provköra sporthoj

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Tänkte provköra en Fireblade idag hos McVaruhuset, men fick blankt nej.
- Vi tillåter inte provkörning av sporthojar.
Hur ska man veta vad man vill ha om man inte får prova ?
Någon som vet om någon handlare där man får provköra?

Det låter ju löjligt. Med en sån inställning lär det ju bli svårt att sälja nån sporthoj.

Kanske får köra öppet-köp-finten.

Jag gled in till Yamaha Center i Haninge o ville provköra en R1a. Nej vi har inga man kan få provköra, tyvärr - blev svaret. Men när jag sa att jag funderade på att byta upp mig från R6an som stog utanför + hade ställ på mig, så va det en annan femma. :tummenupp Han var mest orolig för att nån som normalt inte kör sporthoj skulle provköra o klota. Förståeligt tycker jag ändå.. Kör dit me hojen o snacka me säljarna kan du nog få prova nåt kul!

BillSkullman skrev:
Jag gled in till Yamaha Center i Haninge o ville provköra en R1a. Nej vi har inga man kan få provköra, tyvärr - blev svaret. Men när jag sa att jag funderade på att byta upp mig från R6an som stog utanför + hade ställ på mig, så va det en annan femma. :tummenupp Han var mest orolig för att nån som normalt inte kör sporthoj skulle provköra o klota. Förståeligt tycker jag ändå.. Kör dit me hojen o snacka me säljarna kan du nog få prova nåt kul!
räknar säljaren gsxf som sporthoj tror du :)

jaques lueder skrev:
Tänkte provköra en Fireblade idag hos McVaruhuset, men fick blankt nej.
- Vi tillåter inte provkörning av sporthojar.
Hur ska man veta vad man vill ha om man inte får prova ?
Någon som vet om någon handlare där man får provköra?

Tycker det är bra att dom kör den stilen. Vem vill köpa en sporthoj som 300 pers har provkört.....

Visa seriöst intresse för en begagnat hoj så brukar det gå få provköra en sporthoj!

Enda sporthojjen för provkörning jag vet av är här på E-son i Skellefteå, det är en CBR1000RR. :kocko

jag var där med hela stället och hojen, men icke.

jag knatade in på hd här i gbg och förklarade att jag var intresserad ev en buell xb9s... snacka en stund med snubben och blev sedan erbjuden en provkörning. Utan att behöva fråga. mycket trevlig stil på det hela taget. man kan ju vänta sig annat när det stannar en supermotard utanför och dun unga föraren vill ut å åka på en 100000 kronors maskin.

Klart det blir lite svårt kanske för vissa ställen. en ny hoj skall ju vara en 0-milare. men de större ställena borde ju kunna ha en hoj som fungerar som provkörningsex... som sedan kan säljas som "demoex".
Klart att folk inte skall köpa grisen i säcken.

När jag var 23 (2 år sedan) så fick jag köra både Gixxer1000 och en SP1 trots att det var 3 min till de skulle stänga när jag kom dit. ¨Sväng bara in på baksidan när du är klar!¨ :tummenupp

Köpte min retta på MC Varuhuset. Gled in o ville provköra eftersom jag var lite sugen på en sådan efter en sommar utan hoj. Inga problem och då kom jag i jeans, loafers & bil!

Lånade kläder och retta utav dem o de lånade mitt körkort i en timma...

Jag köpte min där sedan - hade jag inte fått testa den hade jag inte heller köpt den där!

Här i stan ha dom iaf demoex av både Gixxer 1000 o Zx-10r på expo, som jag antar att man får prova om man är intresserad.

Ja, oftast funkar det inte att bara glida in och säga "Hej, jag vill provköra en *sporthoj*". (Så till vida att de inte har utsedda demoex som jag vet att bla. Bike i Trollhättan har.) Men om man pratar och får säljaren att fatta att man är intresserad på riktigt så brukar det ordna sig.

Var med en kompis på Mcvaruhuset och han fick provköra utan problem..

Var själv där och bytte däck nydligen och då sa de åt mig att provkör nått kul medans du väntar...

Hade kanske en dålig dag..

Men ska man spendera så mycket pengar så ska det smöras för en....
Så köp nån annanstans..

/Lännström

Varför inte ringa på några privatannonser, och åka runt o provköra o skaffa sig lite referenser, men man bör ju låta lite intresserad av hojjen, inte bara fråga om man får prova..om de är rädda att man skall sticka, så legitimera dig be han skriva upp uppgifterna lämna bilen eller dyl i pant så länge eller erbjud han bönpallen...

Helt klart så är uppträdande och hur man uttrycker sig en stor del i om man "får" provköra eller inte.

Glider det in en nykokt 20-åring med färska lappen i handen och säger "tja f*n.. Du har du en såndär Retta som man kan prova eller.. Jag är ju lite sugen på det värsta".. Jag skulle då inte ge ut nycklarna..

Om man däremot kommer in och tittar lite, pratar ett par minuter med säljaren. Förklarar intresset och ställer frågor om hojen samt konkurrenter så är nog chansen att samma 20-åring skulle få nycklarna.

Det är bara en fråga om utstrålningen och hur pass "mogen" man uppfattas.

Sa han som var 30+..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...