Pro Superbike Falken 12/13 Juli

Svettig framåtvolt!:jisses

DSC_0628.JPG-for-web.jpg

Ja Hondas bromsar verkar det inte vara fel på :D
Han skulle kört en K5a då hade det aldrig hänt :)

Sändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.
Fel uttryckt :7peta du var grymt sugen!
Och trots att du :Bugar tillbad vädergudarna med din regndans :fattartil så uteblev regnet :såjaponken

Alla utom Swedie som kröp efter vatten! :D :D

Bra kört Nikola :tummenupp

Last edited:
Otroligt tråkigt att rejset bröts, detta till trots att det vid beslutet var nästan 45 minuter till STCC och att man lätt hade hunnit köra klart rejset. När röran på baksidan var uppröjd och dom sa att dom bröt för att det inte längre fanns abulans eller läkarbil då stod vi på gräskullen och tittade på ambulansen som mokkit tillbaks till sin plats (den första) och även läkarbilen var på väg så nog hade man hunnit allt om viljan fanns. Men så är det...pengar och TV styr och då vågar man inte chansa och bli försenad ens 1 minut med stcc starten.

En av Kawa? förarna som fick ett raseriutbrott över gulflagg situationen vid chickanen kan man inte annat än ha viss förståelse över. OK ambulans och läkare var tvugna att kolla att Lund var ok men att därför flagga vid både 1an och 2an med vinkande gul flagg kändes lite överkurs. Dom stod bredvid banan utanför alla avåkningszoner. Hade räckt med gulflagg vid 2an och därmed hade man fortfarande kunnat utnyttja den bästa omkörningsstället på banan. Jag rejsar inte, bara kör för skojs skull men hade inte ni sett gulflaggen om det inte var flaggat 2 posteringar innan? Tycker ofta att vi är lite för försiktiga med flaggor, internationellt flaggar man vid posteringen där det har hänt nåt (den precis innan) och ingen annanstans såvitt jag vet. Men ok ni flyger förbi 1ans postering i över 280? km/h så antar att tävlingsledningen bara är försiktiga.

Rent arrangörsmässigt är det katastrof att bryta på det viset. Gräskullen på innerplan tappade en jäkla massa publik direkt loppet var avbrutet och många mummlade samma sak, att det var 40-45 minuter till stcc och tid hade funnits. I längden tappar man MC publiken, vem vill betala 200 spänn eller 250 för hel helg för att bara se drygt 5 minuters racing...
Nä prioritera upp MC mer och ge det mer tid så att det finns ett par minuter till för oförutsedda händelser. Arrangören kan inte klandras eftersom dom inte får riskera TV tiderna, då kan man inte annat än "play it safe".

Men vad vet jag, är ju bara en åskådare.....

Bifogat

• DSC_1757.jpg
    DSC_1757.jpg
    170.2 KB · Visningar: 125
  • DSC_1758.jpg
    DSC_1758.jpg
    231.4 KB · Visningar: 120
Otroligt tråkigt att rejset bröts, detta till trots att det vid beslutet var nästan 45 minuter till STCC och att man lätt hade hunnit köra klart rejset. När röran på baksidan var uppröjd och dom sa att dom bröt för att det inte längre fanns abulans eller läkarbil då stod vi på gräskullen och tittade på ambulansen som mokkit tillbaks till sin plats (den första) och även läkarbilen var på väg så nog hade man hunnit allt om viljan fanns. Men så är det...pengar och TV styr och då vågar man inte chansa och bli försenad ens 1 minut med stcc starten.

En av Kawa? förarna som fick ett raseriutbrott över gulflagg situationen vid chickanen kan man inte annat än ha viss förståelse över. OK ambulans och läkare var tvugna att kolla att Lund var ok men att därför flagga vid både 1an och 2an med vinkande gul flagg kändes lite överkurs. Dom stod bredvid banan utanför alla avåkningszoner. Hade räckt med gulflagg vid 2an och därmed hade man fortfarande kunnat utnyttja den bästa omkörningsstället på banan. Jag rejsar inte, bara kör för skojs skull men hade inte ni sett gulflaggen om det inte var flaggat 2 posteringar innan? Tycker ofta att vi är lite för försiktiga med flaggor, internationellt flaggar man vid posteringen där det har hänt nåt (den precis innan) och ingen annanstans såvitt jag vet. Men ok ni flyger förbi 1ans postering i över 280? km/h så antar att tävlingsledningen bara är försiktiga.

Rent arrangörsmässigt är det katastrof att bryta på det viset. Gräskullen på innerplan tappade en jäkla massa publik direkt loppet var avbrutet och många mummlade samma sak, att det var 40-45 minuter till stcc och tid hade funnits. I längden tappar man MC publiken, vem vill betala 200 spänn eller 250 för hel helg för att bara se drygt 5 minuters racing...
Nä prioritera upp MC mer och ge det mer tid så att det finns ett par minuter till för oförutsedda händelser. Arrangören kan inte klandras eftersom dom inte får riskera TV tiderna, då kan man inte annat än "play it safe".

Kunde inte sagt det bättre själv!!!

Jag vet att alla här tycker att ABS är för mesar men hur vore det med tippsensor då? :D

/spiff

:hihi

Last edited:
Sändningen på TV var väl ändå iofs rätt OK. Mycket tråkigt att rejset stoppades helt. Alla på plattan var grymt sugna på att fortsätta.

Jag :whip in på dig och hade jag fått ett varv till så hade jag :smasha i en ytterrökare eller nåt :7peta

Bra kört. Det var kul trots allt!!!

Håller med jag oxå, var där jag med och skulle vilja slänga en känga på hela arrangemanget faktiskt, som åskådare måste jag säga att det var förbannat segdraget, minst 30minuters dötid mellan varje race med absolut _INGENTING_ som hände emellan.

sen visst så är alla funktionärer frivilliga osv men va FAN, när det tar 5min att baxa en nästintill fungerande hoj ur sandfållan så brister det nånstans (för att inte tala om STCC, 5-6varv med pacecar såfort nån sladdat ur i en kurva innan det va åka igen, det är race för fan snabba på lite!).

hela arrangemanget saknar action, adrenalin och spänning.. det verkar bara vara korvförsäljning och att grindarna skall vara stängda och låsta 16:30 som spelar nån roll :mad:

tills nästa race när valet är TV soffan eller sitta och halvsova på en sten i dungen i så vet jag ju vars jag kommer vara...

iaf en eloge till alla suberbike förarna, underbart är alltför ofta kort tyvärr :yoparty

Den som gnäller på funktionärer borde prova på att baxa en cirkus 200kg Superbike ur en djup lecafålla.

Team Jorpes har inte riktigt samma budget som övriga team.

Bifogat

• Picture 590.jpg
    Picture 590.jpg
    149.6 KB · Visningar: 161
  • DSCN3258.JPG
    DSCN3258.JPG
    177.4 KB · Visningar: 141
Team Jorpes är det enda teamet som kommer till Pro SBK tävlingen på fredag kväll med en nymulad hoj, det tog endast 8 timmar att limma ihop skrotet till körbart skick.

Backlund kommer givetvis med två nya blanka fina omulade hojer, dock skall läsaren beakta att dom åkte hem med två mulade hojer på söndagen, men dom hade depåns godaste kaffe, tack Janne.

Team Jorpes lyckades att hålla sig på hjulen hela helgen.

Bifogat

• Picture 592.jpg
    Picture 592.jpg
    134 KB · Visningar: 124
  • Picture 635.jpg
    Picture 635.jpg
    129.5 KB · Visningar: 138
Vill verkligen inte ta något ifrån Filip men känns inte han som en av säsongens besvikelser? Synd för det finns massor med talang i grabben och jag hade hoppats att det skulle bli hans år och att han vann serien för att kunna ta ett kliv ut i Europa.

Vill verkligen inte ta något ifrån Filip men känns inte han som en av säsongens besvikelser? Synd för det finns massor med talang i grabben och jag hade hoppats att det skulle bli hans år och att han vann serien för att kunna ta ett kliv ut i Europa.

Men han kör ju i Europa ihop med VM Superstock!
Ja något har hänt :confused:
Men det fixar han nog till snart :tummenupp

Den som gnäller på funktionärer borde prova på att baxa en cirkus 200kg Superbike ur en djup lecafålla.
Det är givetvis inte lätt, men om man lyckas baxa bort mopeden ur havet kanske man kunde orka ta med en trasig kuts också, så att inte nästa mulare skär sig på den?

Gulflaggsituationen efter rakan på racet var riktigt underlig. Lund reste sig och gick för egen maskin bort från hojen. Visst var han ordentligt skadad, men det var befogat med gulflagg i max 2 varv, inte 4-5 varv.

Om nu (den dåliga) förklaringen vad gäller antalet tillgängliga läkare/ambulanser ska anses med sanningen överensstämmande, hade väl TL kunnat skicka ut SC under tiden som klotarna togs om hand? Om man efter det inte har tid kvar och får bryta racet är det helt OK, men att låta folk stå på plattan och vänta är uruselt.
Som Hanson sa, det är 100 STCC-funktionärer som springer omkring i pitlane men inte en jävel kan något annat än bilracing.

budget har väl inget med ordning och reda att göra......

Hela oredan har närmare bestämt med GSXR110000's närvaro att göra.

BTW. Det får plats mer om alla bitar ligger lösa, optimerade i förhållande till varann. Som du ser så passar det tillkrökta Acraröret perfekt in där den står:)

Last edited:
Det är givetvis inte lätt, men om man lyckas baxa bort mopeden ur havet kanske man kunde orka ta med en trasig kuts också, så att inte nästa mulare skär sig på den?

Gulflaggsituationen efter rakan på racet var riktigt underlig. Lund reste sig och gick för egen maskin bort från hojen. Visst var han ordentligt skadad, men det var befogat med gulflagg i max 2 varv, inte 4-5 varv.

Om nu (den dåliga) förklaringen vad gäller antalet tillgängliga läkare/ambulanser ska anses med sanningen överensstämmande, hade väl TL kunnat skicka ut SC under tiden som klotarna togs om hand? Om man efter det inte har tid kvar och får bryta racet är det helt OK, men att låta folk stå på plattan och vänta är uruselt.
Som Hanson sa, det är 100 STCC-funktionärer som springer omkring i pitlane men inte en jävel kan något annat än bilracing.
Du har säkert rätt gällande den nämnda incidenten, jag kommenterade mest kritiken mot funktionärerna i sandfållan.
Saker som detta är ju ett av problemen med att de kör ihop med STCC.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...