Projekt: GSX Katana 1195R Turbo Streetfighter

gixxer_1255 skrev:
2672635 God Jul alla Fighterbyggare.

Äntligen infinner sig julstämningen:)
God jul på er alla.

Hur går det?
Sugen nu på lite bilder!!:nicka

Edit: En liten fråga... Hur långt avstånd har du från bakrehjulbulten (insidan av svingen) och vertikalt rakt upp till ramen? (Oroar mig lite för att jag har höjt min förmycket och kommer få en konstig vinkel på framgaffeln?)

Bifogat

• DSC06366 copy.jpg
    DSC06366 copy.jpg
    104.7 KB · Visningar: 98
Last edited:
Hur går det?
Sugen nu på lite bilder!!:nicka

Edit: En liten fråga... Hur långt avstånd har du från bakrehjulbulten (insidan av svingen) och vertikalt rakt upp till ramen? (Oroar mig lite för att jag har höjt min förmycket och kommer få en konstig vinkel på framgaffeln?)

Det blir inga bilder ännu, det går inge bra just nu! Det är som för dig ett steg framåt och 2tillbaka och till på köpet så håller man på att förstöra grejor för att man är klantig och måttar fel. :mad:

Det blir inga bilder ännu, det går inge bra just nu! Det är som för dig ett steg framåt och 2tillbaka och till på köpet så håller man på att förstöra grejor för att man är klantig och måttar fel. :mad:

Jobbigt... men ge inte upp nu. Din kommer ju bli über cool :yoparty
Allt har sin lösning även fast det inte känns så ibland...

Edit: Hur har du tänk att lösa det med den undrebakupphängnings fästet?
Behöver lite tips, vet inte om det nedre ramröret håller för den belastningen...? lite ditaljbilder tas mer än tacksamt imot, även bilder, om du har, på andra ramar hur det ser ut... :bow

// Linus

Last edited:
Jag dra mig ur SSOTYA 2007, men jag lägger inte ned Katana projektet, jag tänker bara låta bli att stressa på för att hinna till 31maj.

jag såg att du hade en framgaffel från SP1 på din turbogixxer! vad är det för mått på en sån? diameter i gaffelkronorna och totallängd är det jag skulle vilja veta?

jag är lite sugen på att köpa mig en sån så det skulle vara bra att veta om jag behöver nya kronor oxå.

mvh /// magnus

jag såg att du hade en framgaffel från SP1 på din turbogixxer! vad är det för mått på en sån? diameter i gaffelkronorna och totallängd är det jag skulle vilja veta?

jag är lite sugen på att köpa mig en sån så det skulle vara bra att veta om jag behöver nya kronor oxå.

mvh /// magnus

50mm i över och 54mm in nedre kronan och 750mm lång mellan hjulaxel och överkant på övre kronan.

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back