att det är därför man behöver täta med "bra" ventilhattar?
En liten varning för sånna där " bling bling " hattar , eloxerade kolvar med mera
Dessa blir för tunga i högfart och kan få gummiventilen att gå av
Har provat detta![]()
Jaja, jag skruvar på dom feta aluhattarna då, så kan jag byta om jag får något vettigt svar. Ska ju inte köra "fort" förens nästa sommar ändå![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |