Projekt högländare Motard (bygge)

Jovars, det händer nåt i alla fall. Påbörjat tank av aluminium istället, kan inte påstå att den blir tyngre än plasten heller :tummenupp

On a side note; argon är fan inte billigt :näsblod

Sitter dock i ett litet dilemma..
Har ju två Highland, vore rätt kul att få i en sådan motor i en lätt och smidig räser-ram.... Hamna nånstans på 140kg tankad och glad :yoparty
Beslut-beslut..

Jag under fortfarande vad du ska för den andra :)

Ja, det är ju det som är dilemmat... Sälja av eller köpa din RS och använda den ramen som grund för ett Highland banbygge :va RS250 chassi med 936cc twin.. Bra eller anus? :)

HÅRDROCK !!!!:yoparty:yoparty:yoparty

...men jag tror inte att du vågar.....:arsele:D

Ett antal bitar med aluplåt och en lånad tig-svets. Jag skall ge mig i kast att bygga en riktig tank istället för plastmöget som smälte..

Jag brukar ju kolla läget på bygget här ibland för att bli upplyst.
Nu är jag extremt sugen på separata spjällhus, det verkar vara modellen.
Nu är jag ingen dataguru men varför funkar inte bilderna itråden här på min dator längre?
En del, typ sista två sidorna funkar. Det är ju så gött att se hur du får ihop skrotet.
/ Tobbe

Cool med så seriösa kommentarer!
Nu verkar det som om sidan avstannat för fem år sedan, men om nån fortf har intresse, så har jag två Folan v90 motorer till salu.
Nya, bara provstartade!
De är från ett projekt som aldrig fick fart pga andra saker i livet, så jag vill bara ha tillbaka vad jag gav, 20 000 kr styck.
Svårt att se vad som är skäligt o inte, det krävs en hel del jobb för att ha dem i en hoj, men å andra sidan, helt nya prylar, och det är väl inte helt lätt att hitta en 1100 kubiks motor på 44 kg, så det är väl knappast dyrt heller?
Beg japsmotorer ligger väl på ca 15 000, om det nu går att resonera så, men som en jämförelse, så kanske...?
Och listpriset var väl 76 000 kr för en lös motor...en rätt dum jämförelse kanske, men det säger väl nåt om man nu vill ha en, även om det inte är sådana priser som gäller för byggare osv...
Och Mule i USA, som bygger dirttrackhojar av hög klass, han var intresserad o visste vad det var osv, men det spårade ur pga datakrångel m mail osv....o rann ut i sanden...
Även Acke Rising var väl inblandad i nåt projekt, osv osv...
Det säger väl inget rent konkret om kvalite osv, men de jobbar inte med nån skit heller...

Whatever, men de finns här om nån vill ha dem, en eller båda två, svara på min mail isf, så hör jag av mig.
Bor i Gbg, o de står här i stan.

Inte exakt Highland, men tillr nära för att kunna bygga nåt extremt kul iaf.
Jag fastnade helt för den prototypen på hojmässan för många år sedan, o vad jag minns nu så vägde den in på 126 eller 129 kg, besiktningsklar då, och var väl rätt maximal på många sätt som bushoj iaf!
Men som sagt, livet kom emellan...

Jan Petersson.
Mail: g1g1g110@yahoo.se
Eller: blackblade111111@gmail.com

Fränt! 1100 har jag nog bara träffat på i stycke och del. Nej skiljer väl en del men samtidigt mycket internt som är gemensamt.

Såhär va, nu finns nog alla delar. Nu ska jag bara få hojen 180mil dit jag är. Hej covid..

I någon annan tråd var det någon som fick :smasha när denne citerade sig själv! :D

Men håller det SportHoj levande är jag med! :tungan

Jag såg, och hörde, en Högländare i somras! :)
Gav mig inget habegär men trevligt att de rullar! :tummenupp :)

Eftersom jag sovit under div stenar hela 80- och 90-talet så var det en nyhet i Blockettråden att det fanns en svensk hoj med detta namn. Synd att projekten gick i graven. Bilderna i denna tråden tycks ju gått till dom sälla 0-1 markerna, så vore kul att få se några bilder av dina hojar!

Eftersom jag sovit under div stenar hela 80- och 90-talet så var det en nyhet i Blockettråden att det fanns en svensk hoj med detta namn. Synd att projekten gick i graven. Bilderna i denna tråden tycks ju gått till dom sälla 0-1 markerna, så vore kul att få se några bilder av dina hojar!

Plus 1 på den. :hej

Plus 1 på den. :hej

Helt otroligt. Inte ens ”mitt garage” här på SH finns kvar längre. Hoppas jag forfarande får liv i den gamla hårddisken. Har mycket bilder på alla byggen. Youtube verkar dock ha stabilare server så här är åldermannen i skaran.
Ram och motor ur ”förserie”.

https://youtu.be/hbC09k-bNsI

Samt ynglingen, en ”-04” men garanterat sista registrerade i Sverige då den levde ett långt liv i ett showroom på andra sidan engelska kanalen.

https://youtu.be/-FMEfMpps2A

Den tredje är en hyllvärmare utan ID-handlingar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman