prutar inte folk?

s4 skrev:
2104885 Undrar samma sak. Inte en kotte som ringt på min annons (blocket och sporthoj) utom en som undrade över mitt slipon. Inte ett skambud ens på snart en månad. Konstigt.

Haha jag la ut min hoj på blocket (iofs en moped) men den vart såld efter 12 timmar.. Dom kom över körde den typ 1 Km sen tog dom upp ett kuvert med pengar och skrev på papperet sen var det klart!
:pannkyss

burner skrev:
2109690 Denna blir säkert också såld direkt, 90'000kr för en -02'a är TOKBILLIGT

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33529

Jups, skrattade också åt den när man ofta kan köpa nya fjolårare för precis över
100 papp. Just 929/954 verkar dock vara extremt övervärderad av många av sina ägare (fast den där var extrem).

Fattar inte vad som är så svårt, fick tom min gamla 400a (=död på begmarknad) såld samma dag som annonsen sattes in och massor som ringde och stod i kö... detta då jag inte satte ut överpris för folk att pruta på utan begärde vad jag tyckte var rimligt och ville ha... hade säkert kunnat få en tusing till om jag satt ut 2-3000 högre och väntat några veckor och tillåtit en massa däcksparkare fulpruta och skambuda men istället fick jag den såld snabbt.

Last edited:
Frågan är hur mycket prutmån det är på en del hojar...?

En ny R6 05:a kostar som billigast 82000kr begärt pris. Att en del då begär ca 60000 för gamla 00:or känns ju konstigt, samma sak att begagnade 05:or begärs det runt 80000 för.

Jag har svårt att förstå begagnatpriserna just nu :)

War-psycho skrev:
2105212 Sålde min gamla GPZ900R för några dar sen.

Andra personen som tittade på den köpte den utan konstigheter, men jag fick mina fördomar bekräftade ännu en gång med den första "spekulanten".

Första spekulanten, en invandrare (taxichaffis dessutom).
Tittar inte ens på hojen, sätter sig försöker starta med nyckeln, jag förklarar att man måste trycka på knappen åxå.
Han startar å lägger i växel, men jag stoppar honom å tar nyckeln.

- "Tror du jak inte har tjörkort va, jak sör ju taksi", frågar han........
.........Dra era egna slutsatser, men aldrig mer jag gör mig besväret att visa upp hoj/bil för en "nysvensk" igen. (Har försökt i 12 år, blir alltid samma resultat.)
Det är helt enkelt inte värt besväret.

Visst, "fördomsfullt".
Men när samma sak hänt varenda gång, under 12 års tid, utan undantag.
Då är det inte fördomar, då är det f-nimig ett faktum.

För några veckor sen följde jag med min bror som smakråd när han skulle köpa bil. Säljaren va Syrian och astrevlig. Han prutade själv ner bilen 4000 kr och sen följde han med brorsan hem (2 mil enkel resa),eftersom den egentligen skulle stå på brorsans fru. Brorsan föreslog att han bara kunde skriva dit sin frus namn på papprerna men säljaren tyckte att det skulle vara rätt och riktigt. En bra snubbe helt enkelt.

Att brorsan höll på o strula med namnen så där beror mest på att han har två ungar som inte kunde vara ensamma hemma.

Och lite offtopic: Kan inte du ändra din bostadsort till okänd? Jag tycker det känns pinsamt att kalla mig stockholmare när du skriver som du gör, det gäller inte bara just i den här tråden utan allt du skriver.

Robin Hood skrev:
2107684 ja me på nästa svar Piip. :corn

Njae, finns inte mer att tillägga från min sida.
Tycker inte min poäng riktigt ville sjunka in hos motparten eftersom jag fick samma svar igen, lätt omskrivet bara.
Så även om det är lockande att retas med WP som om han vore ett yngre syskon så är jag mer mogen än så :)

Hoppas bara att inte fler tänker rösta på de där pajasarna i höst :död

Robban W skrev:
2110962Och lite offtopic: Kan inte du ändra din bostadsort till okänd? Jag tycker det känns pinsamt att kalla mig stockholmare när du skriver som du gör, det gäller inte bara just i den här tråden utan allt du skriver.
Om du ogillar "allt jag skriver", så borde du alltså...

Vara djurplågare, sosse, hata alla yrkesförare, lita blint på att bilister alltid gör rätt, hata film, vägra hälsa på andra hojåkare, skratta när andra kör ihjäl sig, nazist, rasist, invandrarfientlig, förespråka våld mot fotografer, krascha ofta, skenförsäkra, sno hojar, hata yttrandefrihet...etc...etc...etc...

Stackars dig... Vilken tur att du bor i "Robertotown" då. :3freak

(Där alla säkert älskar dig, och tycker som du.)

Caffe skrev:
2111030Så även om det är lockande att retas med WP som om han vore ett yngre syskon så är jag mer mogen än så :)
Jo, du är ju höjden av mogenhet. :kiss

Last edited:
War-psycho skrev:
2111504 Om du ogillar "allt jag skriver", så borde du alltså...

Vara djurplågare, sosse, hata alla yrkesförare, lita blint på att bilister alltid gör rätt, hata film, vägra hälsa på andra hojåkare, skratta när andra kör ihjäl sig, nazist, rasist, invandrarfientlig, förespråka våld mot fotografer, krascha ofta, skenförsäkra, sno hojar, hata yttrandefrihet...etc...etc...etc...

Stackars dig... Vilken tur att du bor i "Robertotown" då. :3freak

(Där alla säkert älskar dig, och tycker som du.)

Jo, du är ju höjden av mogenhet. :kiss

Nä det stämmer inte jag tycker bara du är tråkig

Asså,... den här tråden råkade visst bli lite off topic dock håller jag med war_psycho - inte behöver man vara Nazist, rasist eller främlingsfientlig för att rösta på Sverigedemokraterna,... det räcker så gott att vara idiot...

Robban W skrev:
2110962 För några veckor sen följde jag med min bror som smakråd när han skulle köpa bil. Säljaren va Syrian och astrevlig. Han prutade själv ner bilen 4000 kr och sen följde han med brorsan hem (2 mil enkel resa),eftersom den egentligen skulle stå på brorsans fru. Brorsan föreslog att han bara kunde skriva dit sin frus namn på papprerna men säljaren tyckte att det skulle vara rätt och riktigt. En bra snubbe helt enkelt.
Ja, det är väl klart han var trevlig o.s.v. Han fick ju sälja...

Kanske en annan sak om han ska handla...
:rolleyes:

sevehem skrev:
2111880 Asså,... den här tråden råkade visst bli lite off topic dock håller jag med war_psycho - inte behöver man vara Nazist, rasist eller främlingsfientlig för att rösta på Sverigedemokraterna,... det räcker så gott att vara idiot...
Jasså... Finns säkert dom som tycker att du är en idiot p.g.a. hur du röstar också.

Undrar vad som är mest korkat egentligen ?

Att rösta på ett parti som anklagas för att vara fördomsfullt, eller att dra alla som röstar på det partiet över samma kant.

I min mening är det minst lika fördomsfullt, vilket verkligen definerar ordet "hyckleri".
(Men det är ju lättare att peka finger åt andra, än att se till sig själv.)

War-psycho skrev:
2111909 Jasså... Finns säkert dom som tycker att du är en idiot p.g.a. hur du röstar också.

Undrar vad som är mest korkat egentligen ?

Att rösta på ett parti som anklagas för att vara fördomsfullt, eller att dra alla som röstar på det partiet över samma kant.

I min mening är det minst lika fördomsfullt, vilket verkligen definerar ordet "hyckleri".
(Men det är ju lättare att peka finger åt andra, än att se till sig själv.)

Samma kam säger man, man drar alla över samma kam.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=547508

Är det inte bättre att rösta blankt för att visa sitt missnöje snarare än att ge det där slöddret luft i lungorna..?

Inga smickrande beskrivningar på Susning resp Wikipedia heller -->

"Sverigedemokraterna (SD) är ett politiskt parti i Sverige. Partiet grundades 1988 och har sin bakgrund i Sverigepartiet och organisationen Bevara Sverige Svenskt (BSS). Partiet är uttalat nationalistiskt och vill begränsa invandringen till Sverige. Partiets pressorgan heter..."
etc etc

Man kan inte bara bortse ifrån att det på regelbunden basis avslöjas än den ena, än den andra rasistiska partimedlemmen. Dessa blir ju givetvis uteslutna när de blir till en belastning för partiet men att ingen annan SD-tomte hade den blekaste aning om deras åsikter tidigare är ju ganska svårt att tro.

Förresten, prutar inte folk på hojar nu för tiden?? :tungan

Caffe skrev:
Blah blah.....Är det inte bättre att rösta blankt för att visa sitt missnöje snarare än att ge det där slöddret luft i lungorna..?...mera blah
Det är just den attityden som jag kallar hyckleri.

Att kalla en hel grupp människor för "ägg" och "slödder" för att dom röstar på ett parti som beskylls för att vara fördomsfullt.

Är det bara jag som ser dubbelmoralen i det ? :va

Känner flera invandrare (polare alltså) som röstar på Sverigedemokraterna, mest för att dom tycker att dagens invandringspolitik sköts dåligt.
Fast det är inte orsaken varför jag röstar på dom i år.
Bland annat så är dom motståndare till vårt medlemskap i EU (vilket jag naturligtvis röstade nej till också).

Bara för man röstar på ett parti så måste man inte hålla med om precis allt dom står för.
Jag tror knappast ni delar precis alla åsikter som ert parti står för heller.
Dessutom så är det ju en hel del från dom andra partierna som avgår/tvingas avgå p.g.a. olika skandaler.

Men egentligen är det ju ganska ointressant varför jag röstar på SD, i den här tråden.
Men det var du som började med pajkastning mot Sverigedemokrater som svar på mitt inlägg, istället för att hålla dig till frågan. :fakta

Om man inte kan få ventilera sina erfarenheter av försäljning, och nämna invandrare, utan att det ska börjas med smutskastning på mig, eller pekas finger mot SD ?
Mitt partival i år har inget med denna tråd att göra, ej heller mina säljerfarenheter för den delen. :mattias

Om man inte gillar att jag råkar nämna skillnader melllan olika folks sätt att göra affärer, så kan man väl åtminstone försöka hålla sig till relevanta fakta.

Men så länge ni utrycker er lika fördomsfullt mot dom ni kallar fördomsfulla, så är ni inte ett dugg bättre själva.
Hyckleri, hyckleri, hyckleri...

Edit: Ps. Var det inte du som var för mogen för att debattera med mig för några timmar sen ?
Ytterligare ett exempel på att du inte lever som du lär.

Kan vi skippa skitsnacket nu, och försöka återgå till trådämnet istället?
(Som jag försökte diskutera iallafall.)
Du kan ju starta en tråd i OT-delen istället, om du vill fortsätta din pajkastning mot folk som inte tycker som du. Det hör inte hit iallafall.
:backontop

Last edited:
Spoox skrev:
2105180 Håller med dig, visst finns de dem som inte orkar jobba och bara sitter framför datorn, men ungdomarna har de fan inte lätt idag. ett heltidsjobb kan man ju glömma, näst intill omöjligt att få tag i i dag som ungdom så skyll inte på våran generation!! Själv har man lyckats skrapa ihop en bra lön genom att ha 3 jobb... :3freak
Ja so F*****G true!

Det hela handlar om en naiv politisk uppfattning och kanske inte idioti,.. snarare okunskap och låg abstraktionsmivå i tänkandet,... (för övrigt ganksa snarlikt vad jag kallar idioti)

Ett samhälle är så ytterst komplext att partier som SD tenderar att bli lite löjligt. Allt handlar om vilken förståelse man har av den systemvärld vi lever i. Med ett linjärt ( problem, hitta en gemensam nämnare för problemet, ta bort denna, problemet löst) synsätt på problem är SD ett till synes klokt resonerande parti men nu fungerar inte världen så,...
Det finns inte en parameter till ett problem, inte två eller tre heller, det finns en otrolig rad bekymmer och orsaker som alla bidrager på sitt sätt, att dessutom åtgärda ett problem skapar ofta en ny situation där nya männsikor kommer ikläm. Akta er för partier med enkla logiska lösningar, de har inte förmågan att se längre än näsan slutar.

Och jag tror vi har fattat vad du menar War_psyko i din strävan att hyckleriförklara oss....

Man kanske inte behöver vara idiot för att rösta på SD,... men det hjälper!

Ledsen till alla som ville läsa om prutningar men vissa stollar kan inte stå oemotsagda!

sevehem skrev:
Och jag tror vi har fattat vad du menar War_psyko i din strävan att hyckleriförklara oss....

Man kanske inte behöver vara idiot för att rösta på SD,... men det hjälper!

Ledsen till alla som ville läsa om prutningar men vissa stollar kan inte stå oemotsagda!
För det första var det jag som blev påhoppad här, och kritiserad för att jag i en annan tråd avslöjat hur jag tänker rösta.
Något som jag inte ska behöva förklara i varenda tråd.
Det var alltså inte jag som började dra in politik i denna tråden.

JAG pratade enbart om prutning, vilket tråden faktiskt handlar om. Och om mina erfarenheter av folk som lägger skambud och beter sig illa när man inte accepterar det.
Men bara för att jag råkade nämna att det är just folk av andra seder & kulturer som betett sig på detta sätt, så ska man börja peka finger och skrika rasist, och helt plötsligt dra in SD i det hela.

Och jag har ingen "strävan att hyckleriförklara" nån.
Jag tycker det bara är jäkligt trist att dom som pekar finger och skriker högst, själva använder sig av samma uttryck och trångsynthet, som det dom beskyller SD för.
Fördomar gäller inte enbart invandrare, den dörren öppnas åt bägge hållen.

Själv kan jag t.ex. tycka att man är en idiot om man röstar på Sossarna, eftersom det är dom som styrt Sverige, och därmed har det största ansvaret för att det ser ut som det gör idag.
(D.v.s. ökad segregation, ökade löneklyftor, svårare bostadsmarknad m.m.)

Men jag ser ingen anledning att idiotförklara folk i varje tråd, bara för dom inte tycker som jag.
Jag är inte någon talesman för SD, (det bara råkar vara så att jag röstar på dom iår.)
Det ska föreställa ett fritt land, och även ett fritt forum.
Man behöver inte hålla med alla, men det är ingen anledning att dra in politik i den diskussionen.

Så försök att lägga ner den politiska pajkastningen, och återgå till ämnet istället.
:backontop :backontop :backontop

Last edited:
Om man tillåter prutning, sätt ner den ett par tusingar ändå, så nära din prutgräns som det går. Det är ju därför det finns så många som "hoppas" på att få 5000kr mer än vad de tänkt. Jag kollade på massa zx6r innan, flera låg på 45tusen, den jag köpte låg under alla andra, men då fick han den såld iaf! Gick att pruta med han med. De som ligger 5tusen över alla andra orkar man ju knappt ringa, för att ringa o säga "du måste gå ner minst 5tusen direkt" funkar inte alltid...

Så sluta hoppas o sätt ut hojen för ett vettigt pris!

morecore skrev:
2115670 Om man tillåter prutning, sätt ner den ett par tusingar ändå, så nära din prutgräns som det går. Det är ju därför det finns så många som "hoppas" på att få 5000kr mer än vad de tänkt. Jag kollade på massa zx6r innan, flera låg på 45tusen, den jag köpte låg under alla andra, men då fick han den såld iaf! Gick att pruta med han med. De som ligger 5tusen över alla andra orkar man ju knappt ringa, för att ringa o säga "du måste gå ner minst 5tusen direkt" funkar inte alltid...

Så sluta hoppas o sätt ut hojen för ett vettigt pris!
Jo, är det så att ingen är intresserad, så är det ju i slutändan priset som är orsaken.

Back