problem med tändningen husaberg!

Tändspole och cdi i ett? Hur menar du nu?

Jo husabergare hade ju sem tändsytem förut från 03 och bakåt och där sitter tändsploen ihopbakad med cdiboxen.
Du har garanterat kousan med lös tändspole och cdi + pullsgivare
Hur går det är pullsgivar testet långt borta?

Ni har väl inte kopplat in något annat elektrist på hojjarna?Husaberg Peerie eller vad han heter löste ju sitt problem genom att ta bort kabeln han hade fipplat dit till traltechen !! Så koppla ur sterion brödrostar och tv så går nog era också:D
 
Jag har kopplat ur handtagsvärmarna. Pullsgivare kanske Solid dyker upp med i eftermiddag, om inte jonte engdahl har en på lager än, så tar han med sin gammla som han bytte ut som kanske inte är trasig. När jag byter den ska jag kolla den där krysskilen också. Startar inte hojen då, så vet jag ärligt talat inte vad jag ska ta mej till då jag har bytt ut alla delar i tändsystemet. Kokusan that is.. =)
 
Nu har bågen vart inne på verkstad och killen där konstaterade att det var cdi boxen . Cdi box = 2600 kr bläää. Begagnad gick itne att få tag i så d va ba å bita i suräpplet. Men nu går bågen som aldrig förr ! :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top