Projekt KTM SX500

Då var avgassystemet klart likså det invecklade elsystemet:) placeringen av cdi boxen blev klockren ....på luftburken under bakkanten av tanken, så nu e re bara kylarmontering kvar sedan e det dags:yoparty

Var kom Akradekalen ifrån...?:)

Alltså, ni måste ju förstå att det är inte alls kul med en byggtråd som är över på 2 dar och man inte får uppleva några som helst bekymmer!! :mattias

Nä, ni får börja om, och "råka" kapa lite fel nån gång ibland så normalt folk inte tror att det är skitenkelt och skohorna in vilken motor som helst i nån annan ram...

:bitter

Alltså, ni måste ju förstå att det är inte alls kul med en byggtråd som är över på 2 dar och man inte får uppleva några som helst bekymmer!! :mattias

Nä, ni får börja om, och "råka" kapa lite fel nån gång ibland så normalt folk inte tror att det är skitenkelt och skohorna in vilken motor som helst i nån annan ram...

:bitter

Här i norrland går allt så sakta så det blir inga fel, därför går byggtrådarna snabbt...:)
Jag skall låna den här hojen när den är färdig motard så skall jag köra cirklar runt din sega Husa Ricken...:D

Här i norrland går allt så sakta så det blir inga fel, därför går byggtrådarna snabbt...:)
Jag skall låna den här hojen när den är färdig motard så skall jag köra cirklar runt din sega Husa Ricken...:D
Du, jag skulle INTE bli förvånad, du gör nog det med en sx80 med vattenistället för luft i hjulen. (inte för att jag skulle försöka sinka dig genom att fylla hjulen med något sådant...) ;)

Riktigt fräckt bygge!! Är avis.
Nyfiken då ni hade en 500, var hittar man en 500 motor i dagsläget?

Mh

Fyfasen va fränt!

Nästan så man skulle haft sig ett liknade projektarbete i skolan nästa år!

uppställning!!!!

Japp då var sx 500 klar :D:D:D
kylar monteringen tog lite tid men resultatet blev bra.
Var tvungen o ställa den på vågen för att kolla viktfördelningen, om den kommer orka gå nå på slangen:yoparty o japp den kommer att slanga utav helvete 49 blankt fram 51,4 kg bak.... ( torrvikt)

Bifogat

• DSC00217.jpg
    DSC00217.jpg
    244.7 KB · Visningar: 496
Provkörning skall alltså ske idag, jag skall försöka vara där och filma:)
Hela bygget tog alltså ca 10 timmar, stämmer det Peter?
Det är då inklusive att lacka pipan, ramen och sätta på blingklibbor...:tungan

Du, jag skulle INTE bli förvånad, du gör nog det med en sx80 med vattenistället för luft i hjulen. (inte för att jag skulle försöka sinka dig genom att fylla hjulen med något sådant...) ;)

Jag brukar ha helium i mina hjul, vad jag har sett så kör du med samma gas...:tungan

Last edited:
Väldigt coolt bygge (jag blir avundsjuk vilket ju är den främsta formen av smicker) och föredömligt raskt arbetat :-)

wow vilken tråd...man läser början och tänker "ett till projekt som snart stanna av" :D
och sen det här på 2dager...
ser mkt bra ut och vikten blev ju fin den med.

Men vafa.....

Första inlägget 2011-10-22, 13:53. Det är alltså bara lite under 48h sedan. Första bilderna ser iofs byggt påbörjat ut men det här måste väl vara rekord i att snabbt visa resultat :yoparty:Bugar

Men vafa.....

Första inlägget 2011-10-22, 13:53. Det är alltså bara lite under 48h sedan. Första bilderna ser iofs byggt påbörjat ut men det här måste väl vara rekord i att snabbt visa resultat :yoparty:Bugar

Ska man vara ärlig så är det ju tre timmars arbete före första bilden...:)

Men Peter är jättesnabb... det säger hans fru iallafall...:D:D:D

Men vafa.....

Jag erkänner att bygget var påbörjat tidigare, jag köpte ju hojen i den 19 oktober:D:D

provkörd!!!

då var besten provbrassad.. allting funkar om än något fetbestyckad..
en sak kan man säga att en femhundra levererar helvete me effekt på en gång, spinner "lådan ut " på asfalt, gräver krondiken på gräsmattan, "hjular" bara man tänker tanken:yoparty:yoparty:yoparty

Bifogat

• DSC00218.jpg
    DSC00218.jpg
    250.5 KB · Visningar: 345
en sak kan man säga att en femhundra levererar helvete me effekt på en gång, spinner "lådan ut " på asfalt, gräver krondiken på gräsmattan, "hjular" bara man tänker tanken:yoparty:yoparty:yoparty

Jag måste komma förbi och filma:) Men du måste byta fjädern till trotteln, man får ju kramp av den där gasrullen...:)

Det är måste för övrigt vara den kortaste byggtråden i SH:s historia...:tummenupp

:klappar :klappar :crash :Bugar :banana :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag måste komma förbi och filma:) Men du måste byta fjädern till trotteln, man får ju kramp av den där gasrullen...:)

Det är måste för övrigt vara den kortaste byggtråden i SH:s historia...:tummenupp

Fjädern ska inte bytas.. den fungerar ju som antispinn , på femman:D
kom just på att dom som ska testa raketen får starta den själv:tungan

Grymt bygge!

Fast ni skulle ha letat upp en ktm 550 motor och satt i istället. :tummenupp

*/ ?>
Back