Projekt: GSX Katana 1195R Turbo Streetfighter

Katanapilot skrev:
2568649 Saknar "bettan" lite va?

Du Roger,katanor skall vara silverfärgade:D

Tidigare tyckte jag att dom såg tråkiga ut med orginallack men jag börjar bli gammal och förståndig så jag har börjat gilla orginal silverfärgen. Men jag har inte bestämmt mig ännu vilken färg det blir.
 
RPM lover skrev:
2569510 Till och från :)
Hur många mil har du lagt med motorn?
Max 20mil, sedan började den trycka ut kompression vid vänster M6 bult som håller ihop topp och cylinder.Har bara inte haft tid att riva ännu.:rolleyes:
Bröllop och jobb har tagit det mesta av min tid.
Så har jag ju haft den svarta att lufta mig med.
 
väntar med spänning på fler bilder på fightern. hur går de för dej? kommit längre? lycka te
 
gixxer_1255 skrev:
2543288 Nix, nu har jag fått min svingbult men jag måste röja upp i garaget så jag rymms där.



Så här såg mina gamla planer ut på en GSX 1100RS Katana


Och jag som precis tänkte fråga om inte någon hade lust att PSa ihop en urgixxer med en katana.

Har du funderat något på hur du skulle löst det med tanken och så (ramen känns bredare än en traditionell ram med ett centrerat rör)?
 
FreddaAbborre skrev:
2582509 Och jag som precis tänkte fråga om inte någon hade lust att PSa ihop en urgixxer med en katana.

Har du funderat något på hur du skulle löst det med tanken och så (ramen känns bredare än en traditionell ram med ett centrerat rör)?


Katanatanken är ganska bred och GSXR 86-88ramen är inte specielt bred. Så jag hade tänkt kapa ur botten på tanken och fälla in ramen i tanken. Tanken skulle inte dölja ramen i fram och bakändan tanken men där kommer toppkåpan och sidokåporna så jag tror det skulle funka.
 
Här är en lösning på bakfjädringen som vi pratade om förut...
Det verkar ju gå att ha ett ganska långt övre fäste till monodämparen..:va
 

Bifogat

  • z1000-einarm240.4.jpg
    z1000-einarm240.4.jpg
    49.1 KB · Visningar: 186
  • z1000-einarm240.5.jpg
    z1000-einarm240.5.jpg
    48.8 KB · Visningar: 136
#6 Limpan skrev:
2605072 Här är en lösning på bakfjädringen som vi pratade om förut...
Det verkar ju gå att ha ett ganska långt övre fäste till monodämparen..:va

Så här kommer det att se ut, både nedra och övre fästet blir lång, men det verkar inte gå på något annnat sätt.
 

Bifogat

  • DSC06619 (Large).JPG
    DSC06619 (Large).JPG
    76.2 KB · Visningar: 153
gixxer_1255 skrev:
2605227 Så här kommer det att se ut, både nedra och övre fästet blir lång, men det verkar inte gå på något annnat sätt.

sälj den där dämparen å köp en kortare, så där kan du ju inte ha det :va
Honda har korta dämpare! jag har 929 dämpare på min å den e svinkort.
 
madmagnus skrev:
2605626 sälj den där dämparen å köp en kortare, så där kan du ju inte ha det :va
Honda har korta dämpare! jag har 929 dämpare på min å den e svinkort.


Mmmmmmmmmmmmm jag har funderat på en kortare dämpare men jag vill ha dämparen och pivån från samma hoj så det stämmer med stötdämparen. Jag skulle inte ha sålt GSXR 750 88-95 Öhlinsdämparen, den är bara 312mm lång SRAD dämparen jag har nu är 345mm. Pivån är också längre på 88-95 dämparen så dämparen nedre fäste kommer längre bak och lutar då framåt och då blir övre fästet kortare.
 
gixxer_1255 skrev:
2605725 Mmmmmmmmmmmmm jag har funderat på en kortare dämpare men jag vill ha dämparen och pivån från samma hoj så det stämmer med stötdämparen. Jag skulle inte ha sålt GSXR 750 88-95 Öhlinsdämparen, den är bara 312mm lång SRAD dämparen jag har nu är 345mm. Pivån är också längre på 88-95 dämparen så dämparen nedre fäste kommer längre bak och lutar då framåt och då blir övre fästet kortare.

Nu kommer jag ihåg varför jag inte behöll 88-95 dämparen och pivån, GSXR svingar from 00 har fästet för hundbenen på undersidan av svingen isället för på ovansidan som tidigare och om man har stötdämparen och pivån från en 88-95 på en 00-sving så blir längden och vinkeln på hundbenen j....ligt skumm.
 
GSX Katana 1195R Turbo Streetfighter

Uppdatering av receptet:

- GSX 1100E 83 ram
- Katana karosseri lätt modifierad
- GSXR 1195cc turbomotor
(1052motor Banditcylinder och Hayabusa kolvar, Turbokit Affespecial från MCXpess)
- Framgaffel Öhlins R&D alt Showa (SP1)
- Gaffelkronor Harris justerbara alt PVM magnesium justerbara alt SlowDog special
- Acewell mätare
- Styrdämpare Hyperpro
- ISR 6kolvsok fram
- ISR bakbromsok
- Bakbromsskiva ISR 180mm alt Motomaster wave
- 320mm bromsskivor fram ISR alt Braking Wave
- Bromscylinder fram ISR radial alt Magura radial
- Kopplingscylinder oklart, Magura radial alt ISR
(är det någon som har ISR radialbroms/kopplings cylinder tillsalu?)
- Sving från GSXR 1000 K5 lätt modifierad
- Enkeldämpare bak Öhlins till SRAD 750
- Fotpinnar fram Yoshimura
- Fotpinnar bak Yoshimura
- Framfälg 3,5x17tum PVM 10Y-spoke magnesium alt Marvic Penta 1
- Bakfälg 6x17tum PVM 10Y-spoke magnesium alt Marvic Penta 1
- Race tanklock ej in köpt ännu
- En massa kolfiber och ett gäng alu och titanskruv.

Matrial läget har blivit ett litet lyxproblem, då jag lagt ned försöken att bygga på 3hojar samtidig och nu satsat allt på en hoj. På bromssidan har jag svårt att bestämma mig om jag skall köra med ISR rakt av eller sätta på lite coola Waveskivor.
Framgaffeln är oxå ett problem, vill ha på Öhlinsgaffeln men tysken jag köpte den av kunde tydligen inte hantera ett skjutmått så det var feldiameter på den, så nu passar den inte i mina Harrisgaffelkronor, men det gör Showagaffeln så jag kanske får stå ut med att köra med den.

Öhlinsgaffen (passar bla RSV Mille) är tillsalu eller bytes mot med rätt mått (50/54 i gafelkronan och ca73cm lång)
Jag är oxå intresserad av att köpa en ISR radialbromscylinder
Kan även tänka mig att sälja Magura och Braking prylarna, har lite Katana prylar över oxå.
 
Last edited:
gixxer_1255 skrev:
2606432 Framgaffeln är oxå ett problem, vill ha på Öhlinsgaffeln men tysken jag köpte den av kunde tydligen inte hantera ett skjutmått så det var feldiameter på den, så nu passar den inte i mina Harrisgaffelkronor

Brotscha kronan till rätt mått...?
Hur mycket skall du ha för gaffeln...?
 
#6 Limpan skrev:
2630731 Hej
hur går det? kommit något längre?
Dax att updatera tråden nu tycker jag :whip

Tyvärr inte mycket, har mest funderat fram och tillbaka hur jag skall göra med bakstötdämpararangemanget. Skall starta svetsen någon dag i veckan



Silverryggen skrev:
2630808 Brotscha kronan till rätt mått...?
Hur mycket skall du ha för gaffeln...?

Ev så brotschar jag kronorna, eller byter stolpe på Aprilliakronan. Men jag har inget brottom med gaffeln, jag har en reservgaffel som passar.
Jag vill ha 9500kr för Öhlinsgaffeln
 
Last edited:
God Jul

God Jul alla Fighterbyggare.
 

Bifogat

  • DSC04057 (Medium).JPG
    DSC04057 (Medium).JPG
    70.7 KB · Visningar: 96
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top