daniel czt
Ny medlem
Hej alla som svarat och även Daniel som sökt hjälp hos er här i forumet.
Min son upptäckte detta inlägg och jag har lånat hans konto för att kunna svara.
Jag driver Yamaha Store Västerås och är den av Daniel utpekade boven i dramat. Vi sålde en e-reggad YZ250 årsmodell 1997. Allting fungerade vid leverans, hojen var inbytestestad och alla fel åtgärdade. Den stod i vår butik ca 2 veckor (inga droppar under motorn). Vi startade och testade hojen innan leverans med kunden (Daniel) som brukligt. Kunden återkom efter någon vecka med anmärkning om vissa fel (bl.a. olje läckage). Vi informerade kunden om att vi självklart skall fixa problemet om kunden kommer förbi med hojen. Kunden bad om hjälp med transporten, vi sade att det kunde vi inte hjälpa till med - men ändrade oss sedan eftersom vi skulle till provkörningsdagen på Uringe så kunde vi svänga förbi och plocka upp hojen. Vi informerade om att vi inte kunde skjutsa tillbaka hojen men att problemet nu bara var hämtning. Jag erbjöd att jag kunde ta den till Bålsta och därmed halvera sträcken för kunden. Vad kunden anser framgår ju i hans inlägg.
Jag blir lite ledsen att hängas ut på detta sätt. Vi vill alla våra kunder väl och satsar mycket på cross och enduro. Vi är seriösa och kan köplagarna - vi gör mycket mer för kunden än vad vi måste enligt lag/rekommendation. Jag hoppas nu att detta inte behöver diskuteras på detta vis.
Vänligen
Christian Sagström
Hej Christian jag har inte hängt ut dig här med namn el något annat om din firma så det kan ja inte stå för tyvärr.! Och sen har jag fått råd här på forumet och det tackar jag för.!