Projekt KTM SX500

:tummenupp:tummenupp Vill du läsa om CR500:a så finns det massa nyttigt i ämnet på SOE leta efter trådar och inlägg från "Boost3" "Johnnymannen" "NiklasLJohnsson" "Trosell" "Thomas" & "Krokodilen73" så har du läsning + länkar & bilder att kolla en bra stund!!:D:D

/Christer

Last edited:
Lika galna projekt som vanligt. :D Bra kombination av hoj... inga problem att få tag på delar till chassi när man behöver.

Har du ens varit inne i ditt hus någon gång? :D
Det sjuka är att han har höjt taket på sitt hus och rivit gamla boden som stod bredvid och byggt ett bamse-garage istället... även där på omänskligt kort tid.

En sån mintfärgad 550 skulle jag nog kunna göra plats för i mitt garage!

Viste inte att det fanns 550 också. En sån där mintfärgad tvåtakts 500 hade jag innan och körde mest på gata med (efter jag e-reggade den). 5 mil på en tank, men den var hemskt rolig. 4 växlar och wheelade på halvgas på 4:an :D Kul som fan i stadstrafik med motardhjul på :D Saknar den mycket och ångrar att jag sålde...

Hann precis svetsa färdigt motorfästena o lacka nedre ramrören innan middagen... nu e re bara o svarva bussningar mellan svinglager o motor, ja osså lägga mina tre grabbar :)
Respekt! Framförallt med stor familj så vet jag precis hur mkt fritid man har :Bugar Fick grym prestationsångest för mitt eget 500-bygge nu :(
Motorn från 500'an till höger ska in i 450sm-chassit i hörnet som har alu-ram så den kan jag inte svetsa om själv. Tar mao lite längre tid.

Väntar med spänning på film

Bifogat

• 4bikes.jpg
    4bikes.jpg
    103.5 KB · Visningar: 299
sätt fart!!!!

Respekt! Framförallt med stor familj så vet jag precis hur mkt fritid man har :Bugar Fick grym prestationsångest för mitt eget 500-bygge nu :(
Motorn från 500'an till höger ska in i 450sm-chassit i hörnet som har alu-ram så den kan jag inte svetsa om själv. Tar mao lite längre tid.

Väntar med spänning på film

film kommer .. min it avdalning (niklasinorr) envisas ju med att jobba hela dagarna då det e ljust :huvet
Sedan så köper jag dina kylare från gammel 500an, jag använder ju orginalkylarna i sx 500an en ,vänsterkylaren e lagad med flera olika plastipadding liknande produkter....

Nja, min tanke är att flytta motorn beroende på om jag vill köra cross/is eller asfalt och nu när jag rev hojen såg jag att mitt ena kyl också är lagat...

får se hur det blir med motorflyttandet :rolleyes: :D

nya klibbor o plast..

kastade på vit bakdel nu när hojen e klar o man har slutat använda svets o rondell på den:)

Bifogat

• DSC00224.jpg
    DSC00224.jpg
    220 KB · Visningar: 244
Muahhaaaa!!!

Fick ett paket på bussgods...

nu jävlar :yoparty:yoparty

Bifogat

• DSC00225.jpg
    DSC00225.jpg
    176.4 KB · Visningar: 161
Jag älskar sånna här trådar! Grymt kul projekt, jag vill se besten på film in action!! :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT