Problem med HTC Desire HD

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Hej Sporthoj,

Idag var dagen då mobilen kände att idag ska jag sluta fungera, jag har ju ägt den i nästan 1½ år så då tycker väl den att det är dags att ge upp och att jag ska köpa en ny. Det tycker inte jag. Än. Jag har i alla fall följande problem:

Wifi, vill inte starta. Får bara upp så det står "Error" inget mera. Prövat att starta om men det funkar inte.

Ljudknapparna på sidan, slutat fungera helt och hållet. Lyssnade på musik och skulle höja, så gick inte det, däremot gick det att sänka, startade om, så funkade det inte att höja eller sänka.

Tips och ideer? Funderar på ifall man skulle göra en "factory reset", men behöver göra back up på mina filer då. Hur gör man det lättast? Eller är det bara att skrota och köpa ny för kostnaden att reparera är dyr?

Testa att uppdatera luren, kan ju vara ett mjukvarufel om nu symptomen ändras efter omstart...

Testa att uppdatera luren, kan ju vara ett mjukvarufel om nu symptomen ändras efter omstart...

Uppdaterade luren häromveckan till senaste Android 2.3.5 och HTC Sense 3.0 och efter det tyckte jag att telefonen blev lite snabbare, och ballare. Gjorde en sökning efter uppdateringar nu men fanns inget. Googlat lite och verkar inte bara vara jag som har problem. Dock så verkar det inte finnas mycket till lösningar vad jag hittat ännu.

Uppdaterade luren häromveckan till senaste Android 2.3.5 och HTC Sense 3.0 och efter det tyckte jag att telefonen blev lite snabbare, och ballare. Gjorde en sökning efter uppdateringar nu men fanns inget. Googlat lite och verkar inte bara vara jag som har problem. Dock så verkar det inte finnas mycket till lösningar vad jag hittat ännu.

Ok, isåfall hade jag nog gjort en backup på mina filer och försökt installera om hela luren (factory reset så att säga). Funkar inte det är det nog tyvärr bara att lämna in den, men det kan ju bli dyrt om man inte har garanti eller reklamationsrätt kvar...
Du kanske kan lämna in den för felsökning och lagningsoffert?

Jag har rootat min så återställa och göra backup är något jag gör ofta eftersom jag testar olika roms då och då.
När du gör en Factory reset tar den igentligen bara bort din data och det som strular låter som firmware.

En factory reset tar ju bara bort :

Dina settings
google konto = logga in igen.
SMS = sms backup på market funkar fint
MAIL = ligger på en mailserver?
APPAR = skriv ner och installera om, brukar bara vara några få som behöver laddas igen då market minns dina appar.
Musik och bilder ligger på kortet så det berörs inte.

Du kan ju alltid installera om din rom, ladda ner från HTC och installera när den är kopplad med usb och HTC sync.
Factory Reset är väll ok att testa om du ändå ska testa att installera om en äldre rom och sen uppdatera till senaste.

Skiter sig allt kan du kolla in XDA - Desire HD forum
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=754

Blir till att testa det här om någon dag när jag är ledig. Precis börjat på en ny arbetsperiod så har inte tid att sitta och fippla nu. Återkommer när jag provat med resultat och ifall jag behöver mera hjälp. Tack!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park