Ps3 Tråden

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Mediamarkt har nog ps3 60gb med dubbla handkontroller och två spel för c:a 5500:-, sist jag var där så fanns det lådor kvar på pallen.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Mediamarkt har nog ps3 60gb med dubbla handkontroller och två spel för c:a 5500:-, sist jag var där så fanns det lådor kvar på pallen.

Hmmm, det måste ju vara ett bra pris? Kollade några annonser på blocket och det finns ju bara ett fåtal i närheten av mig och de som är billiga svarar inte på telefonen :(
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Webhallen har några på lager. Både ren konsol och starterpack.
Annars funderar jag själv på att sälja min 60GB och byta till 40GB, som tydligen ska vara mkt tystare. Jag spelar ändå inte PS2 spel...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har hittat ett nu så jag hoppas jag har tid att åka iväg imorrn och inhandla skiten.
Lite förberedande frågor: Jag har ett trådlös nätverk hemma hos mig, kan jag bara koppla in ps3:an via detta? Kan jag på så vis överföra filer från servern till ps3:an för att tex glo på film etc? Någon spärr i konsollen?
Måste man hålla på och fippla med IP och sånt eller sköter den det mesta automatiskt?
Det står säkert jättebra i manualen men om någon här känner sig snäll så kan denne någon dela med sig av sina erfarenheter så går det snabbare för mig att fixa det när den väl står på plats i bio-hörnan.
Just ja, kan jag köra xvid/divx, mkv-filer etc från hårddisken på den ut till projektorn? Går det att lägga in tex VLC eller dylikt?
Finns det coax för ljudet eller är det bara optisk?
 

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Vargön - Vänersborg
Hoj
R1000 K5
Jag har hittat ett nu så jag hoppas jag har tid att åka iväg imorrn och inhandla skiten.
Lite förberedande frågor: Jag har ett trådlös nätverk hemma hos mig, kan jag bara koppla in ps3:an via detta? Kan jag på så vis överföra filer från servern till ps3:an för att tex glo på film etc? Någon spärr i konsollen?
Måste man hålla på och fippla med IP och sånt eller sköter den det mesta automatiskt?
Det står säkert jättebra i manualen men om någon här känner sig snäll så kan denne någon dela med sig av sina erfarenheter så går det snabbare för mig att fixa det när den väl står på plats i bio-hörnan.
Just ja, kan jag köra xvid/divx, mkv-filer etc från hårddisken på den ut till projektorn? Går det att lägga in tex VLC eller dylikt?
Finns det coax för ljudet eller är det bara optisk?


Det finns enbart optisk för ljudet. Och HDMI förståss. Angående xvid så ska det komma möjlighet att spela upp den typer av filer. När det kommer vet jag inte säkert.
Jag streamar film, bilder och musik utan problem från datorn via trådlös router. Kör med programmet Tversity. Och som sagt, det är i princip bara att söka trådlöst nätverk i PS3:an så funkar det ! Plättlätt :)
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag har hittat ett nu så jag hoppas jag har tid att åka iväg imorrn och inhandla skiten.
Lite förberedande frågor: Jag har ett trådlös nätverk hemma hos mig, kan jag bara koppla in ps3:an via detta? Kan jag på så vis överföra filer från servern till ps3:an för att tex glo på film etc? Någon spärr i konsollen?
Måste man hålla på och fippla med IP och sånt eller sköter den det mesta automatiskt?
Det står säkert jättebra i manualen men om någon här känner sig snäll så kan denne någon dela med sig av sina erfarenheter så går det snabbare för mig att fixa det när den väl står på plats i bio-hörnan.
Just ja, kan jag köra xvid/divx, mkv-filer etc från hårddisken på den ut till projektorn? Går det att lägga in tex VLC eller dylikt?
Finns det coax för ljudet eller är det bara optisk?

Streamar du så kan den spela up allt din PC kan.

Trådlöst nät är inga problem. Har du DHCP satt på routern så får den en egen adress.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Streamar du så kan den spela up allt din PC kan.

Trådlöst nät är inga problem. Har du DHCP satt på routern så får den en egen adress.

Video är dock lite instabilt o streama än så länga från ps3,an.(från min dator iallafall men jag behöver nog formatera skiten)
Ngn som har kolla på när dom tänkt o få DivX mm. intergrerat i konsolen läste att det skulle komma. Hadde varit gött om man sliper Decoda medans man streamar.

Det finns enbart optisk för ljudet. Och HDMI förståss. Angående xvid så ska det komma möjlighet att spela upp den typer av filer. När det kommer vet jag inte säkert.
Jag streamar film, bilder och musik utan problem från datorn via trådlös router. Kör med programmet Tversity. Och som sagt, det är i princip bara att söka trådlöst nätverk i PS3:an så funkar det ! Plättlätt :)

Fick fan inte Tversity att funka alls som det ska fast jag tror iofs att jag måste formatera burken. det hängde sig så fort den uppdaterar biblioteket :huvet
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
nån som vet när tecken till ps3 kommer ut?:va har hört 2007 men det börjar ju bli lite bråttom då så...:D nån som har lite mer uppdaterad info?:)
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Ska man ha 40 eller 60gb versionen?

Skiljer ju en del i pris, men spelar det egentligen nån roll?
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Ska man ha 40 eller 60gb versionen?

Skiljer ju en del i pris, men spelar det egentligen nån roll?


Om du känner att du MÅSTE spela PS2 spel med PS3an så är du ju tvungen att köpa den.
Annars...jag kommer iaf lätt att spara ett par tusen på att köpa en tystare maskin som 40gb är.

"Jag vill bara lägga till min rapport om hur de nya 40GB låter, eller kanske man skall säga inte låter... :)
Min är mycket tystare än de gamla 60GB:are jag haft. (6 olika exemplar med varierande grad av högljuddhet.)
Det enda jag kan säga är väl att de som skrivit här i tråden haft rätt, den är tystare.
Jag har provat både att spela spel, BD-film och folding. Ingen av uppgifterna får den att låta som de gamla 60GB!
Det känns riktigt lyxigt att äntligen ha en som är så där tyst som de sa i alla recensionerna i våras."
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Om du känner att du MÅSTE spela PS2 spel med PS3an så är du ju tvungen att köpa den.
Annars...jag kommer iaf lätt att spara ett par tusen på att köpa en tystare maskin som 40gb är.

"Jag vill bara lägga till min rapport om hur de nya 40GB låter, eller kanske man skall säga inte låter... :)
Min är mycket tystare än de gamla 60GB:are jag haft. (6 olika exemplar med varierande grad av högljuddhet.)
Det enda jag kan säga är väl att de som skrivit här i tråden haft rätt, den är tystare.
Jag har provat både att spela spel, BD-film och folding. Ingen av uppgifterna får den att låta som de gamla 60GB!
Det känns riktigt lyxigt att äntligen ha en som är så där tyst som de sa i alla recensionerna i våras."


Se på fan. Med andra ord är det en 40GB man ska ha.
Är det nåt annat som skiljer förutom USB portarna, bakåtkompatibiliteten och den större hårdskivan?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Alltså.. Min 60gb är fanimig tyst. Jag hör den då aldrig när jag spelar å då står den bara en par meter bort.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top