Protokoll från Svemos RR-sektionen

Status
Ej öppen för fler svar.
LOTTAK skrev:
2611929 Oerhört tråkigt annars.
Även hoppet om att Backis ska kunna köra en GXRR750 i PRO SB grusas ser det ut som.....

Kan väl förmodligen fungera med 1000cc för backlund också.
 
oFFkeFF skrev:
2611933 Kan väl förmodligen fungera med 1000cc för backlund också.
Tanken va väl att kunna köra samma cykel i europa för att hålla nere kostnaderna, tvivlar inte på att grabben kan handtera en 1000 oxå.
 
mjaha, 1200cc för ducati redan nästa år i sverige
 

Bifogat

  • svemo1.jpg
    svemo1.jpg
    65.2 KB · Visningar: 122
Backlund borde väl kunna få dispens kanske.

Bra att Svemo inte särskrev Pro Superbike som STCC gjorde. :tummenupp
 
Och vips så fick A-förarna mer än vad de frågade efter. Istället för en budgetklass fick de då renrasiga plånboksdräpare. Grattis, säger SVEMO till alla er fattiga A-förare! I år kommer Tomten med tomma paket.
:tomten
 
Så vi som kör ska köra Rookie 1000 får snällt vänta till slutet av februari för att se vilka B-tävlingar som annordnas, eller?
 
"6.9.1 NordicSuperbike kommer att köras i SM som Cup eller riksmästerskap enligt nuvarande tekniska reglemente."

Bra för de existerande hojar som kommer rulla i sm.
men kass för det öppnar dörren för pro förarna att köra den klassen också.

mer åt standard hållet vore bra.
 
Finns det ett färdigt reglemente för Sports Production ??

Tänker såklart främst på om gränsen på 650cc även gäller 1cyl/4t (eller om man kanske t.o.m får komma med 750cc/1cyl) men även vad som får göras med cykeln vad gäller avgas och fjädring.
 
Supermoto skrev:
2611991 Finns det ett färdigt reglemente för Sports Production ??

Tänker såklart främst på om gränsen på 650cc även gäller 1cyl/4t (eller om man kanske t.o.m får komma med 750cc/1cyl) men även vad som får göras med cykeln vad gäller avgas och fjädring.
1cyl får vara 5000cc med turbo, bara den inte sitter i en supermotard :arsele
 
R2 skrev:
2611996 1cyl får vara 5000cc med turbo, bara den inte sitter i en supermotard :arsele
Var går gränsen????
Skulle jag få köra en SZR660 (vi låtsas att den är <650cc) eller inte ???
En Kawwa versys eller inte ???
Transalp eller inte???
V-Strom 650 eller inte ??
Aprilia SXV550 eller inte ??
Min Husa 650 eller inte ???
CR500 eller inte ??
Finns säkert massa fler exempel på tänkbara hojar, en/två cyl olika utseende och 2t/4t.

Var ska du/ni/de dra gränsen för vad som inte får var med. 1cyl får inte var med? En övre gräns på fjädringsväg? Ett visst utseende på hojen (som du gärna får försöka speca upp btw ;))?? Eller vad??
Lägg ner talibantänket och öppna upp för lite mångfald :tummenupp Om jag kör ett rejs och kommer äckelsist kommer jag självfallet inte tillbaka. Men. Kommer jag typ mitt i fältet så har jag säkerligen bjudit på en del skoj rejsing både för publik och mina medtävlare. Eller hur!?
 
R2 skrev:
2611984 mer åt standard hållet vore bra.

Håller med... vet nån förare som hade velat köra Superstock 1000, och
då göra inhopp i något Superstock 1000 race i EM också... men men, inte mycket o göra åt... inte tänkt svenska förare ska ta sig ut i Europa tydligen...
Och som du nämner.. de snabbe i Veidec kommer
använda det som träning, så vill man ställa upp där så kan man räkna med
25 plats direkt...

Och supertråkigt med 250SP klassen som inte blir för A-förare.. katastrof...

Två stora missar tyvärr.......:(
 
Ser väl ut att kunna bli bra, förutom SP då. Men delade A och B helger är nog ett måste, blir nog väldigt lite körtid per klass annars.
 
Bennybåge skrev:
2612018 Håller med... vet nån förare som hade velat köra Superstock 1000, och
då göra inhopp i något Superstock 1000 race i EM också... men men, inte mycket o göra åt... inte tänkt svenska förare ska ta sig ut i Europa tydligen...
Och som du nämner.. de snabbe i Veidec kommer
använda det som träning, så vill man ställa upp där så kan man räkna med
25 plats direkt...

Och supertråkigt med 250SP klassen som inte blir för A-förare.. katastrof...

Två stora missar tyvärr.......:(

Jag fattar inte hur du kan ha dessa två meningar i samma inlägg. På vilket sätt skiljer det sig för dem som kör SS1000 och blir "förnedrade":rolleyes: av Veidec/STCC-killarna mot de glada amatörer (B-förare) i 250sp som får se top15 taget av A-förare ?

/P
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top