Pruta på ny hoj hos AvaMc

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Tja, tror ni det går att pruta priser på nya hojjar på mc varuhus t:ex
avamc ?

Ska köpa mig en kawasaki nämligen direkt efter jag tagit körkort om 1-2 månader..

vad tror ni ? +_-

Brukar inte va nått problem å få ner dom ett gäng 1000lappar om man har slantarna i handen lr på sitt eget konto:tummenupp
Men det e bara min egen erfarenhet...

Det står några nya R1 på MC-varuhuset. En är en 09. De verkar ha svårt att hitta någon villig köpare till dem. Jag gissar att man kan pruta på hojar som är nya men en eller två årsmodeller gamla. Har ingen aning om vad man kan pruta dock. När jag skulle köpa nytt en gång så mailade jag och frågade efter bästa pris på ett antal hojar som jag kunde tänka mig. Jag tror att den bästa blev ca 10% billigare än begärt pris.

Brukar inte va nått problem å få ner dom ett gäng 1000lappar om man har slantarna i handen lr på sitt eget konto:tummenupp

Gäller numer endast privatköp då handlarna tjänar bättre på att sälja finansieringen!

Bör gå att pruta lite speciellt om det är en fjolårshoj men normalt brukar man få med utrustning istället för sänkt pris!

av egen erfarenhet från förra året när jag o min syrra handlade nya hojar samtidigt, så är det svårare att pruta på själva hojpriset, men desto enklare att få med en himla massa kringutrustning.

Försöka är iaf en självklarhet.

av egen erfarenhet från förra året när jag o min syrra handlade nya hojar samtidigt, så är det svårare att pruta på själva hojpriset, men desto enklare att få med en himla massa kringutrustning.

Försöka är iaf en självklarhet.

What u just told us! Men med begagnade hojar kan man oftast få ner ett antal tusenlappar.

Min erfarehet är att det i princip inte går att pruta en spänn på själva hojen, framförallt inte i Stockholm. En tusenlapp eller två får man vara nöjd med hos de flesta ställena om du inte har en relation till säljaren. Enklare att pruta ju mer utstädes man kommer. Så mitt råd är att du ringer runt lite i landet och spelar ut säljarna något mot varandra..

Att däremot ge rabatt på mc-utrustning är väl annars butikernas standardreplik, alt. olja o.s.v i samband med inköpet.

När jag köpte min helt ny för par månader sedan så prutade jag på tillbehör. Fick mitt yoshimura 4000 kr billigare. Så är ju ett tips om du ändå ska ha slipon/helsystem eller något annat. :tummenupp

Ett bra prut är också att få en service eller två hos dom på köpet, visst det är inte pengar som du spar direkt vid inköpet, men väl sen om du ska lämna in hojen hos dom om du vill ha en servicestämpel osv. Till din fördel om du säljer hojen också att nästa service ingår i priset :)

När jag köper sprillans ny hoj så ringer jag runt och kollar om handlarna kan bräcka varandra. Senast blev det 18 mil bort och ca 25% billigare än AVA. Detta är ju väldigt enkelt när det gäller nytt och skicket inte behöver diskuteras. Om hojen ska hämtas när det är säsong finns det ju ofta buss/tågbiljetter för några hundralappar.:tummenupp

Last edited:
När jag köper sprillans ny hoj så ringer jag runt och kollar om handlarna kan bräcka varandra. Senast blev det 18 mil bort och ca 25% billigare än AVA. Detta är ju väldigt enkelt när det gäller nytt och skicket inte behöver diskuteras. Om hojen ska hämtas när det är säsong finns det ju ofta buss/tågbiljetter för några hundralappar.:tummenupp

25% billigare för en sprillans hoj? Vad kostade mc:n hos AVA och där du köpte den?
Jämförs det inte äpplen och päron nu?

25% billigare för en sprillans hoj? Vad kostade mc:n hos AVA och där du köpte den?
Jämförs det inte äpplen och päron nu?

Jag har inte kontrollräknat %-satsen... :rolleyes:

Men:

AVA 72kkr
Johans MC 57kkr
Bengts cykel och motor 53kkr

sen ringde jag många fler och vanligast var kring 67kkr.

Jag pratar om lagercyklar med samma spec, där det inte fanns alla färgval, dock var den billigaste turligt nog i den färg jag helst önskade!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park