Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Masonit skrev:Grymt! Lär bli en bra säsong.![]()
\Masonit
Chris Ash skrev:Såhär heter det varje vinter, undantagslöst. Sedan jag började följa GP 1991 så har det varje vinter hetat att "nästa säsong blir den bästa nånsin" sen visar det sig som vanligt att tiderna på vintertesterna inte är värda ett ruttet lingon.
De som gör testtiderna rätt ointressanta är att alla team inte kör samma dag på samma bana med samma typ av däck på samma distans.Chris Ash skrev:Såhär heter det varje vinter, undantagslöst. Sedan jag började följa GP 1991 så har det varje vinter hetat att "nästa säsong blir den bästa nånsin" sen visar det sig som vanligt att tiderna på vintertesterna inte är värda ett ruttet lingon.
ReDan skrev:Är inte säsong början av 2004 den absolut bästa säsongen hitentills?
Jag tycker då det!
ReDan skrev:Är inte säsong början av 2004 den absolut bästa säsongen hitentills?
Jag tycker då det!
Chris Ash skrev:Såhär heter det varje vinter, undantagslöst. Sedan jag började följa GP 1991 så har det varje vinter hetat att "nästa säsong blir den bästa nånsin" sen visar det sig som vanligt att tiderna på vintertesterna inte är värda ett ruttet lingon.
Nyteknik skrev:Visst ska man alltid ta pressreleaser med en nypa salt. Men att Proton med den nya V4:an bara är 4-5 km/h långsammare än Honda är smått sensationellt.
Chris Ash skrev:Nja det vat jag inte om jag tycker. MuZ lyckades kräma ur mer effekt än Honda på sin 500. Toppfart och mycket effekt är nog inte det svåraste.
Nyteknik skrev:Var verkligen MUZ snabbare än Honda?
Chris Ash skrev:Det skrev jag inte. Dock hade de mer effekt. Tror det var 2km/h som skilde dem åt på Mugello. Honda 318 och MuZ 316. MuZ:en led av ett alldeles för brutalt effektregister som tydligen gick att tämja någorlunda med kvaldäck (Goorbergh tog 2 poles) men som åt upp däcken på racen. Effekten ska ha varit över 200 bakhjulshästar.
McWilliams:Goodstuff skrev:Det ska ju gå att svänga skiten också, fats de har ju byggt bra chassien förut. Har svårt att se Proton spöa fler team än WCM på regelbunden basis trots KTM-motorn.
McWilliams:Nyteknik skrev:McWilliams:
"There's nothing about this bike I can compare to the Proton KR V5 I rode in 2003. It's so much better in every way. The chassis works really well, and the motor has good power all the way through the range. And it's willing to keep revving. Our top speed at these tests was only four or five km/h slower than the Hondas!"
Goodstuff skrev:Jaha? De kommer fortfarande ha de sämsta däcken, Dunlop, och ligga i kön runt 15-20 plats.
The lap times were only part of a generally very positive test, continued Aksland. "Thanks to the help of Michelin, we were able to try out a potential combination - our chassis, the KTM engine, and their tires - and to prove to ourselves that it offers a serious chance of being competitive.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |