Prova på enduro/cross, sugna?

Hmmm...!!
Låter lite konstigt att The Pink Ladies Mc har en medlem som kör cross eller enduro på elitnivå..Finns nämligen bara 2st i skåne som gör det och det är Sandra Persson från Skanör och Camilla Mitkiewicz från Lund. Skulle vara kul att veta vem eran så kallade "elit" förare verkligen är eller motionär.

Jag vet vem det är. :nananananaaa :banana

Hmmm...!!
Låter lite konstigt att The Pink Ladies Mc har en medlem som kör cross eller enduro på elitnivå..Finns nämligen bara 2st i skåne som gör det och det är Sandra Persson från Skanör och Camilla Mitkiewicz från Lund. Skulle vara kul att veta vem eran så kallade "elit" förare verkligen är eller motionär.

Det är Camilla. Varför hon får vara medlem kan man ju iofs ifrågasätta, för så vitt jag vet måste man ha behörighet A för att få vara med, och det har väl inte hon?

Edit: Vem fan är du btw? Medlem sedan idag, rusade direkt till Pink Ladies och kör en "Honda". Modell valfri eller?

Last edited:
Jag kör en honda cbr 900 rr samt en cross Yamaha YZ 250 samt att jag jobbar som deltids mekaniker åt en förare i grabbarnas cross SM . Gick med för att hitta bra info..Sökte på enduro/cross fick upp eran "annons"

Och A kort har man om man kör enduro och både Camilla och Sandra har jag mycket bra kontakt med..Så däför såg det konstigt ut när ni sa att ni hade en medlem som körde på elitnivå..Jag skiter vilket..Tycker bara synd om Sandra och Camilla som verkligen kör på elitnivå ska behöva höra att det finns någon annan som påstår att de kör på den nivån när den inte gör det. Eftersom skåne har bara 2 elitförare och som verkligen kan säga att de är det. Men visst skulle ni lyckas få dit dom så får man ju gratulera för då får ni iaf verkligen proffs hjälp.

Jag kör en honda cbr 900 rr samt en cross Yamaha YZ 250 samt att jag jobbar som deltids mekaniker åt en förare i grabbarnas cross SM . Gick med för att hitta bra info..Sökte på enduro/cross fick upp eran "annons"

Och A kort har man om man kör enduro och både Camilla och Sandra har jag mycket bra kontakt med..Så däför såg det konstigt ut när ni sa att ni hade en medlem som körde på elitnivå..Jag skiter vilket..Tycker bara synd om Sandra och Camilla som verkligen kör på elitnivå ska behöva höra att det finns någon annan som påstår att de kör på den nivån när den inte gör det. Eftersom skåne har bara 2 elitförare och som verkligen kan säga att de är det. Men visst skulle ni lyckas få dit dom så får man ju gratulera för då får ni iaf verkligen proffs hjälp.

Vad var det du inte förstod av mitt svar? Det är Camilla som är medlemmen som kör på elitnivå. Ska jag säga det en gång till, eller förstod du nu?

Va? Skulle Camilla Mitkiewicz visa er? Har jag svårt att tro..men men..Säger du det så är det väl så...

Va? Skulle Camilla Mitkiewicz visa er? Har jag svårt att tro..men men..Säger du det så är det väl så...

Men, har du lässvårigheter? Det är ingen som sagt att hon ska visa något, hon har bara nämnts som en medlem som kör på elitnivå. Fan vad inskränkt du verkar vara.

Hmmm...!!

Vad är din poäng med detta inlägg?

Du har fått svar på din fråga och har du inget positivt att bidra i denna tråd eller forumsdel så kan du hålla dig utanför. ALLA våra medlemmar har fått den här informationen ÄVEN Camilla, så, jag upprepar min fråga: Vad är poängen med ditt inlägg??

Som det står i första inlägget så letar vi instruktörer och person som har lust att lära ut sitt kunnande i ämnet, har du ingen lust att bidra med lite kunskap ,av rädsla att du kanske får spö av ett par tjejer ;), så tycker jag du ska hålla dig borta från tråden/TPL. :tummenupp

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Money

Uppdatering!! 14 november: Möte med Hemvärnet/FMCK

Idag har jag, PinkPassion och Qin4st varit på möte med hemvärnet/FMCK i helsingborg och pratat angående det här med att få en liten utbildning/prova-på-dag med crosskörning. Dom va väldigt positiva till idén och ville absolut ha ett samarbete med TPL. Vilket vi är väldigt glada över! :tummenupp

Vi kom fram till att vi skulle ha en avrostningskurs i mars/april, där vi fick testa och lära oss att köra cross/deras mc. Hemvärnet har ju riktigt gamla militär crossar och det finns rätt många, men dom som har möjlighet att ta med sig egna crossar/enduro får jätte gärna ta med dom.

Det som vi ska kolla upp innan det är spikat är: försäkring - hur och vad som gäller under tiden, samt utrustning: vad vi ska ha för utrusting mer än det självklara.

7 december har FMCK/hemvärnet möte där dom får reda på schema och andra detaljer.

Detta kommer som sagt vara en avrostningskurs först och främst men samtidigt en liten utbildning för oss som inte är så duktiga på cross/enduro. Kommer vara lite teori men mestadels körning. Avrostningskursen är på plan mark i sand och lite endurospår.

Senare närmare sommaren har dom en endurodag då man får lära sig att köra mer i skog och med hinder osv. Men det tar vi senare, vi behöver först veta hur många som är intresserade av avrostningskursen?!

De Pink Ladies som bor längre upp i landet, är ni intresserade av detta här så kan vi med säkerhet ordna boende åt er! Hade varit väldigt kul om vi fick med så många ladies som möjligt! Hör av er till mig om ni har frågor!

Varmt Välkomna!!:tummenupp

1. sidlinjen
2. Danjela
3. Mikaela (GIxxer1100R)
4. Qin4st
5. Sofie (PP)
6. Ewe
7. Åsa
8. _Mia_
9. Tim
10. Eva
11. Jocke-j
12. Drufus
13. Nilssson_
14.
15.
osv

Businstruktörer:

1. Swish
2.
3.
4.
osv

Är det inhägnat område eller är det minst enduroreggat som gäller om man ska ha med egen hoj?

Är det inhägnat område eller är det minst enduroreggat som gäller om man ska ha med egen hoj?

crossar kan man väl inte enduroregga och dom sa att man fick ha egen cross med sig, så tror inte man behöver ha enduroreggat. sa dom inget om iaf, får fråga.

Fråga dom om det är inhägnat område. Isf är det lugna bananer!

Landskrona Motorklubb

Efter lite sökande har jag snubblat in på LMK och snokat lite på deras hemsida och forum. Dom har en jätte stor bana i Saxtorp där det är uppdelat i olika svårighetsgrader och storlekar på mopparna.

Såg att dom hade anordnat en tjejdag där man kunde prova på att köra cross. Dom hade crossar att låna ut och dom hjälpte till att komma igång.

Hur kan jag ha missat detta?? Det är skandal!

Tänke iaf kontakta dom och se om dom är sugna på ett samarbete med oss och kanske ordna ännu en sån dag till. Det var dessutom gratis och 45 (!) tjejer från åldrarna 5 till 51 var närvarande och provade.

Helt galet roligt lät det iaf! Om man är medlem i LMK så får man träna gratis på deras bana, är man ej medlem kostar det 140kr gång. Att bli medlem kostar 600kr/år. Tycker det låter väldigt intressant. :tummenupp

Så här ser deras bana ut:

lmktracks.jpg

Last edited:
Saxtorp är sandbana och skrämmer nog iväg dom flesta nybörjare efter första kvarten. Dom har iofs en teknikbana som är lite mindre mjuk.

Ser att ni verkar hamna framåt mars-april och då har nog Sturup öppnat.
http://www3.idrottonline.se/default.aspx?id=316534

Sturup är hårdbana vilket är mer lämpat för "prova på" så jag tycker ni ska snacka med någon där.

har varit inne o kolla på deras sida oxå. tänkte kontakta dom med.

varför är hård bättre än mjuk? Det jag gilla med Saxtorp är att dom har en nybörjarbana och andra banor att välja bland. :)

har varit inne o kolla på deras sida oxå. tänkte kontakta dom med.

varför är hård bättre än mjuk? Det jag gilla med Saxtorp är att dom har en nybörjarbana och andra banor att välja bland. :)

För att det ska gå bra i sanden måste man hålla fart vilket få nybörjare gör, och ursäkta fördommarna men troligen ännu färre tjej-nybörjare.
Utan fart och driv så plogar framhjulet ner i sanden och så börjar det slå från sidan till sidan och då vill nybörjaren sakta ner ännu mer och så går det ännu sämre. Hoppas ingen missförstår mig, jag gillar personligen sand bäst.

Sturup behöver ingen nybörjarbana för den är så lättkörd ändå pga att den är hård. Nackdelen är väl att det kan svida lite mer när man går omkull. Men det är också lättare för en nybörjare att hålla sig på hjulen där.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra