Projekt haschbobber - xs750

Har fipplat lite med förgasarna då dom där blanka helöppna piporna inte bara väsnas nåt helt bedrövligt, dom puttar igenom en hel massa mer luft också. Så nålarna har åkt upp nån millimeter och huvudmunstyckena är uppe i 160.
Fruktansvärt bra drag i maskin men går lite magert än. Får bli en bänkning snart..
 
:yoparty Hojen är ju i övrigt helt perfekt stukad för att ge posörer på R1&Co lite kul överaskningar!
Javettefan jag.. inte sånt drag kanske.. har bara gasat lite lätt med en såndärn goxxer och han drog ifrån rätt lätt.
Långt från tresiffrigt på det bakhjulet alltså!
 
Slog i lite bafflar i avgaspiporna igår, nu tänker jag inte gå upp i bestyckning nåt mer, kan fan inte ha en hoj som drar över litern..
 
Inte? Nu tycker jag allt att du är lite kinkig. :P
Snål kanske! :D förnuftig är ju inte ett ord man förknippar med detta bygger kanske, men här sätter jag ner foten och drar en osynlig gräns! Skiten ska ju gå att köra på mindre än fullgas, och inte tugga sönder plånboken och pissa på kadavret med ett hånskratt!
 
Snål kanske! :D förnuftig är ju inte ett ord man förknippar med detta bygger kanske, men här sätter jag ner foten och drar en osynlig gräns! Skiten ska ju gå att köra på mindre än fullgas, och inte tugga sönder plånboken och pissa på kadavret med ett hånskratt!

Nänä, snål är man när det gäller andra. Annars är man bara försiktig. :P Hojar är väl inte så förnuftiga per se. ;)
 
Ja vi får väl se, har inte mätt förbrukningen än, man får sån jävla pansarpung i det här klimatet..
 
Har lyckatz justera förgazarna såpass att hojen är körbar i hela registret och utsatt dom för en lättare synkning efter gårdagens rejäla varmkörning. Fick även plockat isär den strulande kopplingen och satt ihop den rätt med nya fjädrar och kopplingsvajer, så den börjar kännas sjukt go att köra!
 
Har lyckatz justera förgazarna såpass att hojen är körbar i hela registret och utsatt dom för en lättare synkning efter gårdagens rejäla varmkörning. Fick även plockat isär den strulande kopplingen och satt ihop den rätt med nya fjädrar och kopplingsvajer, så den börjar kännas sjukt go att köra!


Nu har jag inte läst hela tråden, men... ;)

Lägg nu för fanken upp några filmklipp med LJUD! Du sitter på en musikmaskin för bövelen. Med rätt avgassystem så har din hoj potentialen att slå sig in på top 10-listan över motorljud. Jag minns när de där var nya, det hände nämligen att någon bytte originaldämparen mot nån överbliven V&H eller liknande och DÅ jäklar... Laverda, släng er i väggen!

Så - upp med dem bara - gärna filmade under körning, helst lång uppförsbacke under acceleration. :yoparty
 
Nu har jag inte läst hela tråden, men... ;)

Lägg nu för fanken upp några filmklipp med LJUD! Du sitter på en musikmaskin för bövelen. Med rätt avgassystem så har din hoj potentialen att slå sig in på top 10-listan över motorljud. Jag minns när de där var nya, det hände nämligen att någon bytte originaldämparen mot nån överbliven V&H eller liknande och DÅ jäklar... Laverda, släng er i väggen!

Så - upp med dem bara - gärna filmade under körning, helst lång uppförsbacke under acceleration. :yoparty
Jo det kommer.. ska bara hitta en vän med kamera! Har stängt in mig i mörkret så länge å byggt på denna att alla dött eller blivit vansinniga?
Men låter gör den absolut!
 
https://vimeo.com/166722554
Inte med belastning tyvärr.. vart ute en sväng och gasade över broarna. Börjar låta ganska mustig!
Får väl filma i bromsbänken, kommer inte längre med bestyckningen utan lite riktiga avgasvärden vid belastning..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top