Protokoll från Svemos RR-sektionen

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gixxermf skrev:
2612162 Det står också att Direktuppklassning inte kommer att gälla framöver.
Vad är framöver?
Jag är fortfarande B- förare...
Ja, det är konstigt skrivet. Har någon blivit direktuppklassad ännu i år? Om inte så är det svårt att se vem som skall få dispens.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Bennybåge skrev:
2612159 hahaha.. :D Slutar med att ingen klassar upp sig, och om 6-7 år
så kör hela svenska eliten Rookie racing :D

Absolut ingen kommer att ha råd och hela STCC kommer att dö ut när gamlingarna inte orkar längre :D:D
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
björn.e skrev:
2612125 förklara gärna för en mindre vetande och resterande då hur det funkar. För visst är det så att det står förenklat. 1 reg som specar mycket sen har varje klass ett "under" reg som specar vad som gäller där eller? och mig vetligen så får man göra allt som inte står där och självklart måste man ha/gör det som står där :va

björn
ke??
jag sa ok torkel vet mer, men jag ska ju inte köra där ändå, så jag släpper detta nu.
menade inget annat, missförstånd troligen.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
gixxermf skrev:
2612140 Man blir alltså inte uppklassad utan att ansöka om det längre?

Kanske skulle ta ett år till i Rookieträsket då...
Noterade också den regelen.
Hade jag varit A-förare i SP 250 hade jag försökt utnyttja den ändringen att få amnesti för nerklassning till B-förare. Menar, är det frivilligt att klasa upp sig måste man få klassa ner sig också. Det är f-n helt sjukt om de A-förarna som kört SP sedan Hedenhös helt plötsligt inte får va med längre.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Bennybåge skrev:
2612151 Nä, kan väl hålla med dig till viss del.
Det jag menar är framförallt,de som vill köra 1000cc efter att ha blivit
uppklassade från B-förare, eller som vill köra på hobbynivå, men e A-förare
, ska inte behöva köra samma tävling som
de svenska "fabriks" förarna, typ Jimmy Lindström o dylikt. Nu blir det tyvärr
så. Men visst, inte fel o ha nån snabb o försöka o hänga på :)

Ok, för att vissa snabba veidec-förare i ss600 då och då körde något SO-race innan, men så jäkla vanligt med "träningsrace" var det inte bland dem heller.
Sen tycker jag det som vissa gnäller över "snabba förare kommer o tar våra poäng" är skitlöjligt. Vadfan, det är av snabbare förare man lär sig någonting.
Det finns en anledning att unga talanger som backlund, nico, cajback, mårtensson m.fl fått upp sån jäkla fart, på grund av att de åker mot snabbare förare helt enkelt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
gixxermf skrev:
2612140 Man blir alltså inte uppklassad utan att ansöka om det längre?

Kanske skulle ta ett år till i Rookieträsket då...
Precis min tanke!! Ha lite kul och leka sprintrace då och då passar mej bättre än NSB.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Perfekt, då blev ingen uppklassad i R1000 i år... :rolleyes:

edit:

Om bara dom som vill bli uppklassade blir det, så kommer det till slut bli så många snabba förare i R600 och R1000 att det blir i stort sett omöjligt för en nybörjare (lär riktig rookie) att få köra några race eftersom det kommer krävas typ 55:eek:r på Sviestad för att ens kvala in...
Det är ju självklart så vi får fram nya förare och talanger inom svensk RR... Strålande! :tummenupp
 
Last edited:

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Macke skrev:
2612296 Perfekt, då blev ingen uppklassad i år... :rolleyes:

Det ser väl ut som det... roligare att vara i toppen av R1000 än i botten av NSB... Dock så lär man väl inte utvecklas lika mycket som i NSB
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Peno skrev:
2612174 Noterade också den regelen.
Hade jag varit A-förare i SP 250 hade jag försökt utnyttja den ändringen att få amnesti för nerklassning till B-förare. Menar, är det frivilligt att klasa upp sig måste man få klassa ner sig också. Det är f-n helt sjukt om de A-förarna som kört SP sedan Hedenhös helt plötsligt inte får va med längre.
Haha! Torkel, Björn, DQ m fl, vad väntar ni på? Skicka snarast in ett brev med er officiella avbön, en begäran om att bli degraderad till B-förare. Bifoga en utskrift från laptimern med ett gäng 1:05-tider från Sviestad så är era röda sifferbottnar så gott som lackade och klara. Go for it! :)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Gustav O skrev:
2612301 Det beror väl på hur många som begär om uppklassning. ;)
Har lovat mej själv att aldrig ansöka om uppklassning. Vill svemo att jag ska vara a-förare får dom klassa upp mej, men jag kommer inte att be om det:)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macke skrev:
2612304 Läs min edit....
Det blev ju en väsentlig skillnad i andemeningen efter din edit. :)
fast det får väl bli A och B finaler på B-racen om tillströmningen med förare ökar. Hade dock varit intressant att veta hur de resonerat kring beslutet.

Nr:18 skrev:
2612315 Har lovat mej själv att aldrig ansöka om uppklassning. Vill svemo att jag ska vara a-förare får dom klassa upp mej, men jag kommer inte att be om det:)
Varför inte det? Om du uppenbarligen har fart för att köra med A-förarna så finns det väl inga motiv för att köra med B-förarna.
 
Last edited:

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Nr:18 skrev:
2612315 Har lovat mej själv att aldrig ansöka om uppklassning. Vill svemo att jag ska vara a-förare får dom klassa upp mej, men jag kommer inte att be om det:)

Så har jag också sagt... Det kommer nog bli bra klass på rookieracen med...
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Gustav O skrev:
2612316 Det blev ju en väsentlig skillnad i andemeningen efter din edit. :)
fast det får väl bli A och B finaler på B-racen om tillströmningen med förare ökar. Hade dock varit intressant att veta hur de resonerat kring beslutet.


Varför inte det? Om du uppenbarligen har fart för att köra med A-förarna så finns det väl inga motiv för att köra med B-förarna.
Helt enkelt för att då måste jag skaffa en annan hoj. Har inte råd att ha två, och hålla på att byta halva hojen för att ev. köra ett eller 2 sprintrace per säsong känns helt meningslöst. Jag harvar vidare i rookieträsket:tummenupp
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Gustav O skrev:
2612316 Varför inte det? Om du uppenbarligen har fart för att köra med A-förarna så finns det väl inga motiv för att köra med B-förarna.

För att det är roligare att gå runt och sprätta i depån om man kommit på pallen i sitt enda "sprintrace" på säsongen. Än att komma topp-15 i ett NSB race... ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Macke skrev:
2612325 För att det är roligare att gå runt och sprätta i depån om man kommit på pallen i sitt enda "sprintrace" på säsongen. Än att komma topp-15 i ett NSB race... ;)
Fast som det ser ut nu komemr du väl inte på pallen ens på B-racen 2007. ;)
Allvarligt talat så undrar jag lite hur de resonerat när de tog beslutet samtidigt som jag hoppas att de som är snabba nog också är sugna på att utvecklas ännu mer och ansöker själva.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Macke skrev:
2612325 För att det är roligare att gå runt och sprätta i depån om man kommit på pallen i sitt enda "sprintrace" på säsongen. Än att komma topp-15 i ett NSB race... ;)
2 pallplatser på 3 försök, om jag får be:mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top