Provkörning men gammel-Hondan... :)

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
cbr1000f-92
Slitit med avassystemet svetsat upp hela skiten lackat och monterat på lördagen så var det änterligen dags för en liten vår runda som grädde på moset.Gjorde även en stor tvätt på hojen.
Körde ca:5mil på en helt underbar Honda cf1100f och allt fungerade perfect mycket nöjd med all mekande på väg hem igen så kommer jag ikapp en nyare Mondeo som verkar lite velig så jag tar det lungt bakom
han (det var en han) stannar vid 4 vägskorset och velar på ca 1-1.5 min.
Min adrelalin börjar rinna till men han väljer att tyvärr köra åt mitt håll
efter 300 meter så blinkar han höger så okey försiktigt glider jag förbi (kände på mig något jävligt var på gång) trot fan gubbjäveln svänger vänster då jag är jämnsides med fanskapet.
Jag hade tur att det var en cyckel väg att svänga in på men jävlar vad SINNAD jag blev körde upp igen brevid GUBBJÄVELN som var mint 80-90år och han bad om ursäkt för han hadde inte sett mig och då låg jag endå bakom honnom i ca:1 mil på 10-20 meters avstånd.
Skrämmande varför dessa är i trafiken dom tror att backspeglar är kosmetska prylar.... och är jobbiga att använda.
Jag körde i 30 km/t som tur var...........................

Den första vårundan så tog det max en timme innan den första idioten gjorde Entre........:gnissla

Last edited:
Skönt att det gick bra till slut. :)

Hade kanske varit bättre att brassa fullt så att du hade spenderat så lite tid som möjligt bredvid bilen? :D

Man blir lite nojig bakom en sådan bil..... kallas även det 6 sinnet..... Och det tackart jag ödmjukast för......................... :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back