<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Race cyklar innefattas inte av någon som helst garanti. Det här kan ju dessutom varit ett inbyte eller kanske till och med en cykel som säljs för kundsräkning.
Dom har alltså ställt upp och gjort det rätta enbart för att vara sjysst mot dig / behålla ett bra rykte.
Åk och hämta cykeln och tacka dom!!!!!!!!
Hyrsläp kostar en hundring eller två?
Kanon!
Får många många år sedan köpte en kompis till mig en Yz 125 -96 av er. Han var då totalt blåbär och köpte sin första cykel. Som alla vet när man är 15-16 bast har man jobbat hårt för att få ihop med stålar till sin första hoj. Pajjar det direkt är det en hård ekonomisk smäll.
Iaf. den började läcka olja i bakdämparen första provkörningen. Han ringde er och poängterade detta. Ni tog emot bakdämparen och renoverade den utan kostnad i princip över dagen.
Kan alltså bara instämma att ni är en bra firma som jag utan tvekan rekomenderar till andra!
Dom har alltså ställt upp och gjort det rätta enbart för att vara sjysst mot dig / behålla ett bra rykte.
Åk och hämta cykeln och tacka dom!!!!!!!!
Hyrsläp kostar en hundring eller två?
Hej alla som svarat och även Daniel som sökt hjälp hos er här i forumet.
Min son upptäckte detta inlägg och jag har lånat hans konto för att kunna svara.
Jag driver Yamaha Store Västerås och är den av Daniel utpekade boven i dramat. Vi sålde en e-reggad YZ250 årsmodell 1997. Allting fungerade vid leverans, hojen var inbytestestad och alla fel åtgärdade. Den stod i vår butik ca 2 veckor (inga droppar under motorn). Vi startade och testade hojen innan leverans med kunden (Daniel) som brukligt. Kunden återkom efter någon vecka med anmärkning om vissa fel (bl.a. olje läckage). Vi informerade kunden om att vi självklart skall fixa problemet om kunden kommer förbi med hojen. Kunden bad om hjälp med transporten, vi sade att det kunde vi inte hjälpa till med - men ändrade oss sedan eftersom vi skulle till provkörningsdagen på Uringe så kunde vi svänga förbi och plocka upp hojen. Vi informerade om att vi inte kunde skjutsa tillbaka hojen men att problemet nu bara var hämtning. Jag erbjöd att jag kunde ta den till Bålsta och därmed halvera sträcken för kunden. Vad kunden anser framgår ju i hans inlägg.
Jag blir lite ledsen att hängas ut på detta sätt. Vi vill alla våra kunder väl och satsar mycket på cross och enduro. Vi är seriösa och kan köplagarna - vi gör mycket mer för kunden än vad vi måste enligt lag/rekommendation. Jag hoppas nu att detta inte behöver diskuteras på detta vis.
Vänligen
Christian Sagström
Kanon!
Får många många år sedan köpte en kompis till mig en Yz 125 -96 av er. Han var då totalt blåbär och köpte sin första cykel. Som alla vet när man är 15-16 bast har man jobbat hårt för att få ihop med stålar till sin första hoj. Pajjar det direkt är det en hård ekonomisk smäll.
Iaf. den började läcka olja i bakdämparen första provkörningen. Han ringde er och poängterade detta. Ni tog emot bakdämparen och renoverade den utan kostnad i princip över dagen.
Kan alltså bara instämma att ni är en bra firma som jag utan tvekan rekomenderar till andra!

Last edited: