Projekt LT500r (den flygande 2-taktaren)

  • Thread starter Thread starter JJ
  • Start date Start date
Så här blir motorn att se ut tillsvidare. Vill inte måla om jag inte är tvungen att dela blocket. Vill kolla att den går som den ska först.
 

Bifogat

  • PICT3841.JPG
    PICT3841.JPG
    119.1 KB · Visningar: 2,113
  • PICT3842.JPG
    PICT3842.JPG
    146.7 KB · Visningar: 297
Hej:)

Wow!häftig motor:tummenuppmen ser ut att vara en skum
avgasport,ser ut att gå rakt ner liksom:confused:
Ang balansaxel så sitter det på tävlings motorer TZ 125,250
har det,även Honda 125R.Honda 250?vet ej.
 
Hej:)

Wow!häftig motor:tummenuppmen ser ut att vara en skum
avgasport,ser ut att gå rakt ner liksom:confused:
Ang balansaxel så sitter det på tävlings motorer TZ 125,250
har det,även Honda 125R.Honda 250?vet ej.

Helt rätt! Porten är öppen fram till 5000rpm och släpper ner avgaspulserna ner i en kammare framför vevhuset på blocket. Den ändrar helt enkelt pipans "TUNED lenght" SAEC Kallar Suzuki den.
 
Ram är nu nerstrippad. Redo för blästring pulverlack.
 

Bifogat

  • Lt500 ram.jpg
    Lt500 ram.jpg
    114.8 KB · Visningar: 222
Den är så jävla fet:tummenupp Blir det massa blingbling eller orginalutseende?

Förresten tänk på att de fyra hjulen blästrar ramen konstant, pulverlack spricker loss i flagor. En flerkomponent typ industrifärg, epoxy och rostskydd. Typ som man skulle målat en grävskopearm med:) Sen snygg blank färg och klarlack. Kolla efter någon industrilackerare i orten!
 
Last edited:
Lite delar har kommit. Billet piston thrustwashers, RM nållager, sadelöverdrag och topplockspackning.
 

Bifogat

  • 001.JPG
    001.JPG
    137 KB · Visningar: 154
  • 002.JPG
    002.JPG
    96.1 KB · Visningar: 152
Polera lite och mätte klämspalten till 2,6mm med den nya topplockspackningen. Huga! Suzuki gick den säkra vägen här, hon är säker att köra på 89 octan RON enligt manualen.
 

Bifogat

  • Lt500r topp.JPG
    Lt500r topp.JPG
    87.5 KB · Visningar: 203
Den är så jävla fet:tummenupp Blir det massa blingbling eller orginalutseende?

Förresten tänk på att de fyra hjulen blästrar ramen konstant, pulverlack spricker loss i flagor. En flerkomponent typ industrifärg, epoxy och rostskydd. Typ som man skulle målat en grävskopearm med:) Sen snygg blank färg och klarlack. Kolla efter någon industrilackerare i orten!

kanske ta genomskinlig tejp/folie på utsatta stälen.
om man hittar nå tjockare?
el om man har en tejp/folie som är samma färg som ram kommer bli.
 
Polera lite och mätte klämspalten till 2,6mm med den nya topplockspackningen. Huga! Suzuki gick den säkra vägen här, hon är säker att köra på 89 octan RON enligt manualen.

Då är det väl dags för fräsen att hälsa på hos toppen:D:yoparty
 
Man kan ju inte alltid få det man vill när man handlar på Ebay
 

Bifogat

  • Trx packningar.jpg
    Trx packningar.jpg
    121.3 KB · Visningar: 245
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top