problem med NSR125R

men om det nu e toppa packningen varför kokade den då när vi inte hade rört termostaten?? för den kokade innan det .-... ????


och vem va d som sa att man skulle kicka och höra efter ett pysljud.... men nu e d så att där finns ingen kicke på en nsr
 
Nisse Järnet skrev:
Man kan kolla om det bubblar i kylaren när den är igång, om det luktar avgaser i kylaren och om den ryker vitt, och om den trycker ut vatten och om den går varm. Några sätt :)

Ang. avgassystem så finns det nog mest i Tyskland, kolla på internet och beställ därifrån. Kolla med Olle han köpte till sin KMX där nånstans tror jag.

nisse, jag blir rörd...

www.goetz-motorsport.de

där köpte jag giannelli system till KMXen.... har sett att det finns till DT också! :tummenupp
 
hbg_speedster skrev:
men om det nu e toppa packningen varför kokade den då när vi inte hade rört termostaten?? för den kokade innan det .-... ????


och vem va d som sa att man skulle kicka och höra efter ett pysljud.... men nu e d så att där finns ingen kicke på en nsr

FAN ÄR DU TRÖGFATTAD ELLER!?

Byt munstycke till 140-150 omedelbart annars kan den där kolven snart hälsa hem, 132.5 är orginal så varför skulle det skilja på din kompis?
 
Går tempmätaren upp fort samt sjunker den ovanligt fort om du dödar motorn? Om det är så så är jag 95% säker att du har ett lekage i kylsystemet. Annars kan ni prova med att ta bort kåpan för vattenpumpen och se så den snurrar när motorn snurrar (ställ upp den på cetralstödet och peta i en växel och rulla på bakhjulet och då ska skovellhjulet snurra oxå) NSR verkar ha ett enormt problem med kylningen :skrämd
 
Hammet skrev:
FAN ÄR DU TRÖGFATTAD ELLER!?

Byt munstycke till 140-150 omedelbart annars kan den där kolven snart hälsa hem, 132.5 är orginal så varför skulle det skilja på din kompis?

Bara kolven? Om det endå hade vart så enkelt :rolleyes: :hej
 
jo den sjuken snabbt och stiger ännu snabbare....

men vi har satt på original luftburk nu igen ... och ställt in den så den inte pluddrar .... ska vi ha ett ännu större munstycke ändån??
ska man ha ett 120 - 130 eller nått då???
 
hbg_speedster skrev:
säg vad du vill... men d satt ett 65 munstycke i .... jag tog själv av den ...

men en topplockspackningen då..... e du helt säker på d ...?????


för d låter ente som d....

Den förra ägaren kanske inte hade så mkt pengar till bensin ? :D
Hur som helst, sätt i ett munstycke som är lite större än ORGINAL, dvs 132.5 eller vad det nu var :)
 
Förresten: Han kan ha satt i nåt lustigt munstycke, som har ett mindre tal, men i själva verket är större. Jag skulle köpa ett orgmunstycke i alla fall.
 
CayLe skrev:
Går tempmätaren upp fort samt sjunker den ovanligt fort om du dödar motorn? Om det är så så är jag 95% säker att du har ett lekage i kylsystemet. Annars kan ni prova med att ta bort kåpan för vattenpumpen och se så den snurrar när motorn snurrar (ställ upp den på cetralstödet och peta i en växel och rulla på bakhjulet och då ska skovellhjulet snurra oxå) NSR verkar ha ett enormt problem med kylningen :skrämd

Eller så öppnar man locket till kylaren och ser att det rör sig :)
 
oki.... men den nöp för ett tag sen när killen glömde hälla i olja ... :notme men sen fick den ordentligt med olja och gick jämt och fint sen igen ....
 
Eftersom att tempen sjunker fort så är jag nu säker på att det är antingen luft i systemet eller ett lekage. På min NSR så hade jag samma fel, jag bytte topplockspackning och det blev bra. sen sköt jag den igen, och 4ggr till. någon av gångerna så lämnade jag in den till en mcverkstad och dom konstaterade att topplockspackningen var tät (jag var VÄLDIGT less på hojen då) men att en kylslang inte satt ordenligt så det läkte där vilket medförde att trycket skönk och då gick den varm av någon anledning? Iaf, Skruva på alla slangklämmor som har med kylningen att göra och om inte det hjälper så byt topplockspackningen, dom kostar runt 150:- om det nu är topplockspackningen som var slut så kolla även så att toppen är plan då den brukar ha en benägenhet att bli skev.
 
cRoC skrev:
Eller så öppnar man locket till kylaren och ser att det rör sig :)

Påfyllningshålet sitter under tanken, och om man väl orkar ta sej dit så ser man endå inte om det rör på sej.
 
om det är en taskig topplockspackning så borde man kunna kolla det genom att skruva på en komp-provare! dom är inte så dyra. 130:- på biltema!
 
vi har bestämmt oss för att byta toppapackningen och mär vi även har av toppen ska den skickas iväg för planing :tummenupp
och så ska vi ta o brotcha upp munstycket till 140 - 150 någonting...

hoppas att den ska gå bra nu ....
men tack för hjälpen...... :bow :bow :bow :bow :bow :bow :hej
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top