jag låg å varvade ganska högt i kanske 20 sek med min husaberg 650
. kort därefter så började den hacka i tändningen. den tänder inte i varje förbränningscykel utan hoppar över vissa vilket ger ojämn tomgång och när man kör så rycker hela hojen till varje gång det inte tänder. jätte konstigt
Jag har även problemet att batteriet knappt laddas upp. så har det dock varit under en längre tid. Kan det vara så att generatorn helt enkelt gett upp? så varken tändningen eller batteriet får ström längre? Hur skall jag bära mig åt för att felsöka detta
? tänkte byta tändstift och se men om inte det hjälper så blir man ju fundersam på vad som kan ha pajjat..
? tänkte byta tändstift och se men om inte det hjälper så blir man ju fundersam på vad som kan ha pajjat..
!!! nu har jag mkt att prova!! Vad kostar en tändspole då om man skall ha en orginal mån tro
.. Jag vet bara inte hur jag skall bära mig åt för att bestämma vilken del som är trasig!. Jag har Plockat bort svänghjulskåpan och rengjort givaren där och tittat att allt e fint, bytt tändstift och kollat att kontakterna sitter ihop fint osv. En kompis till mig sa att det kanske var tändkabeln som börjat lbi dålig? tänkte byta den. Jag köper gärna den där tändspolen av dig om det är så att min är trasig. Vet bara inte hur jag skall kunna påvisa att det är den som är pajj.