NSB33
Mullsjö Maniac
Svettig framåtvolt!
![]()
Ja Hondas bromsar verkar det inte vara fel på
Han skulle kört en K5a då hade det aldrig hänt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Svettig framåtvolt!
![]()
Sändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.
Fel uttrycktSändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.
du var grymt sugen!
tillbad vädergudarna med din regndans
så uteblev regnet 
Alla utom Swedie som kröp efter vatten!![]()
![]()
Ja Hondas bromsar verkar det inte vara fel på![]()
Han skulle kört en K5a då hade det aldrig hänt![]()
Otroligt tråkigt att rejset bröts, detta till trots att det vid beslutet var nästan 45 minuter till STCC och att man lätt hade hunnit köra klart rejset. När röran på baksidan var uppröjd och dom sa att dom bröt för att det inte längre fanns abulans eller läkarbil då stod vi på gräskullen och tittade på ambulansen som mokkit tillbaks till sin plats (den första) och även läkarbilen var på väg så nog hade man hunnit allt om viljan fanns. Men så är det...pengar och TV styr och då vågar man inte chansa och bli försenad ens 1 minut med stcc starten.
En av Kawa? förarna som fick ett raseriutbrott över gulflagg situationen vid chickanen kan man inte annat än ha viss förståelse över. OK ambulans och läkare var tvugna att kolla att Lund var ok men att därför flagga vid både 1an och 2an med vinkande gul flagg kändes lite överkurs. Dom stod bredvid banan utanför alla avåkningszoner. Hade räckt med gulflagg vid 2an och därmed hade man fortfarande kunnat utnyttja den bästa omkörningsstället på banan. Jag rejsar inte, bara kör för skojs skull men hade inte ni sett gulflaggen om det inte var flaggat 2 posteringar innan? Tycker ofta att vi är lite för försiktiga med flaggor, internationellt flaggar man vid posteringen där det har hänt nåt (den precis innan) och ingen annanstans såvitt jag vet. Men ok ni flyger förbi 1ans postering i över 280? km/h så antar att tävlingsledningen bara är försiktiga.
Rent arrangörsmässigt är det katastrof att bryta på det viset. Gräskullen på innerplan tappade en jäkla massa publik direkt loppet var avbrutet och många mummlade samma sak, att det var 40-45 minuter till stcc och tid hade funnits. I längden tappar man MC publiken, vem vill betala 200 spänn eller 250 för hel helg för att bara se drygt 5 minuters racing...
Nä prioritera upp MC mer och ge det mer tid så att det finns ett par minuter till för oförutsedda händelser. Arrangören kan inte klandras eftersom dom inte får riskera TV tiderna, då kan man inte annat än "play it safe".
Men vad vet jag, är ju bara en åskådare.....
Jag vet att alla här tycker att ABS är för mesar men hur vore det med tippsensor då?
/spiff

Sändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.
in på dig och hade jag fått ett varv till så hade jag
i en ytterrökare eller nåt
Jagin på dig och hade jag fått ett varv till så hade jag
i en ytterrökare eller nåt
![]()
Bra kört. Det var kul trots allt!!!
Bra kört av dig, blir det mer PRO?Svettig framåtvolt!
![]()
Otroligt tråkigt att rejset bröts, detta till trots att det vid beslutet var nästan 45 minuter till STCC och att man lätt hade hunnit köra klart rejset. När röran på baksidan var uppröjd och dom sa att dom bröt för att det inte längre fanns abulans eller läkarbil då stod vi på gräskullen och tittade på ambulansen som mokkit tillbaks till sin plats (den första) och även läkarbilen var på väg så nog hade man hunnit allt om viljan fanns. Men så är det...pengar och TV styr och då vågar man inte chansa och bli försenad ens 1 minut med stcc starten.
En av Kawa? förarna som fick ett raseriutbrott över gulflagg situationen vid chickanen kan man inte annat än ha viss förståelse över. OK ambulans och läkare var tvugna att kolla att Lund var ok men att därför flagga vid både 1an och 2an med vinkande gul flagg kändes lite överkurs. Dom stod bredvid banan utanför alla avåkningszoner. Hade räckt med gulflagg vid 2an och därmed hade man fortfarande kunnat utnyttja den bästa omkörningsstället på banan. Jag rejsar inte, bara kör för skojs skull men hade inte ni sett gulflaggen om det inte var flaggat 2 posteringar innan? Tycker ofta att vi är lite för försiktiga med flaggor, internationellt flaggar man vid posteringen där det har hänt nåt (den precis innan) och ingen annanstans såvitt jag vet. Men ok ni flyger förbi 1ans postering i över 280? km/h så antar att tävlingsledningen bara är försiktiga.
Rent arrangörsmässigt är det katastrof att bryta på det viset. Gräskullen på innerplan tappade en jäkla massa publik direkt loppet var avbrutet och många mummlade samma sak, att det var 40-45 minuter till stcc och tid hade funnits. I längden tappar man MC publiken, vem vill betala 200 spänn eller 250 för hel helg för att bara se drygt 5 minuters racing...
Nä prioritera upp MC mer och ge det mer tid så att det finns ett par minuter till för oförutsedda händelser. Arrangören kan inte klandras eftersom dom inte får riskera TV tiderna, då kan man inte annat än "play it safe".
Men vad vet jag, är ju bara en åskådare.....

Team Jorpes har inte riktigt samma budget som övriga team.
Vill verkligen inte ta något ifrån Filip men känns inte han som en av säsongens besvikelser? Synd för det finns massor med talang i grabben och jag hade hoppats att det skulle bli hans år och att han vann serien för att kunna ta ett kliv ut i Europa.
Det är givetvis inte lätt, men om man lyckas baxa bort mopeden ur havet kanske man kunde orka ta med en trasig kuts också, så att inte nästa mulare skär sig på den?Den som gnäller på funktionärer borde prova på att baxa en cirkus 200kg Superbike ur en djup lecafålla.
budget har väl inget med ordning och reda att göra......
budget har väl inget med ordning och reda att göra......
Du har säkert rätt gällande den nämnda incidenten, jag kommenterade mest kritiken mot funktionärerna i sandfållan.Det är givetvis inte lätt, men om man lyckas baxa bort mopeden ur havet kanske man kunde orka ta med en trasig kuts också, så att inte nästa mulare skär sig på den?
Gulflaggsituationen efter rakan på racet var riktigt underlig. Lund reste sig och gick för egen maskin bort från hojen. Visst var han ordentligt skadad, men det var befogat med gulflagg i max 2 varv, inte 4-5 varv.
Om nu (den dåliga) förklaringen vad gäller antalet tillgängliga läkare/ambulanser ska anses med sanningen överensstämmande, hade väl TL kunnat skicka ut SC under tiden som klotarna togs om hand? Om man efter det inte har tid kvar och får bryta racet är det helt OK, men att låta folk stå på plattan och vänta är uruselt.
Som Hanson sa, det är 100 STCC-funktionärer som springer omkring i pitlane men inte en jävel kan något annat än bilracing.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |