Money
Pink Ladie member #1
- Gick med
- 30 Aug 2006
- Hoj
- Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
För att det ska gå bra i sanden måste man hålla fart vilket få nybörjare gör, och ursäkta fördommarna men troligen ännu färre tjej-nybörjare.
Utan fart och driv så plogar framhjulet ner i sanden och så börjar det slå från sidan till sidan och då vill nybörjaren sakta ner ännu mer och så går det ännu sämre. Hoppas ingen missförstår mig, jag gillar personligen sand bäst.
Sturup behöver ingen nybörjarbana för den är så lättkörd ändå pga att den är hård. Nackdelen är väl att det kan svida lite mer när man går omkull. Men det är också lättare för en nybörjare att hålla sig på hjulen där.
Okej, förstår dig. Som nybörjare är det även folk som kör gathoj? Förstår så klart att det är rätt stor skillnad på bana/gata vs cross men när jag tänker på skillnad så är det mer uthålligheten som kan vara en nackdel. Det är mer jobb att köra cross.
Samtidigt som du säger att tjejer slår av på farten när det blir osäkert så tror jag nog att det är fler som hellre åker i backen på mjuk sand än slår sig ordentlig på hård mark. Men iom jag inte provat något av det kan jag inte uttala mig därför jag frågar er som vet. Jag vill prova både och iaf, vet inte vad resten av tjejerna säger.
Men funderar på att göra det till en öppen prova på istället, för det verkar inte vara extremt jätte många tjejer som är intresserade.