Problem med firma ang min yz 250.!

Status
Ej öppen för fler svar.
Race cyklar innefattas inte av någon som helst garanti. Det här kan ju dessutom varit ett inbyte eller kanske till och med en cykel som säljs för kundsräkning.

Dom har alltså ställt upp och gjort det rätta enbart för att vara sjysst mot dig / behålla ett bra rykte.

Åk och hämta cykeln och tacka dom!!!!!!!!

Hyrsläp kostar en hundring eller två?

Hej alla som svarat och även Daniel som sökt hjälp hos er här i forumet.

Min son upptäckte detta inlägg och jag har lånat hans konto för att kunna svara.

Jag driver Yamaha Store Västerås och är den av Daniel utpekade boven i dramat. Vi sålde en e-reggad YZ250 årsmodell 1997. Allting fungerade vid leverans, hojen var inbytestestad och alla fel åtgärdade. Den stod i vår butik ca 2 veckor (inga droppar under motorn). Vi startade och testade hojen innan leverans med kunden (Daniel) som brukligt. Kunden återkom efter någon vecka med anmärkning om vissa fel (bl.a. olje läckage). Vi informerade kunden om att vi självklart skall fixa problemet om kunden kommer förbi med hojen. Kunden bad om hjälp med transporten, vi sade att det kunde vi inte hjälpa till med - men ändrade oss sedan eftersom vi skulle till provkörningsdagen på Uringe så kunde vi svänga förbi och plocka upp hojen. Vi informerade om att vi inte kunde skjutsa tillbaka hojen men att problemet nu bara var hämtning. Jag erbjöd att jag kunde ta den till Bålsta och därmed halvera sträcken för kunden. Vad kunden anser framgår ju i hans inlägg.

Jag blir lite ledsen att hängas ut på detta sätt. Vi vill alla våra kunder väl och satsar mycket på cross och enduro. Vi är seriösa och kan köplagarna - vi gör mycket mer för kunden än vad vi måste enligt lag/rekommendation. Jag hoppas nu att detta inte behöver diskuteras på detta vis.

Vänligen
Christian Sagström

Kanon!

Får många många år sedan köpte en kompis till mig en Yz 125 -96 av er. Han var då totalt blåbär och köpte sin första cykel. Som alla vet när man är 15-16 bast har man jobbat hårt för att få ihop med stålar till sin första hoj. Pajjar det direkt är det en hård ekonomisk smäll.

Iaf. den började läcka olja i bakdämparen första provkörningen. Han ringde er och poängterade detta. Ni tog emot bakdämparen och renoverade den utan kostnad i princip över dagen.

Kan alltså bara instämma att ni är en bra firma som jag utan tvekan rekomenderar till andra! :tummenupp
 
Last edited:
Jag stæger den hær tråden hær. Vem som ær dryg och vem som verkar driva ett seriøst føretag øverlåter vi åt læsarna att avgøra sjælv. Ja, jag har en norsk djævla dator utan svenska tecken!

/HW
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top