Andrésen
återfallet är nära!
Det går pruta på nytt också. När jag köpte min R6 var nypriset 114900 men jag tjatade ner den till 105k. Ingen jätte prutning men va fasen mc-handlarna ska ju också kunna käka oxfilé på lördagskvällen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jojojo, det är ju individens egna åsikt om vad som är "fel" och inte.
Jag gör inte det iaf. Fast det beror ju på vad ni anser som prutning, att slänga in ett skinnställ och dra av 5 tusen ser inte jag som prutning. Det är rabatt i mina ögon.

Så svenskt att inte pruta.
Klart att du ska testa!När jag har varit runt och tittat på bilar, allt från audi A4 till BMW X5, så har det aldrig varit tal om annat än typ 8% på priset. Direkt. Nästan bara genom att fråga vad dom kan göra på priset. Hos BMWförsäljaren hette det att dom som återförsäljare gav några %. Sen gav BMW AG i sin tur några %.
Men som andra redan har sagt - Du bör vara på plats. Ta upp prisförslaget lite diskret när ni sitter ner på något kontor och utom hörhåll för andra kunder. En 3 år gammal hoj vill dom såklart bli av med snabbt. Go get 'em! Och lycka till!![]()

Du kan ju försöka pruta så mycket, tror dock det är svårt..till skillnad från privatpersoner som gärna vill få till snabba avslut i sina affärer så har en mc firma omsättning på lite andra hojar under tiden så de kan ha en hoj stå och vänta till "rätt" köpare för denna dyker upp, så de har tillräcklig vinstmarginal i deras ögon på den hojen. Vet firmor som har haft hojar något år och lite längre, men rätt vad det är så dyker rätt köpare upp.
Men gör att försök ialla fall, det enda som kan bli är ett nej.
Pruta på nya bilar är inte alltid det går..beror ju på var och vad för bil man vill köpa, samt vilken kund som är inne..vissa bilfirmor är så bedrövliga, så de inte ens skickar med vinterdäck på ny bil för de påstår att det inte blir vinstmarginal på bilen..eller så bjuder de 30 000 kr MINDRE för inbytesbilen(bilia i Köping)mot om man åker 6 mil till Örebro och Rejmes..(vi pratar samma förutsättningar, inbytesbil mot ny bil)
Då har du nog handlat hos fel handlare när du säger sådär..
Du kan ju försöka pruta så mycket, tror dock det är svårt..till skillnad från privatpersoner som gärna vill få till snabba avslut i sina affärer så har en mc firma omsättning på lite andra hojar under tiden så de kan ha en hoj stå och vänta till "rätt" köpare för denna dyker upp, så de har tillräcklig vinstmarginal i deras ögon på den hojen. Vet firmor som har haft hojar något år och lite längre, men rätt vad det är så dyker rätt köpare upp.
Rätt köpare?!?!?
Du vet om att hyllvärmare kostar va?
Att vänta 3 år på rätt köpare kostar mer än att gå ner 10k på vad du verkar kalla "fel" köpare...
Det finns inga fasta priser på begagnade hojar, det är ju bara bedömningar. Om hojen stått väldigt länge osåld så...
Handlarna är idag jättepressade, nyförsäljningen har ju i det närmaste krashat. Vi kommer få se konkurser efter denna säsongen och detta håller i sig även denna sommaren. Ironiskt nog kan trycket öka på beggat då nyförsäljningen droppar dock.
Har du inte försökt sälja en hoj/bil på blocket? såna mejl och telefonsamtal där dom prutar innan dom ens har sett varan.
//Chrille
Ragnar på Lelles är bra att ha och göra med, ring och lägg ditt bud tycker jag.
Klart man gör upp priset via telefon. Man tar reda på skicket och ger ett bud man tycker den är värd, motsvarar varan skicket ägaren berättade om ger man han pengar och man åker hem.
Har ägaren varit oärlig ber man han fara och flyga, för då är nog det det mesta lögn.
Det finns inga fasta priser på begagnade hojar, det är ju bara bedömningar. Om hojen stått väldigt länge osåld så...
Handlarna är idag jättepressade, nyförsäljningen har ju i det närmaste krashat. Vi kommer få se konkurser efter denna säsongen och detta håller i sig även denna sommaren. Ironiskt nog kan trycket öka på beggat då nyförsäljningen droppar dock.
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!