Prova på storbanekurs - Gelleråsen 9 september

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date
Är det som i segling att folk tycker det e kul när det kommer äldre rariteter till banan, eller gör man bara bort sig. :D

Precis som i segling! :)

Det är dessutom något av en större utmaning. :Bugar
Klart du skall komma även på äldre maskin...kom ihåg, hojen vet inte att den inte längre är värst.:D

Den var bra. Tack för svaret :tummenupp. Ska kanske fundera på detta då, roligt att prova på helt klart. Tack för uppmuntran :banana

Den var bra. Tack för svaret :tummenupp. Ska kanske fundera på detta då, roligt att prova på helt klart. Tack för uppmuntran :banana

Klart du skall åka! Du åker väl dit för att bli en bättre förare och för att lära dig hur din hoj funkar i olika situationer? Posera gör du väl hemma vid korvmojen som alla andra...? :tungan

(Men bortsett från det så är det grymt kul när det kommer otippade hojar och steker literklubbor i svängarna... :hihi )

Klart du skall åka! Du åker väl dit för att bli en bättre förare och för att lära dig hur din hoj funkar i olika situationer? Posera gör du väl hemma vid korvmojen som alla andra...? :tungan

(Men bortsett från det så är det grymt kul när det kommer otippade hojar och steker literklubbor i svängarna... :hihi )

Roligare att steka dom på rakan :rolleyes:

Är det som i segling att folk tycker det e kul när det kommer äldre rariteter till banan, eller gör man bara bort sig. :D

Du kommer absolut inte behöva skämmas på en GPZ 900, vi har haft allt från turbohojar till custom på de där kurserna, och på en kurs på Arlanda i somras dök det t om upp en scooter på ett par hundra kubik i någon av de lugnare grupperna.. Åk dit vetja, det är urkul!

Last edited:
Jag tror att jag kommer köra denna!
Men jag kommer nog köra från Västerås. Är det någon från Västerås som ska köra som vill mötas upp?

Jag kommer med en gammal Speed triple från 01, så den lär väl vara äldst åtminstone... :rock

Jag bokar nu, första gången på bana, önskad fart: lugn/medel/snabb ?

Hur ska jag veta? Jag väljer såklart mellan lugn/medel...

Jag bokar nu, första gången på bana, önskad fart: lugn/medel/snabb ?

Hur ska jag veta? Jag väljer såklart mellan lugn/medel...

Bättre att testa sin komfortgräns nerifrån från den behagliga sidan...än från...
Hamnar du fel så går det nästan alltid att byta.
Bara så du vet så är medel som förväntat i mellanmjölkens land alltid (nästan iaf) största grupp inledningsvis.

Uppdatering för er som hojar till Gåsen och vill mötas upp. Då lunchen är planerad vid 11:45 - 12:15 planerar vi att sticka från Donken Stäket 08:45 istället. Vill någon mötas upp på vägen PM:a

//Martin

Plätt lätt det roligaste jag gjort på mkt länge:yoparty
Tack SMC för upplevelsen och till J0cke, Dafe och HenkeB för sällskapet:tummenupp

Tänka sig att Duccen skulle vara en sån schysst kompis på banan. Det kommer definitivt att bli fler kurser med SMC på storbana för mig och Duccen. :banana:banana:banana

Nu återstår bara att se om det blev några schyssta foton. :rolleyes:

Tänka sig att Duccen skulle vara en sån schysst kompis på banan. Det kommer definitivt att bli fler kurser med SMC på storbana för mig och Duccen. :banana:banana:banana

Nu återstår bara att se om det blev några schyssta foton. :rolleyes:

Gôtt! :tummenupp

Det var hur kul som helst! Man fick ju verkligen blodad tand :) Nu är de ju bara sälja touringloket o köpa sporthoj! För man märkte ju verkligen hur tung o otymplig hoj man har för riktigt aktiv körning och bromsarna ska vi inte prata om. Få stopp på 280kg från 230 på rakan gav lite hjärtklappning ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT