Jönsson1
Ny medlem
Tillverkar du fler plenum på beställning ??
Jasså? där ser man, tack för tipsen.
Hur drivs kammarna på din motor? På min GSX750ES är det 2 drev i mitten på kammarna mellan 2an & 3ans cylinder vad jag förstått, om det är likadant på din motor, hur har du isåfall gjort med kaminställningen?
Jag har läst innan att det är rekommenderat att man gör dreven ställbara, men hur gör man de bäst när dom sitter som dom gör, är säkert solida ståldrev för kedja? Har du nån bild på de isf?
Är det inte ganska noga med ballanseringen av dom också, kammarna (dreven) snurrar ju ändå rätt fort på en hojj.
Ser bra ut annars
Larsat: Motormässigt har jag inte gjort så mycket. Kompression sänkt genom 2mm cylinderfot spacer och kammarna tajmade. Sedan tidigare är den borrad till 1166cc och har portad topp. Hadde tänk riva isär den under vinter för översyn.
Startmotorkopplingen på 86-88 (1052 motorn) är lite klen. Man ska byta till kopplingen från 1127 motorn den är mycket bättre. Fast på en relativt lågkommpad turbo motor funkar den gamla helt ok.
Rullagarad vev är det bara på dom gamla GSX motorerna. Alla GSXR motorer är glidlagrade.
Jösse: Har inte tid och ork just nu att ta på mig nått plenumbygge.
I garaget mitt händer det inte så mycket just nu. Håller på att färdigställa kåporna.
En lite nyfiken fråga, hur mycket fick du betala för laddtrycksstyrningen?
Blir det SGB eller PSB till sommaren?
Det var ju ett överkomligt pris. Välkommen till Sveriges trevligaste dragracingklassKöpte laddtrycksstyrningen från usa 365$ och det plir PSB.
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
GUD vad vackert!!!!!!!!!!!!!!.Men har Kurre släppt in en"Katt" bland hermelinerna???????????????????Äntligen fått lite färg på hojen. Riktig "retro" look blev det Allt är målat med gelcoat/topcoat och sedan våtslipat. Nu ska det bara poleras och klistras lite dekaler. Sen är det lite elektronikpyssel kvar också, koppla in laddtrycksstyrning och fixa quickshift. Race i Piteå till helgen
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |