Ps3 Tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det någon som har förbokat GT5 Prolouge? Det släpps väl imorrn eller har det blivit försenat igen? Känns också som ett måste i spelhyllan...
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Någon som har koll på när 80-gigaren kommer, och kommer den ligga i samma prisklass som 60-gigaren, som den ska ersätta?


En polare och jag är i startgroparna att köpa varsin 60-gigs version men om den nya kommer snart så väntar man så klart...
Speciellt om den har mer godis i form av mindre ledare i processorn.

Vill inte köpa 40-gigs då jag behöver bakåt-kompabiliteten till ps1 o ps2. Av någon anledning vill min ps2:a inte läsa ps1-spel längre, och den är mer eller mindre bortlovad till syrran som vill spela singstar på den..
:zpy
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Är det någon som vet om det är planer på att ge stöd åt tanjentbord och mus i spel, går ju inte spela skjutarspel och likande med en liten knapp.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Är det någon som vet om det är planer på att ge stöd åt tanjentbord och mus i spel, går ju inte spela skjutarspel och likande med en liten knapp.

Endast tillverkarna av UT3 har utannonserat att detta spel ska stöd för tangentbord och mus.

Förmodligen lär det blir fler som hakar på detta i framtiden.

Förresten så krävs det bara lite övning att spela FPS-spel med kontroll. :)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Endast tillverkarna av UT3 har utannonserat att detta spel ska stöd för tangentbord och mus.

Förmodligen lär det blir fler som hakar på detta i framtiden.

Förresten så krävs det bara lite övning att spela FPS-spel med kontroll. :)
Låter bra men ialf jag blir så frustrerad att man vet att med mus skulle man spela så mycket bättre så man inte vill lära sig.
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Jo mus o tangentbords stöd i fler spel hadde ju varit nice.
Blir aldrig lika snabb som med en mus, Men visst e det en vanesak.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Någon som har koll på när 80-gigaren kommer, och kommer den ligga i samma prisklass som 60-gigaren, som den ska ersätta?


En polare och jag är i startgroparna att köpa varsin 60-gigs version men om den nya kommer snart så väntar man så klart...
Speciellt om den har mer godis i form av mindre ledare i processorn.

Vill inte köpa 40-gigs då jag behöver bakåt-kompabiliteten till ps1 o ps2. Av någon anledning vill min ps2:a inte läsa ps1-spel längre, och den är mer eller mindre bortlovad till syrran som vill spela singstar på den..
:zpy

Ska du köpa 60-gigs versionen så får man nog vara på hugget, de börjar ta slut i butikerna. Singstar kommer på p3:an snart :gnissla
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Hörde av en jobbarkompis att man enlkt kunde bara byta ut disken mot ja vad man ville, genom att endast öppna en skruv utan att öppna upp själva boxen och även att garantin är kvar.
Vet någon om det stämmer eller ska man köpa sig en externdisk.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Hörde av en jobbarkompis att man enlkt kunde bara byta ut disken mot ja vad man ville, genom att endast öppna en skruv utan att öppna upp själva boxen och även att garantin är kvar.
Vet någon om det stämmer eller ska man köpa sig en externdisk.

Det stämmer vad din jobbarkompis sa. Dock är det 2.5" S-ATA diskar, så att ingen går och försöker med en 3.5" :)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Det stämmer vad din jobbarkompis sa. Dock är det 2.5" S-ATA diskar, så att ingen går och försöker med en 3.5" :)
Suveränt, vet du vad man ska ta bort eller kanske finns någon länk?
Kan man slänga in hur stor disk som helst eller finns det någon spärr i bios eller vad nu en liten ps3 kallar de.t

edit får sluta vara så lat http://youtube.com/watch?v=ef5GKOZUZv0
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Programvaran ligger inte på disken så det är bara sätta i disken formatera, sen köra uppdateringar så är du back in the game.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kan vi inte köra lite spelbyten i denna tråd också? Perfekt när man tröttnar på sina spel och vill ha nya.
Jag börjar väl isåfall. Jag har Fifa 2008 och Virtua tennis i dagsläget som jag kan tänka mig byta mot nåt annat. Har även NHL 2008 men det har jag inte testat än så jag vill inte byta bort det riktigt än. Uncharted är inte varvat men så fort det är avklarat så har det spelet gjort sitt.
Nån som har nåt att byta med?

Edit/ såg nu att det redan var byten/försäljning på G, jag har missat den delen av tråden :D
 
Last edited:

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Ska du köpa 60-gigs versionen så får man nog vara på hugget, de börjar ta slut i butikerna. Singstar kommer på p3:an snart :gnissla



Precis. Men jag vet inte om jag ska vänta på den nyare versionen eller inte.
Och det där sista hörde jag inte.... lallallallalala:mad:

Jagar info om den kommande ersättaren, men jag har inte hittat något om när den släpps. Bara att Sony har nämnt att en hårddisk på 80 gig är för lite för den europeiska marknaden, och att den kanske kommer med en på 120 gig istället.

Om någon vet något mer, så hojta till.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Men om det bara är hårddisken som du hänger upp dig på, varför inte köpa den billigaste PS3an och byta ut hårddisken till en som är precis så stor som du vill ha den. Man byter ju på nån minut bara...
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Det är inte bara hårddisken jag är ute efter. Detta är ju en banal sak man kan fixa efteråt.

Det jag är ute efter främst är bakåtkompabiliteten, och i andra hand den uppdaterade processorn som tydligen ska finnas i 40-gigaren också.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Är det en vanlig IDE-disk? Så jag kan slänga in min 200gb-disk i den utan större problem? Vad ska man göra för att få det att funka isåfall?

För övrigt, jag får inte min att fungera ihop med mitt trådlösa nätverk :( Den får kontakt och allt efter att jag har konfigurerat allt manuellt men sen när den ska ansluta till internet som det står så är det ett DNS-problem enligt texten.
Hittar den ej heller på nätverket. Manualen är ju helkass, står inget mer specifikt om det och att köra automatisk setup fungerar ej hos mig.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top