Projekt: Modern Café Racer av en R6, vilket år som helst nu...

La upp den på annons, men lade mig medvetet lite högt i pris.
R6:orna går ju för skräppengar just nu, så inget intresse för den.

Så därav pågår det drastiska åtgärder i garaget för att få ned farten, annars kommer jag att köra iHjäL mIg DireCkT :rolleyes:
Får nog ta och döpa om tråden snart också.
 
Så nu är fartdåren i mig nedlugnad lite.
Klart långt ifrån ursprungskonceptet med Caféracer, men nu är det sommar och hojar skall köras och inte byggas om.
Dvs. den kommer att få rulla i detta skick just nu.

Slängde på risers och ett nedkortat crosstyre, drog om lite kablar, finputsade toppkåpan och kortade av den nya vindrutan så den passade bättre till crosstyret.
Kopplingsvajer är i kortaste laget och skulle må bättre av att bytas ut mot en lite längre, men den fungerar just nu.

R6_1.jpg

R6_2.jpg
 
Hoppas du fortsätter med bygget, vore kul att se en modernare sporthoj i Café-stuk.
Angående fartdjävulen, ett bra sätt att stävja den lite är att köra utan kåpa. Visst går det att köra 200 ändå, men det är inte så bekvämt så man lugnar sig rätt snabbt. På en Café-Racer passar det ju också väldigt bra.
 
Ny kopplingsvajer beställd och nya hjullager fram. De gamla började visst klaga lite.

Jo, sen när säsongen är över får jag kolla närmare vad som behövs för att få det hela åt rätt håll under vintern.

Vill ju ha den lite i det här stuket:
R6_Cafe.jpg
Fast snyggare bakdel, snyggare lampa, snyggare avgassystem, osv.
Kort, kompakt men fortfarande med en mjuk linje som börjar i framkanten av tanken och slutar vid bakdelen.
 
Den rullar på bra nu.
Nytt lite större främre drev och gången blev trevligare, fick dock byta stator då den gamla verkade ge upp. Nåväl, Ny stator och ny laddregulator från Tyskland för en billig penning så nu den spinner på bra igen.

2014-08-10.jpg 2014-08-10.jpg
 
Last edited:
Nähepp, det blev inget av detta bygge. Jag bytte precis bort den mot något annat. :glömdet

Tycker fortfarande konceptet jag hade i huvudet var rätt, den hade kunnat bli snygg.
Men nu ville sig situationen annorlunda.
Dessutom har jag märkt att jag inte är så sugen på en hoj med clip-on styre just nu :3freak
Och att då bygga om denna till det hade ju varit lite kontraproduktivt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top