problem med NSR125R

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
ja o min polare skulle ostrypa hans NSR så vi började skuva allt vad tyglarna höll för.... :D :tummenupp
tog bort insugsplattan och skruvade ihop den där igen..
tog av avgassysytemet och borrade ( :rolleyes: ) bort den pluggen som dom hade svetsat något enormt :skrämd
skruvade av förgasaren och bytte till ett 105 munstycke och höjde oljan till max!...
bytte till ett koniskt luftfilter , ut o körde en runda ... gick sådär,
började skuva lite på luften och fick den perfekt....
gick som ett as, har aldrig vatt med om nått värre....
men allt underbart e kort juh !!
körde ind en i garaget igen .. stod o kollade på den och va riktigt nöjda..... lyssande åsså... hmmm... vad e d som porlar så konstit?? slog på tändningen och såg att temperaturmätaren hade passerat det röda :skrämd , sen efter dhar vi försökt med nästan allt... vi bytade vattnet, och så tog vi bort den temp-mätaren i toppen som reglerar vattnet in .... och körde den igen ... inget hjäpte..... börjar koka efter bara en liten runda....

HJÄLP!!!!!

någon som har haft samma fel ....???

nån som vet vad som kan ha hänt??

ps. vi skruvade ingenting med kylsystemet eller nått osm rörde det ....

ps. det är en 89:a
 
105 munstycke?! :skrämd

Ni vet väl att orginal är 132.5 och med koniskt bör man gå upp till iallafall 150. :eek:


Som jag förstår det så har vi även släppt på dom 2 muttrarna i toppen som håller termostaten? Då är topplockspackningen körd.

Sen undrar jag exact hur ni höjde oljan? Oljepumpen på NSRen är nämligen inte justerbar.
 
ne där va 63 original..... tro d eller ej.... vi blev förvånade...


men hur kunde vi ta sönder toppa packningen ??
vi skruvade loss dom 2 och sen på igen....

o oljepumpen höjde vi vajern.... så den får mer olja tidigare....

mne nu blev jag förvirrad...... om vi har sabbat topplockspackningen borde den väl ente gå alls....
för den går som ett as.... riktigt gött....
 
Topplockspackningen läcker lite kompresion in i kylarvattnet. Ni kan t.o.m. ha slagit toppen skev när vi lossade på dom 2 muttrarna.

Vad sitter det för förgasare i?

och rör för F*N inte oljepumpen!
 
men problemet e inte d som du tror .. utan nått med kylningsystemt med vattenpumpen eller nått....

d sitter en dellorto 28... 65 munstycke (original)... nu 105


och sen så när vi lossade dom muttrarna följde hela pinbulten med opp....

och vi den får lagom med olja .... nu efter vår rt lilla mekk...
 
Går som ett as?! Trodde det var en 125:a?

ja d e d.....
men den värsta 125:a jag har kört... och jag har kört några stycken i mina dar....
 
*suck*

Lita på mig. Jag har nog meckat mest NSR på det här forumet.

132.5 ÄR orginal! Det ska då vara 132.5 och inget annat.

Kylproblemet beror på att topplockspackningen läcker och troligtvis går den TOK snålt också eftersom det sitter ett för litet munstycke i.
 
Re: Går som ett as?! Trodde det var en 125:a?

hbg_speedster skrev:
ja d e d.....
men den värsta 125:a jag har kört... och jag har kört några stycken i mina dar....
Får man fråga vilka? :) Zündapp sport 125? ;) Är Yamman din strypt?
 
EBS skrev:
*suck*

Lita på mig. Jag har nog meckat mest NSR på det här forumet.

132.5 ÄR orginal! Det ska då vara 132.5 och inget annat.

Kylproblemet beror på att topplockspackningen läcker och troligtvis går den TOK snålt också eftersom det sitter ett för litet munstycke i.


Joo....går den snålt så blir den gärna varm oxå !!

//M
 
säg vad du vill... men d satt ett 65 munstycke i .... jag tog själv av den ...

men en topplockspackningen då..... e du helt säker på d ...?????


för d låter ente som d....
 
dt:n min e strypt ja .....
men ente länge till... efter att vi har blett klara med denna så e d min som står på tur.... byte av cdi box, avgassystem och modifiering av förgasaren .... och luftburken....
 
hbg_speedster skrev:
säg vad du vill... men d satt ett 65 munstycke i .... jag tog själv av den ...

men en topplockspackningen då..... e du helt säker på d ...?????


för d låter ente som d....
Jag tycker det låter precis som det faktiskt :)
 
hbg_speedster skrev:
dt:n min e strypt ja .....
men ente länge till... efter att vi har blett klara med denna så e d min som står på tur.... byte av cdi box, avgassystem och modifiering av förgasaren .... och luftburken....
Ok, den kommer bli 100ggr roligare då! :tummenupp
 
hbg_speedster skrev:
säg vad du vill... men d satt ett 65 munstycke i .... jag tog själv av den ...

men en topplockspackningen då..... e du helt säker på d ...?????


för d låter ente som d....

JA!

Och är ni SÄKRA på att 105 munstycket verkligen är större än det som satt i från början?!
 
Om topplockspackningen gått så borde man väl kunna höra ett litet pysljud om man kickar lite lätt för hand.. eller hur är det nsrkungen?=)
 
FolkE <TM> skrev:
Om topplockspackningen gått så borde man väl kunna höra ett litet pysljud om man kickar lite lätt för hand.. eller hur är det nsrkungen?=)

Nej. Vi snackar vätskekylt här. Det "pyset" som du snackar om hamnar i kylvattnet istället.
 
Man kan kolla om det bubblar i kylaren när den är igång, om det luktar avgaser i kylaren och om den ryker vitt, och om den trycker ut vatten och om den går varm. Några sätt :)

Ang. avgassystem så finns det nog mest i Tyskland, kolla på internet och beställ därifrån. Kolla med Olle han köpte till sin KMX där nånstans tror jag.
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik &#8211; nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top