Jönsson1
Ny medlem
Tillverkar du fler plenum på beställning ??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jasså? där ser man, tack för tipsen.
Hur drivs kammarna på din motor? På min GSX750ES är det 2 drev i mitten på kammarna mellan 2an & 3ans cylinder vad jag förstått, om det är likadant på din motor, hur har du isåfall gjort med kaminställningen?
Jag har läst innan att det är rekommenderat att man gör dreven ställbara, men hur gör man de bäst när dom sitter som dom gör, är säkert solida ståldrev för kedja? Har du nån bild på de isf?
Är det inte ganska noga med ballanseringen av dom också, kammarna (dreven) snurrar ju ändå rätt fort på en hojj.
Ser bra ut annars![]()
Larsat: Motormässigt har jag inte gjort så mycket. Kompression sänkt genom 2mm cylinderfot spacer och kammarna tajmade. Sedan tidigare är den borrad till 1166cc och har portad topp. Hadde tänk riva isär den under vinter för översyn.
Startmotorkopplingen på 86-88 (1052 motorn) är lite klen. Man ska byta till kopplingen från 1127 motorn den är mycket bättre. Fast på en relativt lågkommpad turbo motor funkar den gamla helt ok.
Rullagarad vev är det bara på dom gamla GSX motorerna. Alla GSXR motorer är glidlagrade.
Jösse: Har inte tid och ork just nu att ta på mig nått plenumbygge.
I garaget mitt händer det inte så mycket just nu. Håller på att färdigställa kåporna.
En lite nyfiken fråga, hur mycket fick du betala för laddtrycksstyrningen?
Blir det SGB eller PSB till sommaren?
Det var ju ett överkomligt pris. Välkommen till Sveriges trevligaste dragracingklassKöpte laddtrycksstyrningen från usa 365$ och det plir PSB.
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev detAllt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
![]()
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev detAllt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
![]()
GUD vad vackert!!!!!!!!!!!!!!.Men har Kurre släppt in en"Katt" bland hermelinerna???????????????????Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev detAllt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |