Problem med firma ang min yz 250.!

Status
Ej öppen för fler svar.
Hej alla som svarat och även Daniel som sökt hjälp hos er här i forumet.

Min son upptäckte detta inlägg och jag har lånat hans konto för att kunna svara.

Jag driver Yamaha Store Västerås och är den av Daniel utpekade boven i dramat. Vi sålde en e-reggad YZ250 årsmodell 1997. Allting fungerade vid leverans, hojen var inbytestestad och alla fel åtgärdade. Den stod i vår butik ca 2 veckor (inga droppar under motorn). Vi startade och testade hojen innan leverans med kunden (Daniel) som brukligt. Kunden återkom efter någon vecka med anmärkning om vissa fel (bl.a. olje läckage). Vi informerade kunden om att vi självklart skall fixa problemet om kunden kommer förbi med hojen. Kunden bad om hjälp med transporten, vi sade att det kunde vi inte hjälpa till med - men ändrade oss sedan eftersom vi skulle till provkörningsdagen på Uringe så kunde vi svänga förbi och plocka upp hojen. Vi informerade om att vi inte kunde skjutsa tillbaka hojen men att problemet nu bara var hämtning. Jag erbjöd att jag kunde ta den till Bålsta och därmed halvera sträcken för kunden. Vad kunden anser framgår ju i hans inlägg.

Jag blir lite ledsen att hängas ut på detta sätt. Vi vill alla våra kunder väl och satsar mycket på cross och enduro. Vi är seriösa och kan köplagarna - vi gör mycket mer för kunden än vad vi måste enligt lag/rekommendation. Jag hoppas nu att detta inte behöver diskuteras på detta vis.

Vänligen
Christian Sagström

Hej Christian jag har inte hängt ut dig här med namn el något annat om din firma så det kan ja inte stå för tyvärr.! Och sen har jag fått råd här på forumet och det tackar jag för.!

Dom har ju precis erbjudit sig att köra hojen halvvägs, eller menar du att det är 16 mil mellan Bålsta och Stockholm? :va

Och du, man behöver inte ha en punkt före utropstecken, frågetecken mm... :rolleyes:

Jag skrev ju det förut att det löst sig och att ja ska möta han och hämta upp den.

Jag skrev ju det förut att det löst sig och att ja ska möta han och hämta upp den.

Asså du är ju bara för mycket. Du säger att du körde den 30 minuter, sen kommer det i ett annat inlägg att det var 1 timme. Sen kommer det fram att du haft hojen en hel vecka. Ja jag tror nog du kört mer än vad du vill säga, och jag tror även du kört sönder hojen.

Hojen läckte ju uppenbarligen inte från början, enligt både dig och säljaren.

Trevligt det blir för dig att hämta hojen på firman nu, när dom vet precis vem du är och du har smutskastat dom på nätet. Trots att Firman har gjort allt som står i deras makt för att hjälpa dig och lite utöver det.
Köper du en cross som är 13 år gammal så förekommer det skavanker, och en packning kan gå sönder när som helst.

Bit i det sura äpplet nu och be firman och ursäkt och kryp dit med svansen mellan benen med en stor tårta som tack för allt dom gjort för dig. Jag hoppas firman inte säljer ett dugg till dig i fortsättningen.

Yamaha Store Västerås Ni har gjort mer än tillräckligt för att hjälpa detta "offer"
Jag kommer rekommendera er till alla som ska köpa hoj i fortsättningen, för ni verkar ha en kanonservice och vet hur man hjälper en kund på bästa sätt. Även om inte vissa kan uppskatta sådan hjälp, som vi precis lärt oss i det är fallet.

Denna tråd måste ju bara bli en sticky..

Yamaha Store Västerås Ni har gjort mer än tillräckligt för att hjälpa detta "offer"
Jag kommer rekommendera er till alla som ska köpa hoj i fortsättningen, för ni verkar ha en kanonservice och vet hur man hjälper en kund på bästa sätt. Även om inte vissa kan uppskatta sådan hjälp, som vi precis lärt oss i det är fallet.

Håller med dig till 1000%:tummenupp

Kan förstå att det är tradigt när det går sönder nästan direkt men att kräva att firman som sålt hojen ska både hämta o lämna den hemma hos dig kan du aldrig kräva. Tycker oxå det är sjysst att dem hämtat hojen. Sen allmänt är det så här: Man har tid o pengar att köra o handla men plötsligt om något händer med det man köpt så är det nästan "omöjligt" att ha både tid o pengar för att lämna den på reparation? (visst är det inte kul). Ett annat praktexempel är att man kan ha tid o åka till stan för att handla en tv billigare hos någon av de stora kedjorna men strular något ska den lokale handlaren ta hand om skiten, skicka den fram/tillbaka från service o dessutom gratis..

Asså du är ju bara för mycket. Du säger att du körde den 30 minuter, sen kommer det i ett annat inlägg att det var 1 timme. Sen kommer det fram att du haft hojen en hel vecka. Ja jag tror nog du kört mer än vad du vill säga, och jag tror även du kört sönder hojen.

Trevligt det blir för dig att hämta hojen på firman nu, när dom vet precis vem du är och du har smutskastat dom på nätet. Trots att Firman har gjort allt som står i deras makt för att hjälpa dig och lite utöver det.
Köper du en cross som är 13 år gammal så förekommer det skavanker, och en packning kan gå sönder när som helst.

Bit i det sura äpplet nu och be firman och ursäkt och kryp dit med svansen mellan benen med en stor tårta som tack för allt dom gjort för dig. Jag hoppas firman inte säljer ett dugg till dig i fortsättningen.

Ja du jag skulle aldrig ljuga om en sån här sak. Ja har bara kört den max 1 timme.

Dom flesta här på sporthoj är trevliga hjälpsamma människor. Du skulle skapat en tråd istället om att du velat haft hjälp med att få en hoj transporterad från västerås till din crossbana. Så hade du snart fått hjälp med detta av någon. Nu kanske det blir lite svårare, men prova kan du ju alltid göra.

Som sagt jag såg inte att det läckte efter jag provkört den nej. Men för att se den läckte så måste den bli riktigt varm och det hann den aldrig bli under en provkörning. Och jag är mycket nöjd med vad dom gjort med hojen. Och jag har inte smutskastat någon me outningar med namn osv . Det är det ni som gör. Och offret här är du som inte vet hälften av det som hänt.

Dom flesta här på sporthoj är trevliga hjälpsamma människor. Du skulle skapat en tråd istället om att du velat haft hjälp med att få en hoj transporterad från västerås till din crossbana. Så hade du snart fått hjälp med detta av någon. Nu kanske det blir lite svårare, men prova kan du ju alltid göra.

Tack.

Last edited:
Hejsan. Kommer ej skriva mer i denna tråd för den har spårat totalt. Allting har löst sig och det skrev jag för ett antal inlägg sen. Men vissa fortsätter att älta som småbarn. Och jag är jätte nöjd med vad Christian på Yamaha Store V-ås har hjälpt mig med tackar och bugar Christian för bra service allt löste ju sig . Men det kan kan jag inte säga om er andra här på forumet tycker ja blivit riktigt påhoppad och illa behandlad. Byt blöja grabbar ni beter er som dagisbarn. En sågar mig totalt sen hänger vissa på. Påminner om barnen på dagis/fritids som är osäkra på att bli utanför samt vill få bekräftelse. Ville bara ha tips hur problemet skulle lösas och sen skrev jag att det är löst men ni här bara fortsätter.

Hejsan. Kommer ej skriva mer i denna tråd för den har spårat totalt. Allting har löst sig och det skrev jag för ett antal inlägg sen. Men vissa fortsätter att älta som småbarn. Och jag är jätte nöjd med vad Christian på Yamaha Store V-ås har hjälpt mig med tackar och bugar Christian för bra service allt löste ju sig . Men det kan kan jag inte säga om er andra här på forumet tycker ja blivit riktigt påhoppad och illa behandlad. Byt blöja grabbar ni beter er som dagisbarn. En sågar mig totalt sen hänger vissa på. Påminner om barnen på dagis/fritids som är osäkra på att bli utanför samt vill få bekräftelse. Ville bara ha tips hur problemet skulle lösas och sen skrev jag att det är löst men ni här bara fortsätter.
Den som sare han vare.... :hihi

Hej alla som svarat och även Daniel som sökt hjälp hos er här i forumet.

Vi sålde en e-reggad YZ250 årsmodell 1997. Jag erbjöd att jag kunde ta den till Bålsta och därmed halvera sträcken för kunden. Vad kunden anser framgår ju i hans inlägg.

Jag blir lite ledsen att hängas ut på detta sätt. Vi vill alla våra kunder väl och satsar mycket på cross och enduro. Vi är seriösa och kan köplagarna - vi gör mycket mer för kunden än vad vi måste enligt lag/rekommendation. Jag hoppas nu att detta inte behöver diskuteras på detta vis.

Vänligen
Christian Sagström

Tycker ni som firma sköt det hela mkt bra. visar att ni bryr er om kunden.

Att ni ger goodwill på en 13 år gammal MX/Enduro hoj tycker jag är kanon bra.
Ni gör verkligen mer än dom flesta hade gjort i detta fall.

Nej du "din" tråd har visat att du hade fel.
Men jag tror vi alla lär oss något genom misstagen :tummenupp

Last edited:
Okey var otrevlig och uppkäftig det kommer du långt med.?!!!!
Jag skruvar själv om det blir problem med den, men när jag märkte detta efter totalt 1 timmes körning så blev jag riktigt förbannad så är det.! Du kanske inte heller ska ha hoj för du e dryg som fan.!:huvet

cool .

:tummenupp

Jag tycker också att handlaren uppvisat en makalös välvilja i det här ärendet.
Att hämta och gratis reparera en -97'a cross, FANTASTISKT!!
Avansen på den hojen för firman räcker väl knappt till en påse bullar.

Det känns som att jag får svänga in och köpa en påse slitdelar i Västerås nästa gång jag har vägarna förbi, bara för att säkerställa att en bra firma får lite snurr i kassan.

Daniel..du är dryg och har förmodligen jordens kortaste näsa..jag menar, du verkar inte tänka speciellt långt. Har du heller ingen ekonomi att hyra ett släp har du väl inte stålar till bensin..

Skriv aldrig mer på sporthoj.com! vad det än må vara för du lär ändå inte få nån hjälp i fortsättningen..

Och btw. väx upp grabben.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...