Frösö Ante
Boost
Problem med R1 turbo. IGEN!!!!
Jag har varit i garaget från kl 17 i dag tills nyss och försökt att få min turbo retta att gå som folk så man kan ta sig en tur i vår solen, men den vill inte vara med på mina noter
Jag har bytt turbo på den under vintern till en Mitsu 18T, nu till problemet. Den går hur bra som helst när inte turbon laddar, men så fort jag drar ur den lite så turbon bygger tryck så börjar den bluddra och gå på 3 cylindra Sen går den så tills man stänger av den och låter den stå en stund. Startar man den efter ett tag så går den på alla fyra igen hur bra som helst tills den börjar ladda och det blir likadant. Har plockat isär förgasarna och rengjort dom, har kollat trycktätningen säkert 15 ggr, allt ser bra ut. Har kollat så den inte drar tjuvluft mellan topp och förgasare och mellan plenum och knasare, men allt ser bra ut. Har testat med andra stift, annan tändlägesgivare, kollat upp tändkablarna men inget som ser fel ut. Förra säsongen gick den hur bra som helst och det ända som skiljer den från då är en ny större turbo. Om bestyckningen vore fel så borde den antingen "klippa" eller gå för fett och sen gå bra igen vid nol i ladd tycker jag
. Det jag inte har provat än är att bygga om oljereturen från turbon, den här turbon hamnade lite lägre ner och det blir inte riktigt samma "fall" som förut så den ryker lite när man startar den...kan det ha nån inverkan på hur den går under laddtryck
Ska prova göra om den i morgon, sen vet jag inget mer som jag kan kolla, står helt hjälplös och vår solen lyser och jag hör bågar överallt
Nån kunnig där ute som kan ge mig nått tips så vore jag mer än tacksam!
/ F A
Jag har varit i garaget från kl 17 i dag tills nyss och försökt att få min turbo retta att gå som folk så man kan ta sig en tur i vår solen, men den vill inte vara med på mina noter

/ F A
Last edited: