Ps3 Tråden

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Borde vara en vanlig 2,5 IDE. Finns ett klipp på youtube som visar hur man ska byta den. Såg busenkelt ut.


Angånde nätverksproblemet, så latjade jag med en kompis ps3:a och min D-Link DI-624+, men jag fick samma problem. Tror att det bara är någon inställning som står fel, men jag har inte pallat fördjupa mig i det då nätverk inte är min starka sida.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
2,5" diskar är ju drygt men det är klart att det borde vara en sådan istället för 3,5" :(
Får plocka ut en av diskarna i bärbara och se om det fungerar. Det värsta som kan hända är ju att skiten går sönder och garantin försvinner som en avlöning :näsblod
 

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
SV 650
Borde inte vara enklare att använda en extern HD som man ansluter i USB enheten än att börja skruva inne i enheten.
Jah har en extern HD på 500 GB med USB anslutning som jag använder.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Borde inte vara enklare att använda en extern HD som man ansluter i USB enheten än att börja skruva inne i enheten.
Jah har en extern HD på 500 GB med USB anslutning som jag använder.
Så pass enkelt ingrepp att byta disk, men fördelen är att man slipper ha massa skit vid boxen, mindre är cleant
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ahh, extern disk är ju smidigt om det funkar bra. Dyrt om man vill ha 2,5"-disk med större utrymme dessutom.
Jag sitter och strular med min enhet just nu och har fått igång nätverket och kan surfa med den etc, men nu har jag tankat hem Nero MediaHome för att kunna streama till ps3:an men det funkar inte alls :(

Ingen som kan skriva en snabb tutorial på hur man ska gå tillväga? Hur delar jag ut mappar etc för att de ska kunna läsas av ps3:an? Måste jag indexera hela systemet för att få det att fungera?
 

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati FTW
Ahh, extern disk är ju smidigt om det funkar bra. Dyrt om man vill ha 2,5"-disk med större utrymme dessutom.
Jag sitter och strular med min enhet just nu och har fått igång nätverket och kan surfa med den etc, men nu har jag tankat hem Nero MediaHome för att kunna streama till ps3:an men det funkar inte alls :(

Ingen som kan skriva en snabb tutorial på hur man ska gå tillväga? Hur delar jag ut mappar etc för att de ska kunna läsas av ps3:an? Måste jag indexera hela systemet för att få det att fungera?

Tips: Skippa Nero och kör TVersity ist.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tips: Skippa Nero och kör TVersity ist.

Jag tror jag gör det för det där jävla nero-skiten strular bara :mad: Jag hittade EN fil men det gick inte att spela upp den. Varför kunde de inte ha gjort skiten enkelt genom att skicka med en skiva som man trycker i datorn och installerar och sen är det klart!?
 

xeon

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
hfs
Hoj
Honda crf 250x 05
vad har man för nytta med extra usb portar ich minneskort läsare? är det bara det som skiljer 40 och 60 gigarn? vad är det för skillnad på grand turismo hd och gt prolouge? när kommer dpm ut?
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
vad har man för nytta med extra usb portar ich minneskort läsare? är det bara det som skiljer 40 och 60 gigarn? vad är det för skillnad på grand turismo hd och gt prolouge? när kommer dpm ut?

Inget stöd för PS2-spel på 40gb.

GT HD var början på ett nytt GT-spel men lades ner för att lägga ner all krut på kommande GT-spelet. GT HD är endast ett demo med en bana och lite olika bilar.

Vad är dpm? :)
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Är det ingen här som nöter någe call of duty 4 online?

Själv spelar jag det rätt friskt, och vore ju lite kul att spela med någon härifrån ibland. Bara att lägga till mig om ni vill lira.

psn: cbarrow
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Angående att 60g-versionen försvunnit från produktionen, så mailade jag supporten i UK igår kväll, och frågade lite om det. Fick det här idag:

Dear Robert,

Thank you for your recent correspondence regarding PlayStation 3.

I am sorry to hear of your disappointment with the recent announcements regarding PlayStation 3.

I am able to advise that the 60GB model PlayStation 3 is being discontinued. In order to make the PlayStation 3 more affordable and therefore more accessible to a wider audience, some of the system’s functionality has been amended. This includes the removal of PlayStation 2 architecture within PlayStation 3. This is due to a reduced emphasis placed on this feature by later purchasers of PS3, as well as the availability of a more extensive line-up of PS3 specific games, which are scheduled to number a total of 65 titles across all genres by Christmas 2007.

PlayStation 3 40GB is being introduced to provide an affordable entry point into the world of High Definition gaming and entertainment. The specification of the 40GB model has been determined following feedback from thousands of PS3 owners and includes all the features central to the PlayStation 3 experience: true next generation gameplay, High Definition Blu-ray Disc movies, SIXAXIS Wireless Control, and Wireless Internet and HDMI connectivity, all powered by the Cell Broadband Engine, the digital heart of PlayStation 3. There are currently no plans to release further models of PlayStation 3 in the UK at this time.

I hope this has gone some way in explaining our position in this matter.

Should you have any further queries, please call the PlayStation Careline on 08705 99 88 77 (National Rate), quoting reference 1-CHHVL, where an advisor will be happy to assist you. Our operating hours are 8am – 10pm Monday to Friday, 10am – 6pm Saturday, Sunday and Bank Holidays.


Yours sincerely,


Mehul Thakrar
PlayStation Consumer Care Team
Sony Computer Entertainment UK
Careline: 08705 99 88 77 (National Rate)
E.Mail: Help@uk.playstation.com
Web: http://www.uk.playstation.com/


Verkar som dom inte har någon större koll på vad vi vill ha. Jag kommer inte att skaffa en 40g:s Ps3:a i allafall...

Men det var schysst av dom att svara så snabbt och prydligt.
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Angående att 60g-versionen försvunnit från produktionen, så mailade jag supporten i UK igår kväll, och frågade lite om det. Fick det här idag:




Verkar som dom inte har någon större koll på vad vi vill ha. Jag kommer inte att skaffa en 40g:s Ps3:a i allafall...

Men det var schysst av dom att svara så snabbt och prydligt.

Går i ps3/360 tankar, förrutom ps2 kompabiliteten och 40gb disken vad skiljer mellan 40 och 60gb versionen?

/f
 

[F]redde

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Umeå
Hoj
Se bild
Den har bara två usb-uttag istället för 4, och ingen minneskortläsare.

Just ja, såg det i nått forum men som jag förstod det så kan man använda en usbhub om man vill utöka sina 2portar till flera.

behöver man minneskortsläsare?, gamesaves sparas velan ändå till disken antar jag.

/F
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Minneskortsläsaren är väl mest till för dom som vill överföra bilder från kameran utan att behöva gå genom datorn först.


Sen så som någon sa, (Du är inte glömd, pallar bara inte scrolla.. :tungan )
40g:arens processorledare är på bara 65 nm. Detta gör att den går strömsnålare och svalare.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Nu är det såhär att jag stött på ett problem! HJÄLP tack :)

När jag startar upp mitt PS3 står texten "Hårddiskens databas byggs om"
Sedan står det att man måste formatera om hårddisken....

VA FAN E DET HÄR FÖR SKIT??! Seriöst jag har massa demos och filmer och annan info där som jag inte vill förlora?

Vad e det som har hänt och hur återgärdar jag det?




Ps, redan testat support. Dom har stängt nu. Ds :(
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top